Hasretin ve çaresizliğin örsünde
Dövülüyor yüreğim.
Yazgım acı çekmek üstüne yazılmış.
Bileği bükülmez ayrılığın
Kara bulutu çöker üstüme
Ben gözyaşı dökerim.
Toprağım acı çeker.
tozlu bir şemsiye durur
çatı katındaki odanın
kuytu bir köşesinde
kumaşındaki eski yağmurların
hüzünlü kokusuyla
Devamını Oku
çatı katındaki odanın
kuytu bir köşesinde
kumaşındaki eski yağmurların
hüzünlü kokusuyla
off off ne demeliki tam puanla tebrikler.
harikasın dost yürekten kutlarım
Hasretin Örsünde Dövülür Yüreğim
Hasretin ve çaresizliğin örsünde
Dövülüyor yüreğim.
Yazgım acı çekmek üstüne yazılmış.
Bileği bükülmez ayrılığın
Kara bulutu çöker üstüme
Ben gözyaşı dökerim.
Toprağım acı çeker.
Hasret kokar kara geceler.
Ayazdır sensizlik
Ben üşürüm sevdam üşür.
Özlem galebe çalmadığı sürece
Sevdamızın kızıl akkor halinde
Işıldadığını görmeden gözlerinde
Hasretin örsünde dövülür yüreğim.
İsa Tekin
İsa Tekin
Diyecek bir söz yok ,bir kelem yok bu mısralar karşısında ben sustum..........ne susuş ama .....
Genelde fazla yaratıcı ve bakir değil. Ancak söylemler sıradan da değil. Aday genellikle kültürel yapıda cari olan söylemlerle şiirini yazmaya çalışmış. Bu anlamda şiir dili vasata yaklaşmaya çalışıyor. Şiir sesi ve mısra tekniği içinde aynı şeyleri söylemek mümkün.
“Yazgım acı çekmek üstüne yazılmış.”
“Özlem galebe çalmadığı sürece”
Sevdamızın kızıl akkor halinde”
Vb. dizeler oldukça sıradan. Kısa bir şiirde şiirin yarıya yakını yaratıcı bir söylem , bakir bir şiir dili içermiyorsa sıkıntı var demektir.
“Bileği bükülmez ayrılığın
Kara bulutu çöker üstüme”
Hasretin örsünde dövülüyor yüreğim”
Dizeleri diğer dizelere nispetle daha iyi gibi.
Girişte yer alan
“Hasretin ve çaresizliğin örsünde
Dövülüyor yüreğim.”
Dizelerinde “ve çaresizliğin” ifadesi şiiri sekteye uğratmış gibi. Şiire nesirimsi bir hava katmış. Açıklama yapılmış gibi. Şiirde asıl olan anlamın sağdan soldan esintiler şeklinde gelmesi, mananın 12’den vurulmamasıdır.Sadece bergsoncu bir sezgi kalmalı okuyucuda.
“Özlem galebe çalmadığı sürece
Sevdamızın kızıl akkor halinde
Işıldadığını görmeden gözlerinde”
dizelerinde ise dize sonu arka arkaya gelen kafiyemsi sesler şiir sinsi boğmuş gibi.
Özetle genelde vasata yaklaşmaya çalışsa da vasat altı kalmış durumda.
Üzerinde biraz daha çalışılsa sade ama daha güzel lirik bir şiir ortaya çıkabilir.
Tebrikler ve başarılar.
(Genç Kalemler Grubu Şiir Etkinliği kapsamında yapılan yorumdur)
Asım Yapıcı
Beğenerek ve saygı duyarak okuduğum NEFİS bir şiir olmuş Tebrik ediyorum.
Sevgili Kardeşim: İsa Tekin
Duygu tufanı gibi Mısraların önüne kattığı inanılmaz güzellikte bir şiir olmuş. Duygu yoğunluğunun şiirin tamamına etkili bir şekilde ustaca dağıtılması şiirin kendisini okutmasına sebep oluyor. Bu tip şiirlerde genellikle bazı mısralar duygu yönünden aşırı yüklenirken bazı mısralar da cılız kalır . Bu da şiirin değerini düşürür. Ancak bu şiir usta bir kalemden sayfaya dökülürken duygunun şiirin tümüne hakimiyeti olduğundan burada görüldüğü gibi şiirin değerini arttırıyor.
Beğenerek ve saygı duyarak okuduğum bu güzel şiir için Teşekkürlerimi iletirken;
Tebrik ve başarı dileklerimi sunuyorum. Her şey sizin ve sevdiklerinizin gönlüne göre olsun.
On üçüncü Tam Puan TEKİRDAĞ'dan geliyor.
Kaleminizin daim ve kudretli; İlhamınızın bol olmasını diliyorum.!
Sevgi ve saygılarımla...
Dr. İrfan Yılmaz. - TEKİRDAĞ.
hasretin örsünde dövülür yüreğim
başlık bile başlı başına şiir
kutlarım isa bey
Harika! Tebrikler, saygılar.
Hasretin örsünde dövülür yüreğim.
O güzel yüreğinizi ve ilhamınız kutlarım.
Seven yüreğinizin hasretlikleri son bulsun.
Selamlar..
Gurupta da okuduğumda beğenmiştim bu şiiri. Dönüp sayfanızda yorumlamak zaman aldı. Baştan sona konu dağılmadan, güzel betimlemelerle zirveye çıkıyor şiir. Ve başladığı gibi güzel bir finalle bitiyor.
Tebrikler. 'Gurup içerisinde hiç paylaşımda bulunmama kararı aldığım için duygularıma gem vurmuştum' Sevgi ve selamlarımla.
Bu güzel dizeleri yazan şair yüreğe tebrikler..Melih BAKİ
Bu şiir ile ilgili 48 tane yorum bulunmakta