Nedense hep güzleri açar
Yüreğimde anneçiçeği
Arka bahçesi birbaşına gülüşün
Karaköprü günleriyle sararır şimdi
Yitik mevsimi çocukluğun
İçten içe göveren düşgülü
Ben sana mecburum bilemezsin
Adını mıh gibi aklımda tutuyorum
Büyüdükçe büyüyor gözlerin
Ben sana mecburum bilemezsin
İçimi seninle ısıtıyorum.
Devamını Oku
Adını mıh gibi aklımda tutuyorum
Büyüdükçe büyüyor gözlerin
Ben sana mecburum bilemezsin
İçimi seninle ısıtıyorum.
Şiir kısaca şiir tabii. Ama bir bacağı Güney'e, digeri Kuzey'e ve bir kolu çiçek topluyor.. diğeri ise eski günlerinde..- muhtemelen anne yaşarken – tutamadığı balıkları tutma hayalinde!
Esasında şu dizler şiirsellik ve imge kullanımı, kullanılan Öz Türkçe dili açısından fena değil:
“İçten içe göveren düşgülü
Kargaların uğrağı o yeşil tarla
Gece boyu dişlediğimiz şekerpancarı
Belleğin sarnıcında yediveren”
Ancak şiir diger bölümümlerde geride kalan güzel günleri, anıları..duygu ve hayelleri bir birine karıştırmış ve bir Çin çorbasına, bir de bakıyorsunuz adeta..balıkla beslenen Japon diyarına gitip gelmiş gibi.
Ve okuyuculara kafa bulandıran bu kopukluklar ve şiirin bütünlüğünden ayrıştıran konuma girmiş oluyor..
Umarım şair.., yok şiir değildi ya da absür gibi nitelemeleri es geçer ve kayde almaz da – eger yapıcı olan yorumları iyi dinlerse - yetkinliğe erişmeye devam eder…Kutlarım ve saygıyla..
Tabii bu arada güzel ve olumlu, etkili bir gelişme yaşanıyor bu köşede. Kimler açısından? Yorumcular açısından tabii!
Buna pek çoğumuz ama özellikle degerli ağabeyim Hasan Buldu atıfta bulundu. Ve olumlu eleştirisiyle yorumculara dedi ki: “Bu köşeye ciddi ve bilinçli yoprum yapanlar nazarında diyorum ki sizlere; kendinize gelin, al gülüm..çok güzeldi, beğendim..vs den öteye gitmez yorunlar sıkmaya başladı.”
Umarım biraz da onu dinlemiş olmanın olumlu gelişmesi yaşanıyordur..
Saygıyla..
Arkadaşlar bu şiiri anlamadığımı ve açıklama beklediğimi belirttiğim halde şiiri çok beğenen arkadaşlardan hiç ses çıkmadı. Benden sonraki yorumları okuduğumda problemin bende olmadığını anladım ve rahatladım.
Saygı ile..
Daha önce değinmiştim; imge-simöge sarmalına evet ama, şiirin okura da bir ikramı olmalı diye düşünüyorum. Alt yapı çürüklüğü, melodiyi de (akıcılığı da) silip süpürüyor. Her sözcüğün ne anlamda kullanıldığı yazara sorulacakca, şiir büyük eziyet olur okur için.
*Nadir ŞENER HATUNOĞLU: matematikçi-bilim uzmanı*
Çok beğenenler yorumlasınlar! Ben beğenmediğim ve şiire benzetemediğim için yorum da yazmıyorum!
Herkese hayırlı çalışmalar.
hakikaten ne kaldı ki geriye!..yenilenen günlerden ve günlerin eskiye çevirdiklerinden gayri!...
ahlatlar döndü armuta
cevizler soyundu kabuğunu
tavşanın kuyruğu bile uzadı
dağlar yıkılalı beri!..
olsun
zaman
anneçekirdeğinde
patlat mısırdir gene de...
Kimi absürdler derler ki bir şiirin sadece kendisi eleştiri konusudur ; onu yazanın kişiliği , kimliği , hangi türden olduğu vs. bizi hiç ilgilendirmez...Bu düşünce külliyen yalan ve yanlıştır...Bir şiiri yazan şiirden ayırt edilemez ...Edebi eserler , bu arada şiir de yazana aittir ve bir şekilde onu temsil eder ,huylarını alır...Tenkit edilirken de bütün cepheleriyle ortaya konur...
Bir şiirde , hitap şekilleri vardır...Tanrı'ya hitap ederken hürmetli kelimeler kullanmak esastır...Şiirsel oluyor vs diyerek ELİNE SAĞLIK diye tabirler kullanılmaz...Bunu yapanlar kavramları karıştıranlardır...Şiirde olsun herşeyde olsun usulüne göre hareket etmek gerekir...Şiir böyle yoz usulleri şiire mal etmekle gün be gün bozulmaktadır...
Saçmalamak asla şiir olamaz...Denizi süpürmek , silmek , sulamak gibi tabirler ileri şiirsel yazımlar değil saçmalamaktan başka birşey değildir...
Saçma şeyler yazanları ileri görüşlü saymak , kavram kargaşalığından mucizeler beklemek şiire bilmeden darbe vurmaktır...Eskiden bu gibi yazımlara ABSÜRD'lük denirdi , şimdi ileri şiirsellik mi oldu...
Kimsenin anlamadığı bir yazıya şiir demek akılsızlıktan başka birşey değildir...Okurken birkaç satırında belirsiz anlamlar bulmak şiirin bütünlüğündeki anlamsızlığı örtmez...Bir mısrasının güzel olmasıyla şiir şenlenmez...
Her saçmasapan yazıya şiir diyenler DELİLER EVİ 'nin konuklarının yazdıklarıyla şiiri bir tutmasınlar...
Saçmalık , failini yükseltmez ...Yazı yazıdır , şiir şiir , resim de resim...Bir PİKASSO 'nun resimlerine bakarak ,resimin iyisi böyle olur denmez,,,Yüzyıllar boyu yapılmış olan güzel resimler , müzikler ,yazılan şiirler yanında bir Pikasso'nun adı bile anılamaz...Bundan böyle resim Pikasso'nun yaptıklarına uygun olmalıdır , resmin en iyi şekli budur diyenler varsa onlara şaşmak gerekir...Mesela eskilerin eserlerini KAĞNI ARABASINA benzetmek Pikasso'nunkileri en ileri otolara benzetmek ne kadar yanlış...Resimde olduğu gibi şiirde de böyledir...Saçmalayıp adına şiir diyenler işitsinler...Saçmaya ileri şiir diyenler biraz düşünsünler...Anlamsızda anlam bulanlar akıllarını muayene ettirsinler...
Bu şiirden ben de birşey anlamadım...Haz da almadım...Şiir de denemez , bir düzyazı örneği gibi...
Bende bu şiiri tebrik ediyorum. Arkadaşlar ama inanınki siz tebrik ettiğiniz için tebrik ediyorum. Şiire güzel yorum yapan arkadaşlardan biri lütfen bana bu şiiri kıtalar halinde yorumlarsa çok sevineceğim. Birinci kıtayı aşağıya kopyalıyorum.
Nedense hep güzleri açar
Yüreğimde anneçiçeği
Arka bahçesi birbaşına gülüşün
Karaköprü günleriyle sararır şimdi
Yitik mevsimi çocukluğun
Tebrikler böylesi güzel bir şiir için
selamlarla
seçki kuruluna teşekkürler..
Nasıl eridi ( eskidi ) tığ işi perdeler...
Harika bir şiirdi...Günün şiiri olamyı hak eden mısralar....Seçici kurula teşekkürler....
Bu şiir ile ilgili 21 tane yorum bulunmakta