MAVERA-Sufi Muhabbet Mesaj Detayi Antoloji.com

Alan:   Grup:MAVERA-Sufi Muhabbet
Tarih: 23.05.2013 13:11
Konu: 'nefsi açlık ile terbiye etme ibadetidir oruç? ! ? '

'ayhan aytaç yazarefendi:

'nefsi açlık ile terbiye etme ibadetidir oruç? ! ? '

((...adem bir yıl nuh dokuz ay ibrahim altı ay musa üç ay muhammed bir ay ile nefsini açlık ile terbiye etmek için oruç tuttular.birileri diyor ki: efendin adam sırf aç kalmak için oruç tutuyor :) eee zaten öyle bir amacı vardı.allah nefsi yarattı ve ona sordu: sen kimsin ben kimim? nefis: ben benim sende sensin? diye cevap verdi.allah ona azab verdi.ve onu açlık cezasına çarptırdı.nefis zevk ve taamdan mahrum olunca vede bunun sahibininde rezzak olan allah olduğunu kavrayınca menfaati gereği boyun eğdi ve allahın aynı soruyu sorması üzerine sen rezzaksın ben abdürrezzakım.sen halıksın ben abdulhalıkım.sen şafisin ben abdüşşafiyim dedi.böylece allah nefsi 'açlık' ile terbiye etmiş oldu.işte bunun bir tecellisi adına da mümin olan allahın mümin kulları adem ile bir yıl nuh ile dokuz ay ibrahim ile altı ay musa ile üç ay ve muhammed ile bir ay oruç tutmaya başladı.öfkeyi yutmak müminlere ifrit kesilmek ise münkir ve münafıklara mahsustur demiştik.ve münkir ve münafıklar hoşlanmasada allah nurunu ve nimetini ümmet-i muhammedin ve ehlibeytin üzerine tamamlıyacaktır vesselam.ibn-i arabi dediki: alemlere rahmet olması o peygamberin döneminde gerçek olmadı.ama alemlere rahmetin tamamlanması onun makam-ı mahmuta erişmesi ile olacaktır ki bizim anladığımıza göre o makam-ı mahmutu ism-i şerifin yani muhammedin risalet ve nübüvvette daha sonra imammet ve velayette olduğu gibi en sonunda da hilafet ve saltanatta hz.ulul-emr mehdi aleyhisselamda gerçekleşecektir.işte allahın nurunun ve nimetinin tamamlanması budur.din yalnız allahın oluncaya kadar yeryüzünden fitne kalkıncaya kadar yeryüzü salihlere miras kalıncaya kadar.zafer mutlaka allahın ve resullerinin oluncaya kdar sürecek olan melhame-i kübra şimdi yaklaşmıştır.tevbe 24. ve 73.ayetler şimdi tecelli ediyor sanırım ki en dehşetli olanıda isra 58.ayetin tecellisi ki bu ortadoğu merkezli 3.dünya savaşıdır.iyi ile kötünün, hayır ile şerrin, hak ile batılın, helal ile haramın, rahman ile şeytanın, mesih ile deccalin, mehdi ile süfyanın o büyük savaşının adıdır melhame-i kübra-yı armageddon? ! ? bu savaş sizce cihad-ı ekbermidir cihad-ı suğramıdır.ilk savaş peygamberimize göre küçüktü büyük savaş nefsimizle yapacağımız savaştı öylemi? işte şimdi bizler ahirzamandaki ümmet olarak.asrısadette değil asrıkıyametteyizidr.öyle ise önce büyük savaş yapılmalıdır ki küçük savaşta galip gelelim.bu büyük savaş yani cihad-ı ekberde nefsiemmaremiz ile yapacağımız savaştır ki ilk ritüelide oruç ile başlamaktadır.nefsimizi açlık ile terbiye etmekle başlıyor o zaman.ruhumuz iyi nefsimiz kötü.iyi ile kötünün savaşı şimdi başladı demektir.yani iyi ruh ile kötü nefsin savaşı.nefsi vücudun şehrinde bir truva atıdır.şeytan-ı laine kalelerin kapısını o açar.cin ve insan şeytanları harekete geçer.şeytanın 70 bin evladı vardır.bize hicaplıdır.allah ile kul arasındada 70 bin perde vardır.işte allahın kulu ile arasındaki o 70 bin perde şeytanın 70 bin evladından başkası değildir.hubyar sultan derki: adem 24 saatte 77.777 nefes alır.ibn-i arabi derki: yediğimiz her lokmada bismillah mideye indirdiğimiz her lokmada elhamdülillah demeliyiz.ve pir gerçek velide derki: aldığımız her nefes için bizmillah verdiğimiz nefes için elhamdülillah demeliyiz.işte tüm bunlar ile birlikte iştah-ı kelbiyetten ve şehvet-i merkebiyyetten de kurtulmak için göz iştahı ve gırtlak şehveti yerine damak iştahı ve mide şehveti ile yemeyede dikkat edicez.göz iştahı gırlak şehveti ile yemenin adı kelb:(köpek?) gibi yemektir.damak iştahı ve mide şehveti ile yemek ancak bir insanoğlu gibi yemenin adıdır.insan ile hayvan arasındaki en önemli fark yemek yeme değil yemek yememe iradesidir.hayvanda yemek yememe iradesi yoktur.köpeğin önüne beş kilo et koymuşlar banamısın dememiş yemiş karnını şişirmiş.çünki hayvanda yememe iradesi yoktur.aynı zamanda yapma ve yapmama iradeside insan ile hayvan arasında önemli bir farktır.peygamberimiz diyorki ashabını tarif ederken vede överken:'onlar acıkmadan yemezler? ve doymadan kalkarlar? ' işte burda yememe ve yapmama iradesi vardır.insanlık medeniyyetinin göstergesi muasır medeniyyet işte budur vesselam.horasan dervişleri ile şamın dervişleri arasındaki en önemli fark neydi:'biz bulduğumuz zaman dağıtır? bulmadığımız zaman rabbimize şükrederi? ' hallacı mansur şeyhler ile tavuklu pilav yiyiordu.ve tavuk budunu tuttu köpeğin önüne attı.şeyhler şaşırdı.neydi bu şimdi? dediler? mallacı mansur dedi: 'o köpek benim nefsimi temsil ediyor. o doyarsa bende doydum sayılır? ' üç aylarınız mübarek olsun ey ehlibeyt ve ümmet-i muhammed :) selam ilmi rahmetül aleyküm ehlibeytten vesselam :)) '
– mehdihaberajansı:'islam ve tasavvuf gazetesi? '