Tekmil medreseler, minareler bir gün yıkılmayacaksa,
iman küfür olmayacaksa bir gün,
küfür bir gün imanın yerine geçmeyecekse,
işte o zaman halimiz tamam.
Bir daha ne kalenderliğin yolu yordamı bulunur,
ne dünyamıza layık bir adam.
Hayatta ben en çok babamı sevdim
Karaçalılar gibi yardan bitme bir çocuk
Çarpık bacaklarıyla -ha düştü, ha düşecek-
Nasıl koşarsa ardından bir devin
O çapkın babamı ben öyle sevdim
Devamını Oku
Karaçalılar gibi yardan bitme bir çocuk
Çarpık bacaklarıyla -ha düştü, ha düşecek-
Nasıl koşarsa ardından bir devin
O çapkın babamı ben öyle sevdim
Anlaşılan burada ki çok bilir kişi olan bazı zatlar tarihi yeniden yazmışlar. Bu zatlar Yavuz ve Kanuni döneminde Altın çağına ulaşıp Osmanlının son dönemlerinde Mücâhidîn-i Mevleviyye Alayı ile filistin gibi bir cephede önemli rol oynayıp büyük şehitler veren mevleviliğin sözüm ona osmanlıda ki önemi düşürülmek için oldukça yoğun çaba sarf etmişler. İbn Kuteybe, Atâ b. Yesâr, Amr b. Ubeyd, Amr b. Fâid, Vehb b. Münebbih Osman et-Tavîl, Avf b. Ebû Cemîle, Sevr b. Zeyd, Abbâd b. gibi zatların yer aldığı bir ekolü de batıl göstermek için gayret gösterilmiş. Nasıl bir zatlarsınız siz yahu.
Mevleviliyi incelediğim zamanlarda yazmıştım bu şiiri iyi ki yazmışım
Neyzen’ in nefesinden
Çıkarken her nağme sanki dönerek tel tel,
Zuhreden o kızıl postta
Vuslat özlemi tecelli eder.
Posttaki ışığı fark eden pervaneler.
sanki ışığa çarparken,
İlmin şuurunu manada beller.
Topraktan burkulup bir tohum
Semaya kıvrılan bir hale misali döner.
Gök toprak olup da ayaklarında
Başına Deryayı koyarken,
Hapis kuşlar gibi esir ruhum,
kafesten çıkıp ta ulaşır,
harabat sarayında vuslata.
Düğünümüz var bugün.
Dostlara ikramımızdır.
Şekerden lezzetli ölüm.
Her dönüşte pervaneler,
silker kuşkuyla kurulu şirreti,
mezardan gövde arındıkça belirir,
Bu binanın mimarı
Şems ile mevlana’ nın silueti.
Cezbeyi mutlak haliyle,
Anladık ilahi aşkı,
Kemal ve Hakka vuslatta,
Huzurdan yüce nakşı.
Gaye Hoşgörü ile mani olmak cümle harbe.
Edebe aykırı olduğunu bilerek
Vahdete giden kestirme yola bastık, tövbe.
O sizin dediğiniz şey manası muhkem ayetlerle ve ilmi delillerle ortaya konulmuş olan mevzular için değil, manaşı müteşabih olan konular içindir Kesra bey. Yani bir kaç manaya gelebilen netlik kazanmayan konularda alimler bazı tahminlerde bulunup sonuçta da "ALLAH ALEM BİSSAVAB- EN DOĞRUSUNU ALLAH BİLİR- " derler.
Lütfen kendi namınıza konuşun Kesra bey! Zira bizler anlayamadığımız şeyleri anlayıncaya kadar araştırır ve mevzu vuzuha kavuştuktan sonra ona kıymeti nispetine kamet ederiz. Eğer mevzu anlaşılmayacak kadar manasız ve gayr-i ilmi ise onun da asla peşine düşüp zamanımızı boş yere zayi etmeyiz. Yani biz ne kendimizi ne de muhataplarımızı asla kandırmaya yeltenmeyiz vesselam.
Kalenderilik de tıpkı bir çok sapık tarikat gibi dini ve ahlaki hiç bir kadim kural tanımayan ve de asla yaıplanmaktan çekinmeyen, hatta müritleri halkın içerisinde anadan üryan gezecek kadar hayadan yoksun olan sapık bir tarikattır. Osmanlılar döneminde yasaklanan ve şeyhleri sürgüne gönderilen bu sapık güruhu kendisi de Şems-i Tebrizi denen sapık şeyhe tabi olan Er-Rumi bir gün tıraş olurken etrafındaki müritlerine övüp medh-ü sena etmiştir. Burada da yine o sapık tarikata atıfta bulunarak öyle bir tarikata olan özlemini üstü kapalı olarak dile getirmiştir. Dileyen daha fazla bilgi için İnternet araştırması yapabilir.
Küfür korkunun ön adıdır
Soy adı olsa adamın kendisi küfür olur
Korkan adamlar arasında korkusuz küfür olanın
Karşısında kalender adam var ise
kalender dünya yok ise layık adamda yoktur
Ne olmuş yani!
Cehennem.
Korku yoksa küfür çıkmıyorsa
korkunçta yoktur ve o zaman tamamdır, cennettir.
Bir gün küfürlü biri inançlı olabilir inançlı biri ise küfürlü imansız olabilir her şey
Değişe bilir dikatli olun kimseyi küçümsemeyin kimin ne olduğu belli olmaz
Çok değerli öğütler veren bir şiir mekanı cennet olsun
Mevlana'nın eserlerini yorumlayacak makama eremedik henüz :)
Halimiz tamam
Tekmil medreseler, minareler bir gün yıkılmayacaksa,
iman küfür olmayacaksa bir gün,
küfür bir gün imanın yerine geçmeyecekse,
işte o zaman halimiz tamam.
Bir daha ne kalenderliğin yolu yordamı bulunur,
ne dünyamıza layık bir adam
Bu şiir ile ilgili 9 tane yorum bulunmakta