G ündüz ve geceye muâdil gözlerin.
Ü zülsen bulutlar ağlar be Gülşen.
L aleler, nergisler, güller utanır.
Ş enlenir seni gören bülbüller
E fdâl eder seni, ölmemek için serçeler.
N âdide bir esersin sen, Gülşen.
Aşkı nasıl da çiçekce yaşamıştık biz kadınım
Kendi kendime konuşup duruyorum
Dağlara giden patikalarda katılaşan bahar çamurlarında yalnızım
Beni deli sanıyorlar
Sokulmalarımızı unutamıyorum kadınım
Hani gece yarılarında anlatılan
Devamını Oku
Kendi kendime konuşup duruyorum
Dağlara giden patikalarda katılaşan bahar çamurlarında yalnızım
Beni deli sanıyorlar
Sokulmalarımızı unutamıyorum kadınım
Hani gece yarılarında anlatılan




Çok teşekkür ederim.
Akrostiş şiiriniz çok güzel olmuş
Yüreğinize emeğinize sağlık başarılar dilerim
Çok teşekkür ederim.
Bir şiirde dizelerin ilk harflerinin yukarıdan aşağıya doğru sıralandığında anlamlı bir sözcük meydana getirmesi güzel bir şey. Şair bir bakıma ilk harflerle haykırır.
Eskiler 'akrostiş' demezdi. 'Muvaşşah' ya da 'istihrac' denilirdi Divan Edebiyatı zamanında.
Şimdilerde 'akrostiş' denilmekte. Bu kelime acayip bir kelime. Eski Yunan ve Latin dillerinde "akro-" ön eki "uç taraf" anlamına geliyormuş; "akrostiş" ise "uç taraftaki dize" anlamında imiş. Kim bu acayip kelimeyi Türkçe'ye sokmuş bilmiyorum.
Türkçe söylemiyle 'ilkleme' denmesi önerilmişti zamanında ancak tutmadı.
Şair ilk harflerin birleşimi ile güzel akrostiş yazmış. Kalemine sağlık. Kutluyorum.
Bu şiir ile ilgili 3 tane yorum bulunmakta