tüner fecr kaldırıma
gurbeti çağrıştırır gölge
yönelirken yorgun yüze
kümelenir toprak sızı
kırılır parmakları rüzgarın
esmeye başladığında
kör topal ıslık düşer imgeye
Hadi sende vur
Adettendir,seven vurulur
Sevilenindir gurur
Sevgi dolu dizgin
Sevgi içten
Sevgi savunmasız
Devamını Oku
Adettendir,seven vurulur
Sevilenindir gurur
Sevgi dolu dizgin
Sevgi içten
Sevgi savunmasız
Ey yetkili ve etkililer!
Selim Karakaya denen densizin buraya alenen yazdığı iğrenç ifadeleri görmüyormusunuz? Gereğini yapmak için tören mi istiyorsunuz?
Teşekkürler Onur Bilge ben şahsen yorumlarınızdan çok istifade ediyorum.
Selam.
Şiir, yeterince övülmüş. Biraz da didiklensin bakalım!
“yalnızlık çizilir tuval’e”: Cins isim ayrılmaz.
“rüzgarın”: Rüzgârın…
“kırk ikindi ol dökül”: ‘Kırkikindi’ birleşik yazılır.
”gece yarısı ayrılır tel fırçalardan: ‘Tel fırça’ olur mu? Olur da inşaat artıklarını temizlemeye yarar. Resim yapmaya değil... O nedenle konumuzla alakası yok. Bu dize sakat doğmuş. Şöyle olabilir:
“gece yarısı ayrılır tel tel fırçalardan”
o zaman nasıl olur? HARİKA olur!
“tünesin fecr kaldırıma
gurbeti çağrıştırsın gölge
yönelirken yorgun yüze
kümelenir toprak sızı
kırılır parmakları rüzgarın”
Dilek kipleri geniş zaman akışını sekteye uğratmış durmuş. Hiç değilse aynı bölümlerde, nasıl başladıysa öyle sürüp gitmeliydi. Örneğin bu alıntıdaki TÜNESİN yerine TÜNER; ÇAĞRIŞTIRSIN yerine ÇAĞRIŞTIRIR gelmiş olsaydı, bu aksaklık olmayacak; şiir, yola çıkar çıkmaz tökezlemeyecekti. Bence, fiillerin tamamı geniş zamana döndürülmeli. O zaman tadından yenmez!
“ah nazarı delen gurbet
kınında kalsın kırık
dün dargın”
Buradaki KIRIK, nasıl bir kırıksa, sağlamların arasında KIRIK bir halde durmakta ve okuyanın dilini kesmekte… Ya dizelerin bölümü değişmeli, ya da oraya başka bir tuğla konarak, yapı tamir edilmeli! Belki şöyle olursa, bir anlam ifade edebilir:
“ah nazarı delen gurbet kınında kalsın
kırık dün dargın”
Serbest şiir, sanıldığı gibi SERBEST değildir. Onun da bir takım kuralları vardır. Dizeler, rasgele oluşturulamaz! Genellikle noktalama işaretlerinin konulması gereken yerlerden bölünür. Okuyucuya yön vermek, şiirin düzgün akışını sağlamak, dizeleri en uygun şekilde düzenlemek suretiyle olur.
İlk etapta bu hususlar göz önüne alınarak düzeltmeler yapılırsa şiir kendine gelir. Henüz uyanmış. Sabah mahmurluğunu üzerinden atamamış. Gözlerini kırpıştırmakta…
Bizim halkımıza ne versen yer! Alışmış bulgur pilavına kaşık çalmaya! Demez ki: “Keşke et suyuyla yapılsaydı! Üzerinde kızarmış et olsaydı!” Dişine taş gelirse, çıkarır koyar. Çerine çöpüne aldırmaz, çiğnemeden yutar.
Bu Onur BİLGE ise mıymıntının biridir. Kılı kırk yarar! Der ki: “Güzel olmuş, bayıldım ama güzelin de güzeli var. Neden güzeller güzeli olmasın? Haydi, biraz gevezelik edeyim de bu şiir gelinlik giysin! Şair bana darılmaz! Bilir niyetimi. Belki teşekkür bile eder. Öyle değil mi?”
Mutluluklar…
Onur BİLGE
Kutladım bu güzel ve akıcı şiiri.. Turhan bey bu şiirliyle zamanımızın iyi şairlerinden biri olduğuna dair yorgunluktan dem çekmişse de.. saygıyla..
Günün kırgın olmaz mı, onu berbat edersen?
Elbet dünün darılır, o' na lanet edersen!
Son'un sürgün olmaktır, nar yurdunda bir yere;
Şu kalbini ve ruh'u, gaf'la yorgun edersen!
Herkese hayırlı Cumartesi'ler ve hayırlı çalışmalar.
bir nevi tezgahtır zaman...en çok da aşka ve ayrılığa vurur tefesini...
Tanrı sabır versin insana!..daha ne de'yim..
kutlayarak şairi,herkese saygılarımla...
''Dün dargın , gün kırgın , yön yorgun , son sürgün''...
Bekle , özlediğine varırsın bir gün...
Mevsimler ne bilsin düşlediklerin nerde ;
Ters çıkacak bil , rüya diye gördüğün...
kutlarım çok güzel bir anlatım.
Duygular çok güzel yansıtılmış,tebrikler şair...
İnsanın, kıskanası geliyor...
Bu şiir ile ilgili 96 tane yorum bulunmakta