Yâ Rab ilmimi arttır nefse galip geleyim
Ummanında batayım kör teknemi deleyim
Rehber ol zâtınla hem sıfatlardan geçeyim
Işık ol öz nurunla Hak-batılı seçeyim
Gönlüme tecelli et her âzam Allah desin
işte sana geliyorum
yumuşakbaşlı rüzgarların kanatlarında bir yer bul bana
suyun ışıltılı sesleri aksın bir yanımızdan,
bir yanımızı defneler sarsın...
demir kollarının yumuşaklığında uyanayım sabahları
zeytin ağacının gözlerinde büyürken bir çekirdek
Devamını Oku
yumuşakbaşlı rüzgarların kanatlarında bir yer bul bana
suyun ışıltılı sesleri aksın bir yanımızdan,
bir yanımızı defneler sarsın...
demir kollarının yumuşaklığında uyanayım sabahları
zeytin ağacının gözlerinde büyürken bir çekirdek
Bir kere aklı selim,düşünsen mevcudatı
O mevcudat içinde,mücizevi hayatı
Hayatı daim eden,Rezzakı iltifatı
O iltifat menşei,eşrefi mahlukatı
Evet şair dostum, tefekkür ve duygu yüklü mısraların çok hoş olmuş
Sevgi ve muhabbetle kal____Hamit Körken
Sayın üstat Durmuş KARABULUT o kadar güzel bir açıklama yapmış ki kendisine açıklamalarından dolayı teşekkür ediyorum.
Sevgili üstadım ben hiç bir şekilde yorum yapamam yorum yapabilmem için o konular hakkında çok derin bilgilere sahip olmalıyım ki birşeyler yazabileyim. Çok fazla bilmediğim bir konuda 'o öyle olmalı yada bu böyle olmalı' dersem hem sizi hemde kendimi kandırmış olurum.
Dizelerinizi okudum ve ve bilgilendim. Bu nedenle çok teşekkür ediyor, kaleminizi ve yüreğinizi kutluyorum. Saygılar
Konu, yazılmış olsun diye yazılmış yorumlar kadar küçük boyutlu değil. Kısacık yorumlar da bu konuya yetmez. GÜZEL OLMUŞ, BAŞARILAR, DEVAM ET, EMEĞİNE SAĞLK vs. gibi baştan savmalar zaten (YORUMDAN değil de HATIR ZORUNDAN) geliyor bana. Buna bence hiç gerek yok.... ne yazan yorulmalı ne okuyan....
GELELİM YORUMUMUZA:
Tanrı meleklere, adem (insan)ı kastaderek kendisine yeryüzünde bir halife yaratacağını söyler ve melekler 'Fesat çıkaracak, kan dökecek birini mi yaratacaksın' şeklinde cevap verirler. İnsanların kandökücü fesatçı olduğu gerçeği içinde meleklerin bu sorusu insanların var olduğunun ifadesidir. Bu insanlara rehberlik edecek birinin yaratacağı (görevlendireceği) anlamındadır. İnsanlar, yerkürenin soğumasının ardından milyonlarca yıl süren bir evrimden sonra insan haline gelmişlerdir. Vardırlar.iNSAN SURESİ ayet-1:'İnsan zamandan öyle evre geçirdiki anılmaya bile değmezdi' meali bize bir şey anlatmalı. çeşitli yerlerde, çeşitli renk ve dillerdeki insanlar tek Adem ve Havva'dan yaratılmış olsalardı, bu farklılıklar olmazdı. Adem bunların peygamberliğini yapmıştır.
Halifedir, kendisine secde edilmesi istenmiştir. Ona olan secde Tanrı'yadır. Bir adım ötesi insanın insana secdesidir. Kabeyi ortadan kaldırın, görün kim kime secde ediyor.
'Kimki nefsini bildi Rabbine ârif oldu
Kimki Âdem'i bildi yol ona târif oldu ' DİYOR ŞAİRİMİZ İHSAN ERTEM.
Hz.Muhammet (Ona selam olsun): 'Men arefe nefsehu, fekad arefe Rabehu' arabcasıyla, NEFSİNİ (kendini) TANIYAN RABBİNİ TANIR' Buyurmuşlardır.
ve 'ölmeden önce ölmek' vardır nefsi tanımada.
Ölü gibi ol. 'DÖĞENE ELSİZ, SÖĞENE DİLSİZ, GÖNÜLSÜZ (kibirsiz)' lik gerekir der YUNUS.
Bu teslimiyetle Rabb'ı...
ŞİİRİNİ BU KADAR AÇABİLDİM DOST. ÜZERİNDE DÜŞÜNÜLECEK DAHA ÇOKŞEY VAR ŞİİRİNİN SATIR İÇ VE ARALARINDA..
KUTLAR BAŞARILIR DİLERİM.
ESENLİKLER....
Konu, yazılmış olsun diye yazılmış yorumlar kadar küçük boyutlu değil. Kısacık yorumlar da bu konuya yetmez. GÜZEL OLMUŞ, BAŞARILAR, DEVAM ET, EMEĞİNE SAĞLK vs. gibi baştan savmalar zaten (YORUMDAN değil de HATIR ZORUNDAN) geliyor bana. Buna bence hiç gerek yok.... ne yazan yorulmalı ne okuyan....
GELELİM YORUMUMUZA:
Tanrı meleklere, adem (insan)ı kastaderek kendisine yeryüzünde bir halife yaratacağını söyler ve melekler 'Fesat çıkaracak, kan dökecek birini mi yaratacaksın' şeklinde cevap verirler. İnsanların kandökücü fesatçı olduğu gerçeği içinde meleklerin bu sorusu insanların var olduğunun ifadesidir. Bu insanlara rehberlik edecek birinin yaratacağı (görevlendireceği) anlamındadır. İnsanlar, yerkürenin soğumasının ardından milyonlarca yıl süren bir evrimden sonra insan haline gelmişlerdir. Vardırlar.iNSAN SURESİ ayet-1:'İnsan zamandan öyle evre geçirdiki anılmaya bile değmezdi' meali bize bir şey anlatmalı. çeşitli yerlerde, çeşitli renk ve dillerdeki insanlar tek Adem ve Havva'dan yaratılmış olsalardı, bu farklılıklar olmazdı. Adem bunların peygamberliğini yapmıştır.
Halifedir, kendisine secde edilmesi istenmiştir. Ona olan secde Tanrı'yadır. Bir adım ötesi insanın insana secdesidir. Kabeyi ortadan kaldırın, görün kim kime secde ediyor.
'Kimki nefsini bildi Rabbine ârif oldu
Kimki Âdem'i bildi yol ona târif oldu ' DİYOR ŞAİRİMİZ İHSAN ERTEM.
Hz.Muhammet (Ona selam olsun): 'Men arefe nefsehu, fekad arefe Rabehu' arabcasıyla, NEFSİNİ (kendini) TANIYAN RABBİNİ TANIR' Buyurmuşlardır.
ve 'ölmeden önce ölmek' vardır nefsi tanımada.
Ölü gibi ol. 'DÖĞENE ELSİZ, SÖĞENE DİLSİZ, GÖNÜLSÜZ (kibirsiz)' lik gerekir der YUNUS.
Bu teslimiyetle Rabb'ı...
ŞİİRİNİ BU KADAR AÇABİLDİM DOST. ÜZERİNDE DÜŞÜNÜLECEK DAHA ÇOKŞEY VAR ŞİİRİNİN SATIR İÇ VE ARALARINDA..
KUTLAR BAŞARILIR DİLERİM.
ESENLİKLER....
Kıssadan hisse yerine ulaşmış. tebrikler
saygılar
TEBRİKLER MUTHİŞ BİR ÇALIŞMA YAPMIŞSINIZ HER HALİNDEN DOĞRUYU ÖZÜMSEMİŞ OLDUĞUNUZ BELLİ KUTLARIM....MUAMMER CAN ....YANİ CANİLİ
Meleklerin secdesi itaattir Âdem'e
Âdem'in secdeside ulaşmak Muhammed'e
Harika bir çalışma olmuş.Rabbim Efendimizin şefaatine nail eylesin cümlemizi.Yüreğinize sağlık.Kaleminiz daim olsun.Çalışmalarınızın devamınıda bekliyoruz.Saygılarımla Mahperi KOÇ
Sen nefsine ârif ol Cânan sana can olsun
Korkmadan ver başını Hak sende ayân olsun
/////////////////////////
' Kimki nefsini bildi Rabbine ârif oldu'
777777777777777
EYVÂLLÂH USTAM.. MÜKEMMEL BİR ÇALIŞMA.
DEVAMINI SABIRSIZLIKLA BEKLEYECEĞİM.
SELÂM VE KALBÎ MUHABBETLE...
Üstad tam puanı unutmuşum. Keşke daha fazla olsa daha fazla puan verebilsem. Gurbetci kardeşinizden tam puan
Kim evvelâ akletti ona denildi Âdem
Yatıp kalkmak iş değil irfaniyettir erdem
''Secde et'' dedi Allah meleklerin hepsine
Secde Âdeme olur biz anladık tersine
Sevgı değer üstad, balın üstüne tuz olmaz, öyle güzel olmuşki buna yorum yazmak zor gelir.
Hani yukarıda demişsinizya onun gibi bir şey. Hadisi şerifte buyrulmuşya. Mümin müminin kıblesidir. Ah bunları anlaya bilsek. Diğer bir yerde şöyle buyurur. Mürşidi olmayanın mürşüdi şeytandır. Bunlar belki yukarıdaki çalışmanıza bir nebze olsun destek olursa menmun olurum. Baki selamlarımla Aşık Şahmedi
Bu şiir ile ilgili 33 tane yorum bulunmakta