-I-
Kelebeği ateşlere sürükleyen çark benim
Yumurtlayan, yavrulayan arasında fark benim
Doğum benim, ölüm benim, çekirdeği terk benim
Mahşer günü sırat benim, arasatta yine ben
.................Öyle bir gönül vermişsin ki
Bir ayak sesi duymayayım
Kapıya koşuyorum
Gelen sen misin diye
Bir siyah saç görmeyeyim
Yüreğim burkuluyor
Ağlamaklı oluyorum
Devamını Oku
Kapıya koşuyorum
Gelen sen misin diye
Bir siyah saç görmeyeyim
Yüreğim burkuluyor
Ağlamaklı oluyorum
Şiirde; 'Buluşma'nın güzellikleri yanında başka güzellikler de var.
Müthiş bir tezat sanatı var. Bendeniz 'Aliterasyon' da hissettim şiirde.
Şiir, 'ben' teması üzerine kurulmuş. Burada 'ben'; insanoğlu (cem'i) olarak algılanabileceği gibi, şairin ene'si olarak da algılanabilir. Bu yönüyle şiirde İham sanatı da var.
Çok güzel benzetmeler, teşbihler de var.
Kelebeği ateşlere sürükleyen çark benim
Yumurtlayan, yavrulayan arasında fark benim
Doğum benim, ölüm benim, çekirdeği terk benim
Mahşer günü sırat benim, arasatta yine ben.
Bu dörtlük bilhassa manidar.
'Kelebeği ateşlere sürükleyen çark benim' derken insandaki ruh,
'Yumurtlayan, yavrulayan arasında fark benim' derken eşref-i mahlukat,
'Doğum benim, ölüm benim, çekirdeği terk benim' derken fıtrat,
'Mahşer günü sırat benim, arasatta yine ben' derken fena/ yokluk öne çıkarılmış gibi hissediliyor.
Yine hissettiğim kadarı ile dörtlükler; alem-i beşeri, serbestler; tasavvufi mânâda kapı tokmağına dokunan talib'i işaret ediyor.
Tabii ki, zarfın içinde ne olduğunu, ancak onu yazan bilir.
Tebrikler öncü kalem.
Teşekkürler can dost.
Ne babadan, ne dededen ses almayan sesine
Verseler de şu dünyayı koyarak heybesine
Dikenli tel örgülerde gezip yürümekteyim
Dava benim, hasta benim, her fırında usta ben
.................Öyle bir gönül vermişsin ki
.....................Senden seni istemekteyim,
........................Davacıyken kendimden.
YÜREGİN DERT GÖRMESİN TEBRİKLER
Sayın Ceylan, okuttuğunuz güzellik,
verdiğiniz örnek için çok teşekkürler... Saygılar
YİNE MÜKEMMEL BİR ÇALIŞMA BULUŞMA ADINA YAPILAN BU DEĞERLİ ÇALIŞMANIZ. BU ŞİİRİ OKUYAN DEĞERLİ İNATÇI ŞAİR ARKADAŞLAR ACABA NE GEÇİRİYORLAR İÇLERİNDEN GIPTA İLE OKURKEN.TAM PUANLA SELAM VE DUA ÜSTADIM.
BİZE GIPTA İLE OKUAMSI VE AYAKTA ALKIŞLAMASI DÜŞTÜ.SAYGI İLE USTAM.
Bu şiir ile ilgili 5 tane yorum bulunmakta