Hile Ve Düzen 1 Şiiri - Bayram Kaya

Bayram Kaya
2924

ŞİİR


13

TAKİPÇİ

Hile Ve Düzen 1

Kıllı Esav darda (1)
Mübarek kılınmak için; Yakup narda
Bir çorbalıkla, bir ekmeklikle Esav
İlk oğulluk hakkını Yakuba
Vermekle kârda!

Hile yol oldu
Yakup bereket doldu
Esav ilk oğulluk ve mübareklik
Kaybı ile soldu.

Tanrı'dan Verilen Yol

"Karnındaki ikizden
Büyüğü küçüğüne kul olacak" (2)
İlk oğulluk hakkını teslimle
Tevrat hor kılacak, Esav'ı

Aldanışa pay olacakken İshak
Esav'a Fay oldu...
"Ve seni bırakmayacağım" der Tanrı
Yakub'a…
Yakup iki bacı ile evlenir
Çocuksuzdur! sunulan kölelerle
Bol bol cinsellik demlenir.

Hem Yalan Hem Talan

Yakup ailesine yol aldırır
Yol yurdu beyi,
Şekem kızı Dina'ya saldırır
Mundar Dina, sünnetsiz Şekem
Ahaliyi birbirine kaldırır.

Ara görülmüştür
Hamar oğulları tüm kent erkeği
Sünnet oluşla, başa çorap örülmüştür!
Sünnet ettirilişleridir hile
Kılıçtan geçmeleriyle düşerler dile
Antlaşma gereği kullanılmış yalanla (3)
Mal mülk, kadın kız, talanla
Suça gark Yakup ve oğullarınınken
Dina'nın mundarlığı…
Tüm halkınmış gibi suç, geriye kalanla (4)

Ensest İlişkiler! Ve Tanrı Entrikası

Nakilci (İsrailiyat'ta) ahlaka uygun
Yalan talan
Akılcı ahlaka zeval

Yakup'un on iki oğlundan Yahu da
Everir oğlu Er'i
Sevmez Tanrı, Er'i
Alır canı geri
Ve diğer kardeş Onan'a
"Koynuna gir zürriyet yetiştir" der
Tanrı ve Yahu da (5)

Cinselliği yapan Onan
Çocuk istemezle
Eceli vakte konan
Tanrı bunu da öldürür
Sanki Dünya batmış
Tamara'dan başkası yok gibi evlenilecek
İlle de Tamara dercesine Şela’ya
Şela küçük, Tamara'yı almaz
Tamara bu yapılanın altında kalmaz

Peçesini örtünür Tamara
Enam kapısına gider, yapar numara
Kayın ata ile yatar
Gebe kalır
Günahın dökülmesi belki de
"Bir daha yatmamıştır! " der kayın ata (6)
Musa

Musa bir olguyla hindar
Tevrat'ın Tanrı'sı keyfi, gaddar ve kindar
Talan sonrası Yakup'a
Adın Yakup çağrılmayacak
Fakat adın İsrail olacak der
Yusuf'ladır sıbtın Mısır'a yerleştiği yer
İsrail oğulları dolup taşarak Mısır'ı seçer
Onlar için Mısır, yararlı ve semereli geçer
Musa yetişkin, çiçek gibi açar
Bir dalaşın öldürüşü ile Medyan'a kaçar
İsrail'in kölelik iniltileri Ayyukadır
Hafızası zayıf Tanrı
İbrahim'e, ishak'a, Yakup'a
Verilen ahdi şimdi hatırlar

Bayram KAYA

18.02.2008

1-Tanrı ahdinin gereği; ilk oğula bir asa ve el verme, mirasın ilk oğulluk hakkıdır. Bir dönemde asa ilk çocuğa verilirdi. Çünkü ilk çocuk, "ilk gücün ürünü" oluşla meşrulaşmıştı. Bu kuralın da, o günlerde yavaş yavaş değişmeğe başladığını anlatan sembolizm; asayı Yakub’a vermeyi hikaye etmektedir. Aile ve soy buna boyun eğip, uymaktadırlar.

2-Tekvin 25:23 25-34

3-bap 34-1-31

4-Burada İnanna'nın tecavüze uğrayıp ahalinin cezalanması, Sümer'i kan basıp, çeşitli hayvan sürüsü tarafından istilası ile ne kadar bire bir örtüşme meşruiyeti var! Sümer'de de suçun şahsiliği, ahalinin cezalanması ile biten anlayıştır. Bu nakil totem aidiyetliğinin anlayışıdır. Suçun ve ödülün şahsiliği yoktur. Totem klanının toptan cezalanıp ve toptan ödüllendirildiği anlayış, tabusudur.

Sizin suçunuzun karşılığını, totem etnik aidiyetiniz çekiyordu. Bu hal küçük kas devinimi gelişmemiş çocuğun yazı yazarken tüm vucudunu devindirmesi ile benzeşir. Totemi dönemdeki savunmanın toptan algısı, cezaya maruziyetin de etnik toptan kişilerine olacağı baskısı size vermektedir. Kişilere müdahale haklılığınız bu meşruiyet üzerinden ortaya konuyordu. Hem de kişiyi kontrol ediyordu. Bu anlayış Ninova kütüphanesinin okunup taşınması ile İsrail'de; göksel adaletin de, temeli olmakta gibi!

5-Bap 38-1-8

6-Tevrat öyle söylüyor.

Ensest ilişkilerde, sadece Yakup gelini ile değil, Lut'ta mağarada sarhoşken kızları ile kızların çocuk isteme arzusu ile yatmıştır! Bu hikaye artık babalar kızların gerçek babaları olduğu dönemlerde yasaklanan ilişkileri hala kaçamakta olsa sürdüren sosyal yapı üzerinde Nuh’la sembolizm ve hikaye edilerek anlatılmaktadır. Babaların kızlarla olan eski ilişkilerinin; şimdiki ilişki biçimi içindeki yanlışlığının anlaşılması “Nuh’un sarhoşluğuyla izole edilip” sindirtilmektedir.

İbrahim'in kız kardeşi Sara (Saray) ile evliliği, kız kardeşliklerle evlilikler sonradan yasaklanacaktır.

İbrahim 1 kez Mısır Firavununa, bir kez de Gerard Kralı Abi Melek'e Karısı Saray'ı kız kardeşim diye tanıtır (gerçekten Sara ana ayrı; baba bir kardeşidir de) . Çok güzel olan Saray'ı her iki kral, karı yaparlar.

Sonra türlü belalara uğrayan krallar durumu araştırtıp, Sara'nın İbrahim'in karısı olduğunu öğrenirler. Saray'ı boşarlar. İbrahim'e bol mal mülk köle verirler bir hayli zengin olur 300 askerlik koruması olduğu söylenir. Suçlu ödüllenir, suçsuz kral ve halk cezalanır. Tanrı, Abi Melek halkı kadınların rahmini kapar. Tanrı İbrahim'e "zürriyetini çoğaltacağım"" derse de; Sara kısırdır.

İbrahim’ in Hacer'le evlenmesini Tanrı, Sara'nın aklına düşürüp İbrahim'e önertir. Sara natidium bir kadındır. O dönemde natidium kadınlar doğan çocuğu kocalarına vermiyorlardı. Çocuk tapınağa ait kalıyordu. Kocaya doğan çocuğu vermeyen natıdium kadınlar, kocaları da çocuk sahibi olsun diye, kocalarını kölelerle evlendirirlerdi.

Bayram Kaya
Kayıt Tarihi : 13.6.2008 15:57:00
Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Şiiri Değerlendir
Hikayesi:


Düz mantıklı okur 1- tarihselliği içinde gelişen girişen ve değişen ilişkili toplumun yapısını, dolaysı ile toplumun ilişkilerini, bilmediğinden; kendi bilmezliğinin kurbanı olacaktır. Bu nedenle bir erkeğin (Ya da kadının) o çağda, evliliği ile cinsel ilişkisinin ayrımını okur asla bilmez olacağından: İbrahim'in cariyelerle cinsel ilişkisini ve kız kardeşi ile evliliğini, Lut'un kızları ile vs. cinsel ilişkisini (bugünkü anlamamız olan kız ve kız kardeşler anlaması içinde kalan yorumlarıyla) ensest ilişki sayan bir zavallılık örneği durumuna düşecekdirler. Ve toplumların kardeşleşme ve düşman kardeşler olmaları süreci içinde; çocukların ana yerli, baba yerli yapılanışını bilmediğinden; Ve dış evliliğin iç evlilik sembolizmine dönüşüşlerindeki kutsal fahişelik kurumunu bilmediklerinden. Buradaki natıdıum kadınlarla evlilikleri bilemediklerinden okura; durum çok karışık ve ahlaksızlıkmış gibi gelecektir. Kısacası bazı değişmelerin zımni hatırlanması ile bunların toplumsal dönüşüm ve toplumlar arası ittifak realitesi olarak, sembolizmle formüle edildiği; bunların nasıl kanunlaşıp, gelenekleştiği bilinmedikçe; okur kafası çok karışacaktır.

Yorumunuz 5 dakika içinde sitede görüntülenecektir.
  • Muhiddin Ateş
    Muhiddin Ateş

    Yüreğinize Sağlık

    Cevap Yaz
  • Mehmet Çoban
    Mehmet Çoban

    Sapkınlığın kısa bir analizi gündeme getirilmiş. Zaten Kur'anda Allah sürekli Yahudi ve hıristiyanların gönderilen gerçekleri nasıl değiştirdiklerini. Peygamberlerine karşı yayanlarını, hilelerini ve onları tanrılaştırmak için uydurduklarını anlatır durur.

    Bütün sapkınlıklar aslında, tarihin içinde sap gibi duruyor.

    Cevap Yaz
  • Öcal Osman
    Öcal Osman

    emeğine yüreğine sağlık hocam tam puanla selam ve dua.

    Cevap Yaz

TÜM YORUMLAR (3)

Bayram Kaya