Hikaye Şiiri - Yorumlar

Cahit Külebi
20 Aralık 1917 - 20 Haziran 1997
70

ŞİİR


224

TAKİPÇİ

Senin dudakların pembe
Ellerin beyaz,
Al tut ellerimi bebek
Tut biraz!

Benim doğduğum köylerde
Ceviz ağaçları yoktu,

Tamamını Oku
  • Mehmet Binboğa
    Mehmet Binboğa 24.10.2010 - 14:44

    Sevgili Selçuk Ağabey,
    Bu şiire yazdığım yorumlar toptan indira gandi olmuş; dolayısıyla sizin yazdıklarınız biraz havada kalmış.Hoşça kal

    Cevap Yaz
  • Şahin Ertürk
    Şahin Ertürk 29.06.2010 - 11:23

    4+4 LÜK BİR ŞİİR
    TEK KELİMEYLE HARİKA

    Cevap Yaz
  • Mehmet Özdemir
    Mehmet Özdemir 06.06.2010 - 00:42

    teşekkür ederim Mehmet Binboğa Bey,
    Orhan Okay'ın hocamız olması ortak yanımız..

    Cevap Yaz
  • Ali Oğuz İyidiker
    Ali Oğuz İyidiker 06.06.2010 - 00:11

    İngilizlere kalırsa birisi dialect( lehçe), öteki local dialect( ağız) mış.. bir de idiolect varmış ki o da şairin, yazarın ağzı,üslubu, tarzı gibi birşey oluyor...

    ama anlamadığım İngilizce' de '' local dialect'' tamlamasının tam eş anlamlısı olan '' local language'' diye de bir tamlama var...

    '' local'' demekle bir bölge kastettiklerine göre Avrupa ' da konuşulan İngilizce ile Atlantik ' in diğer tarafındakini ''dialect'' / lehçe olarak adlandırıyorlar...

    ama bu tanımlama bizdekine benziyor... aşırma var...

    ama tanımın sıkıntısı; yarın Azerbaycan' ı topraklarımıza katsak durup dururken lehçe olan Azerice, ağız(local dialect) oluverecek..

    'Türk Dil Kurumu' tarihi süreçte değişmeye vurgu yapmış...

    pivot ayağını TC nin ve 2010 yılının üzerine koyarsan sonuç öyle çıkıyor da 1810' a koyarsan başka birşey çıkıyor..

    Selçuk hocama katılıyorum..Dilbilimciler arasında değil burada sanırım dünyada da bir ittifak oluşmamış sanırım...

    yine de biraz daha vakıf olmak lazım konuya...

    Cevap Yaz
  • Onur Bilge
    Onur Bilge 05.06.2010 - 23:54

    Bazen ne kadar dasıradan şeylere zaman harcıyoruz, kafa yoruyoruz diye düşünüyor, üzülüyorum.

    Hepimize gelen bir mektubun anlam içre anlamları, bizim de anlayış yeteneğimiz var ama biz kul kelamına verdiğimiz emeği ona dökme gayreti içinde olamıyoruz. Bir teşbih bile yüreğimizi titretirken, nasıl da gaflet içindeyiz!

    Oysa yeryüzünde ne varsa KABRİN KAPISINA KADARdır.

    Bu sadece samimi bir düşüncemdir. Paylaşmak istedim.

    Sizlerden hiçbirinizi ayırt etmeden, tümünüzü seviyor ve sayıyorum. Her biriniz ayrı ayrı değerlersiniz. Dilerim birbirimizi kırmadan arkadaşlık eder, dostlumuzu kabrin ötesine de taşırız.

    Cevap Yaz
  • Onur Bilge
    Onur Bilge 05.06.2010 - 23:46

    Sn Mehmet Özdemir,

    'Anadolu’da birliği sağlamak için yazı dilinde İstanbul ağzını esas almışız.. Yani bu bizi bağlar..' demişsiniz.Ben de aynı şeyi diyorum.

    Selcuk Bey'i anlıyor ve ona katılıyorum. Bu zamana kadar başka şekilde adlandırılmış olabilir. Hakkında AYET yok ya yeni bir şekilde adlandırılabillmesi de zaman içinde mümkün. Onunki sadece bir öneridir.

    İbadette de teşbihte de niyete bakılır ve teşbihimin vebali bana aittir.

    Mutluluklar...

    Cevap Yaz
  • Selçuk Bekâr
    Selçuk Bekâr 05.06.2010 - 22:47

    Evet,
    Hâkim güçlerin gizli ellerini kırılırsa tabii.
    Gidip biraz bilim kurgu seyretmem lâzım.
    Yalan da olsa rahatlatıcı.

    Cevap Yaz
  • Mehmet Özdemir
    Mehmet Özdemir 05.06.2010 - 22:41

    Selçuk Bey,
    Evet haklısınız.. Türklük Anadolu’dan ibaret değildir..
    Terminoloji sorunumuz var.. bazı şeyleri yeniden isimlendirmeliyiz..
    Konuşma dilinde olmasa bile yazı dilinde ortak dil çok zor değil..
    Tabii zaman ister..
    Dilbilimcilere ve edebiyatçılara (yazar ve şair) çok iş düşüyor..

    Cevap Yaz
  • Selçuk Bekâr
    Selçuk Bekâr 05.06.2010 - 22:15

    Benim de hayatım böyle geçti. Ortaya bir konu atılır, birkaç görüş belirtilir, herkes unutur gider, derdi beni alır.

    Öteyi beriyi karıştırıyorum, bütün bunlara lehçe diyorlar. Bizimkine de Türkiye Lehçesi demek alışkanlık halini almış gibi. Oysa bu daha önce söylediğim nedenle bana göre doğru değil. Çünkü bizler burada aynı şeyi konuşmuyorduk. Bir dönem geçirdik, İstanbul neyi konuşuyor idiyse bugün hepimiz onu konuşuyoruz.

    Fakat sonra kendime başka bir soru sordum:
    Bilim tarafsız mıdır?
    Bunu kendime ilk defa sormuyordum. Bir başka yerde, bir başka zaman bulunduğum bir tartışmada demişlerdi ki:
    ''Siz bu yapımcıların Yahudi olduğunu biliyor muydunuz? ''
    ''Ne olacak ki Yahudi iseler? '' dedim: ''Bilimsel gerçekleri mi değiştirecekler? ''
    ''Size bilimin tarafsız olduğunu kim söyledi? '' dediler pişkin pişkin...

    Üstelik o bir fizik konusuydu. Bu ise dilbilim. Daha önce (üstelik yine) bu ülkede millî kimliğimiz üzerinde bir karartma yaşadığımızı söylemiştim.

    O halde şimdi çark ediyor, yanlıştan vazgeçiyor ve yeni duruşumu açıklıyorum:

    Bugün ülkemizde ne kadar Türk boyu varsa o kadar lehçe vardır kabilinden yürütülen (ki bunlara gördüğüm kadarıyla Çağdaş Türk Lehçeleri diyorlar) tüm eğitim programları daha önce de yaşadığımız dezenformasyon sürecinin bir uzantısıdır. Ben nasıl Karadeniz şivesini bıraktım, Adanalı Adana, Erzurumlu nasıl geçebildiyse Erzurum şivesinden...

    Bütün Anadolu İstanbul konuşmasında nasıl buluşabildiyse, bütün Türkler de buluşabilir.

    Oğuz Türkleri İstanbul'a.

    Hiç zor değil, Uygur Türkleri de gelebilir. Ben bir Doğu Türkistanlıyla hiç eğitim almadan hemen anlaşabiliyorum.

    Cevap Yaz
  • Emre Gümüş
    Emre Gümüş 05.06.2010 - 22:13

    COK NARIN BIR SIIRDIR BU YA

    Cevap Yaz

Bu şiir ile ilgili 135 tane yorum bulunmakta