Görmedim Şiiri - Yaşar Aydın

Yaşar Aydın
218

ŞİİR


23

TAKİPÇİ

Görmedim

Nasıl sığdırayım birkaç mısraya
Senin gibi şiir tutan görmedim
Namın yayılmasın yedi kıtaya
Senin gibi göze batan görmedim

Gülüşünü görse bir göz kazara
Kıskanır duyanlar, gelir nazara
Nazını, işveni kurdun pazara
Senin gibi çalım satan görmedim

Bu dünya ne sultan, prenses gördü
Leyla’sı, şirin’i devranlar sürdü
Bilmezler senden habersizi kördü
Senin gibi pişmanlatan görmedim

Hasretten başka bir sofra kurmadın
Sabahlayanım kim diye sormadın
Birinden birini hayra yormadın
Senin gibi düşe yatan görmedim

Arayıp bulsalar ceylan izini
Bir başa yastık etmezsin dizini
Duymayagör senden habersizini
Senin gibi kalbe çatan görmedim

Bazen akıllardan eden bakıştın
Bazen bir çiçeğe, gül’e nakıştın
Her gönülün üzerine yakıştın
Senin gibi ipek, saten görmedim

Hep böyle veballe geçti zamanın
Mahşer hesabına yok mu imanın
Her yüreği sarhoş etti dumanın
Senin gibi sevda tüten görmedim

Yaşar Aydın
Kayıt Tarihi : 19.9.2014 19:35:00
Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Şiiri Değerlendir
Yorumunuz 5 dakika içinde sitede görüntülenecektir.
  • İsmail Hakkı Naganlu
    İsmail Hakkı Naganlu

    Bu şiirde eğer tek eksiklik bulan kişi varsa eksikliği kendindendir.
    Çünkü şiir şairin kalbinden değil. Ona ilham veren ruhundan çıkmıştır.

    Cevap Yaz
  • Erdal Şanver
    Erdal Şanver

    tebrikler, kaleminize yüreğinize sağlık

    Cevap Yaz
  • Hikmet Çiftçi
    Hikmet Çiftçi

    Nasıl sığdırayım birkaç mısraya
    Senin gibi şiir tutan görmedim
    Namın yayılmasın yedi kıtaya
    Senin gibi göze batan görmedim

    *
    TEVRİYELİ Mİ, KİNAYELİ Mİ?

    Günümüzde şiir yazanların çok büyük bir bölümünün, şiirlerini yazarken, edebi sanatları dikkate alarak şiir yazdıklarını hiç düşünemiyorum.
    Hece şiirlerinde öncelikle ölçü ve uyakların doğru kullanımı; mana bakımından anlamlı, içten söylenmiş olması.
    Serbestte ise herkesin kendine has bir tarz tutturmaya çalıştığı aşikâr. Akıcı, anlamlı, uyumlu olması ve içtenlik yeterli gibi düşünülmekte.

    Bu şiirde de, sanat yapmak için şiir yazılmış olabileceğini pek düşünemiyorum. Kendiliğinden oluşan, belki de bilmeden yapılan ve kendiliğinden oluşan bir sanat söz konusu olabilir. Aslında şairden (şiiri yazandan) çok, şiir tahlili yapan eleştirmenler, tahlilciler, analizciler veya yorumcular bu işe daha çok yer vermekteler. Şiirdeki sanatları, kullanılan dili, şek özelliklerini irdelemekteler.

    Bu konuyla ilgili olarak sadece ilk dörtlüğü örnek olarak vereceğim.
    Bu dörtlükte bir başka şair hem övülmekte, hem de arka planda (tevriyeli olarak) yerilme hissi verilmeye çalışılmakta.
    İkinci dizede “Senin gibi şiir tutan görmedim” görünürde şairliği övülürken, bir yandan da –uzak anlamı- eleştiri varmış gibi görünmekte.
    3. dizede “Namın yayılmasın yedi kıtaya” demekten kasıt nedir?
    Büyük şairse namı yedi kıtaya, özellikle günümüzde, çok çabuk yayılır.
    4. dizede de “Senin gibi göze batan görmedim” dizesinde de göze batmak deyimi pek olumlu anlamda kullanılmaz. Dizede İlk anlam olarak, göze görünen, bilinen gibi bir anlamda kullanıldığı düşünülse de, kast edilen anlamı bu değil zannımca.

    Bir yandan da mecazi anlatımların çokluğu dikkat çekiyor.

    Şimdi kullanılan deyimlere şöyle bir bakalım.
    “birkaç mısraya sığdır(mak)”
    “şiir tut(mak)”
    “Yedi kıtaya namı –yayılmak- yayılma(mak)”
    “göze bat(mak)”
    Bu dörtlükteki deyimlere baktığımızda, gerçeğin mecaz yoluyla dolaylı anlatıldığı görülür. Böyle bir anlatıma da “kinaye”, kinayeli anlatım denir.

    Yaşar Aydın Beyi kutluyorum

    Hikmet Çiftçi
    14 Ekim 2014

    “GERÇEK DOSTLAR BİRLİĞİ”

    Cevap Yaz
  • Salim Erben
    Salim Erben


    Anlamı,anlatımı etkileyici harika bir çalışma,
    sizi ve değerli kaleminizi
    can-ı gönülden kutluyorum,saygılar.
    ........................

    Cevap Yaz
  • Nesrin Asena
    Nesrin Asena

    Göz görüp gönül sevince tek geçer , kaleme saygıyla +..........asena

    Cevap Yaz

TÜM YORUMLAR (53)

Yaşar Aydın