Çeksem de hali cefayı
Gün ile gülden
Bir hatıran konuşulur
Bir demi muhtacı senden
Gülü düşürsen
Kendi naifliğince
Sevgince beleği pamuğa
Bir balı abatla müşerref
Arsız alışma
Şekvayı dil söylerde ah
İcabı anın değişmesinde
Duyuşla kendine kahır
İçlenirsin, bu muydu vah vah
Kalbi bilinmezin zer köşesine
Tez gelir
Geçsen de duyulur
Söz duymaz artık katılık dibinde
Sonbahar esmeleri kasvetliydi
Dökerken gerekten şakır şakır
Kalmamıştır bir an, yaşanmışa dair
Hasretlik yeşermiş olur, içimde
Bir başka açmıştır, anılar kaçarken
Hislenirim nergislere, şair edasıyla
Yeşermişim, tohuma saçılırken
Bağ üzümünü döker bakır bakır
Ne kalmışsa senden, duyguca takır
Tam her şey bitmiş olurken
Kafes kuşlarımdan kemrikler
Dilimde aculla afiliden bir şiir
Nakis sökülüşlerle yer sızlar
Gün olur
Sessizliğim olmaz
Hasretliğin söylerim
25.06.2009
Abat: Bayındır, düzgün, düzenli
Müşerref: Menmuniyetle, bir onur payasine yücelterek duygulaşmak.
Şekva: Yakınma, sızlanma, şikayet
Zer: Altın, çile, ölçmek, sararmak
Afili: Fiyakalı, gösterişli, cafcaflı
Nakıs: Tam olmamış, bitmemiş, noksan
Kayıt Tarihi : 6.12.2009 10:50:00
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
Şiirin içerik algılarını okuruna ulaştırırken dil'ini ,çok varsıl bir sözcük dağarcığıyla beslemiş.
Şiirde odak konunun ruhsal karmaşaların gel/gitleri içinde sunuluşu bambaşkaydı.
Gerek biçimsel yapılandırmada ve gerekse ahengin sağlanmasında ''Bayram KAYA'' tarzı'nı görmek olası.
Bu şiirde bireyin yalnızlaşması/yalnızlaştırılması bağlamında önemli anekdotlar var .Bu kaotik sürecin özellikle finalde daha da dolayımsız bir vurguyla berkitildiğini görmekteyim.
Şiir,derinlikli okunduğunda anlatılmak istenilen ''Durum öyküsünün''daha kolaylıkla kavrandığını söylemek olası.
Değerli Dost'um KAYA'yı bu harika şiirinden dolayı kutluyorum.
Erdemle.
Sonrası sessizliğin onurlu duruşa dokunuşunun tınısında ben olma bestesi...
Tebrikler hocam...
TÜM YORUMLAR (2)