Hey garson! Bana bir huzur…
Yanında kızarmış yüzler istemem
Ön şartlar ve bahaneler
Malum! Beynime dokunur
İçine limon sıktım sıkalı
Sözümün fiyakası ekşidi
Eksik kalsın, olsa da hayrat
Racon kesen hayta naralarımı
İyice bir ayıklat
Ortaya şöyle irisinden
Haysiyet doğrat
Gereği yok çatalın, kaşığın
Hele bıçkın delikanlı gibi arz-ı endam eden
Eti benden önce tadacak bıçağın
Pençelerimde kaldı nice hayat, kalbi deşilmiş
Bilemezsin saf sevdasını çaldığımı
Kaç aşığın…
Sabittir dosyamda iflah olmazlığım
Balistikte “canidir” notum düşülmüş
Kan dondurur aymazlığım
Dumanı tüten şükür çorbanı
Kepçe kepçe hamd ile
Servis eder misin?
Keşkelerden pişmiş tövbeler
Ağzıma yakışır mı dersin?
Kemiksiz, yağsız, sinirsiz
Hümanist bastılarınız da var mı?
Ayağınızı çekince üstlerinden
Ağlarlar mı?
Nedir bu şişe şişe dizilmişler
İçlerine ihanet konulmuş
Ciğer yakan baharatlar mı?
Mümkünse sessiz ölüm
Çoktan yakınmaya başlayan
Tatlıma zehrini sürsün
Yaprağını maktulüne bağışlayan
Ruhumun hayat gülü
Bırak da ecelini görsün
Ne o? Şaşkın garson
Yoksa bahşiş mi bekliyorsun?
Haydi, öyle olsun!
Mücella Pakdemir
ANKARA RÜZGARI GRUBUNUN MART 2010 AYI YARIŞMASINDA SERBEST DALDA **BİRİNCİ** OLDU. BENİ BU DERECEYE LAYIK GÖREN JÜRİ ÜYELERİNE TEŞEKKÜR EDERİM.
D E Ğ E R L E N D İ R M E L E R
MEHMET YAŞAR GENÇ________________Puan: 75
Değerlendirme: Edebi duruş:20 Şiir düzeneği:20 Tema:15 Ses uyumu:20
NURAY ALPER______________________Puan: 70
Değerlendirme: Muhtevâ itibariyle ilginç bulduğum, birkaç defa okuma ihtiyacı hissettiğim; yapı itibariyle beğendiğim, dış kâfiyelerin ve ritmin uyumu sağladığına inandığım farklı bir üründü. Sevdim.
RAMAZAN TOPOĞLU__________________Puan: 70
Değerlendirme: Garson işlevi ve sunulanlar, istenilenler sosyal ve ekonomik hayat ile ustaca ustaca ve hicivle yalın ve etkin biçimde bağdaştırılmış ve dizeleştirilmiş. Hey garson” çağrısıyla keskinleştirilmiş. Şiirin sesi, akışı ve biçimsel yapısı yormuyor.
Söyleşi dilinde yalın oluşu şiirsellik yönünü azaltmıyor.
Fazla iddialı dize istemeyen ama sarsan başarılı şiir örneği.
SELÇUK BEKÂR_____________________Puan: 85
Değerlendirme: Hiçbir yerde takılmadım. Gayet akıcı, farklı bir serbest şiir.
Beğendim açıkçası…
TURHAN TOY_______________________Puan: 95
Değerlendirme: şiir baştan sona güzel örülmüş en son dize olmasa da olurdu tebrikler şaire nice böyle şiirlere
Kayıt Tarihi : 9.3.2010 23:08:00
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
![Mücella Pakdemir](https://www.antoloji.com/i/siir/2010/03/09/hey-garson-3.jpg)
'HEY GARSON' başlığı, okuduğum onbeş kadar şiirinden sonra dikkatimi çekti...
Bu konu, şiiri şiir yapan özelliklerden biridir. Yani başlık... Sonra, var ise girizgâh... Sonra şiir konusu... Sonra yazım tekniği... Sonra kalıp veya hece ölçülerine dayalı kaleme alınmışsa ölçüler, kalıp ve uyaklar. Ve sonuç itibariyle de, giriş, gelişme ve sonuç... Ve de şüphesiz ki en önemlisi, şiiri okuyup kapadıktan sonra, akılda kalan bir şeylerin olup olmadığı konuşarı....
Kısacası, Sayın Şairemizin bu dizelerinde, şiiri şiir yapan özelliklerden birçoğunu gördüm.
Akıcı bir dille yazılmış... Şiir yazacağım diyenlerden olmayan ve kalemine sahip, duygularının sesine kulak veren bir şairemiz...
Sayın Şairemizin bu güzel dizesi, 'Berfucan' adlı eserimde de yer alan 'Bu Yangın Nasıl Söner?' başlıklı 'mensur şiirimdeki' konuyu bana çağrıştırmış olduğundan mıdır, nedir, yürek koyduğum bir şiir oldu.
Giriş, gelişme ve sonuç itibariyle, bir bütünlük ve mükemmllik işlenmiş... Dikkat çeken bir başlık ve girişle devam eden dizeler, çok güzel ve zorlanmadan kaleme alınmış uyaklarla da çok daha güzel bir şekle büründürülmüş.
Şiir dinletilerinde, denk gelen bir sohbet veya müzik ortamında seslendirilebilecek güzellikte dizeler.
Kutluyor ve başarılarının devamını diliyorum.
A
R
İ
K U T L A R I M
U
L
ALLAHA EMANET OLUNUZ.
D
E S E N K A L I NIZ.+.TAM PUAN.
TÜM YORUMLAR (216)