5-Bu nitelikli aşma şekli sosyal birliklerin ayrı ayrı olan referans noktalarını aynı duyum nokta osilasyonu olacak şekilde belirleyen ve açıklayan durumdu. Bu durum her bir sosyal birliği de yansıtan, her bir etnik sosyal birliğe de hitap eden kaynağın seslendirilmesi ile olurdu.
Bu seslenen kaynakta totemiler birleşmesi ortak aklı olan ve her bir totemi olanın üstü oluşla da (hiyerarşi ile de) “ben yetkendi”. Buradaki ben yetken (ben yetkili-yöneten-buyuran–otorite) çoklu yapı içinin, kıyasıyla ortaya çıkmıştı. Yani yeni “ben yetken” ittifak içi bir kıyasla, ittifak içinden ortaya çıkmıştı.
Şimdi kendi içinde çeken (evet diyen) ve iten (hayır diyen) bir ilişki olacakla, toplumsal yapıdan örnek verelim. Toplumun üretim ilişkisi, iş bölüşümü, ürün takası, iş görme yardımlaşması bir birleştiren, ittifaka bir evet diyen çekendi. Ama aynı toplum çekimlik ilişkileri sonucunda ortaya konan ürünlerin paylaşım ve üleşişleri, toplum ittifakına hayır diyen bir dağıtım ve bölüşüm bağıntısındaki aşırı olan kutuplaşmalar da, toplumu ayırıyordu.
O günlerin soyuttu zekâ düzlemi içinde üretim gücünün ya da emekten gelen gücün kullanımı gibisine bir süreçler olgunlaşmasına gelinen mücadeleler verilemediğinden, ittifak hemen doğal olan, ilk yalın hale çöküyordu. Bu çökmede gerişimi, etnik sosyal birlikler düzleminde ayrıştırarak yapıyı etnik sosyal birlikler düzeni doğrultusuna iten bir zemin içinde olmaya doğru, ittifakı kaydırıyordu.
ne ayıldım
ne ayılabilirim
ne ayılmak isterim
başım ağır
dizlerim parçalanmış
Bu şiir ile ilgili 0 tane yorum bulunmakta