Osman Erdoğmuş - Hadid Suresi Şiiri - An ...

Osman Erdoğmuş
563

ŞİİR


10

TAKİPÇİ

HADİD SURESİ

Adını 25, ayetinden alıyor. Aynı zamanda bu surenin taç ayeti. Özellikle kitap, mizan ve hadid. Vahiy, adalet ve güç. İlim, hikmet ve hüküm üçlüsünü yan yana dizin. Medenidir. Sebbeha ve yusebbihu başlayan surelerin tamamı Medenidir. Hicretin 6, yılı arasında inmiş olmalı. Konusu: Mülkiyet tasavvurunu inşa ederek girer sureye. Mülk kimin? Bize nispeti ne kadardır. Nifak, infak karşıtlığını buluruz bu surede. Nifak hastalığını yenmenin çaresi, infak olduğunu bize bildirir. Müteakiben, dünyevileşmenin tipiksel özelliği Yahudileşmedir. İsrailoğullarının Yahudileşmesi. Onların hayatını sunar bize ayetler. 25, ayet İslam’ın üç esasından bahseder. 1. İnsandan Allah’a ulaşan ilginin merkezinde Tevhit. 2. İnsandan insana ulaşan ilginin merkezinde Adalet. 3. Bu ikisinin yeryüzünde hâkimiyetini sağlayanda Cihattır. Kitap, mizan ve hadid üçlemesi bunu temsil eder..
1. Yerde, gökte, kâinatta ne varsa Allah adına hareket eder. Burada insana bir uyarı var. Şuursuz olarak gördüğün her şey Allah adına hareket ederken sen ey insan iradeli varlık, sen Allah’a sırtını nasıl dönebilirsin
2. Vahyin mülkiyet tasavvurunu bu ayet dile getiriyor. Varlık ve servet emanettir. İnsanda dahil tüm varlık Onundur. Gerçek Malik’in verince elinden çıkmaz, sahte malikin verince elinden çıkar. Verdiği de onun mülküdür.
3. Mutlak ilki kavrayabilir miyiz? Kavrayamayız. Aynı zamanda zamanında halikıdır. Sonsuz sondur. Zahir, her bir illetin gösterdiği odur. Onun görünmemesi zuhurunun şiddetindendir. Batın: Görünmeyen içkin hakikat. Çift kutuplu kavramlarla Allah, beşer idrakine nüzul ediyor. Çünkü insan tek kutupla kavrayamıyor.
4. Altı gün aslında altı sürece tekabül eder. Gün, bir süreç içerisinde yapmayı ifade eder. Yeryüzünün kendi etrafında bir tur atmasıdır. Başka gezegenlerde bu süre farklıdır. Bunları yaratma ve yönetme makamına kondu.

Tamamını Oku