Gittin Şiiri - Yorumlar

Rahmet Safa 2
3

ŞİİR


1

TAKİPÇİ

Bugün de rüyamda görmüşüm seni,
Avcuma bir şeyler yazıp da gittin...
Azrail eline verip de beni,
Son bir kez yüzüme bakıp da gittin,
Bu canı bedenden alıp da gittin...

Gitmeni istedim unutmak için,

Tamamını Oku
  • Hasan Çekmecelioğlu
    Hasan Çekmecelioğlu 29.05.2024 - 23:52

    Güzel şiirinizi severek okudum yüreğinize sağlık.

    Cevap Yaz
  • Selvi Yorulmaz
    Selvi Yorulmaz 29.05.2024 - 12:43

    anladım yani sizin sürekli yapmış oldugunuz eylemden bahsedıyorsunuz tamam o zaman kendınıze bakmanızı önerırım şiddetle

    Cevap Yaz
  • Cihat Şahin
    Cihat Şahin 29.05.2024 - 12:37

    Haddini aşmak, kendi yapması gerekenleri bırakıp başkalarına hiç durmadan reddiye yazmaya çalışmak ve ikinci şahıs olan muhatap kendisine böyle bir görev tevdi etmemesine rağmen ve kendisinin bilişim suçlarıyla alakalı emniyet görevlisi, savcı ve hakimlik gibi bir görevinin olmamasına rağmen, gerçekçi yorum yapan yetkili şair üyelere sataşıp fitnecilik yapmasıdır sayın bayan! Eğer bunları bilmiyorsanız ki- bu menfi tutum ve davranışlarınız bilmediğinizi gösteriyor- bunları da bu fakirde duymuş olun ve başkalarının yorumlarına gayr-i ilmi ve gayr-i ahlaki yorumlarda bulunmayın!

    Cevap Yaz
  • Cihat Şahin
    Cihat Şahin 29.05.2024 - 12:31

    Bir kere, Allah'ın kitabında "Azrail" diye bir melekten bahis yoktur. Kur'an'da, "Ölüm meleklerimiz ve Ölüm elçilerimiz" ifadesi geçer.

    İkincisi: Yine Kur'an'a göre, Allah, herkes ve her toplum için bir ecel tayin etmiş ve o gün geldiğinde o vaktin bir an olsun ileriye ve geriye alınamayacağını beyan etmiştir. Yani, herhangi bir şahıs -Allah'ın takdiri ve izni olmadan- bir başka kişinin ölümüne vesile olamaz.

    Üçüncüsü. Daha önce de izah ettiğimiz gibi, Canların alınmasını takdir eden yalnızca onu kullarına veren Allah'tır. Günü dolduğunda onun alınmasına karar verip ölüm meleklerine onu aldıracak olan yine Allah'tır. Fani ve aciz insanların böyle bir şey yapmaya ne yetkileri vardır ne de güçleri yeter. Onun için, zahiri sebepler sadece perdenin üzerinde görünen bir sebebtir ve gerçek müsebbib yalnızca Allah'tır.

    Cevap Yaz
  • Selvi Yorulmaz
    Selvi Yorulmaz 29.05.2024 - 12:29

    haddimimi aşmayayım ne amaçla bunu yazıyorsunuz ben saygısız bı laf kullanamdım bence siz fazlasıyla aşıyorsunuz haddınızı site yönetimi gerekenı yapacaktır dıye düşünüyorum haddimi aşmamam gereken şeylerı ben bılırım haddımı aşmadıgım gıbı haddı aşanları da aştırtmam Allahın izni ile. haddimi aşma lafına gerçekten kızıyorum hadd nedır nasıl aşılır galıba görmemişsiniz siz ama ben terbıyem geregı susuyorum artık duyması gerekenmler duymuyorsa degerli agzımı yormama gerek yok gerçekten

    Cevap Yaz
    Cihat Şahin

    Haddini aşmak, kendi yapması gerekenleri bırakıp başkalarına hiç durmadan reddiye yazmaya çalışmak ve ikinci şahıs olan muhatap kendisine böyle bir görev tevdi etmemesine rağmen ve kendisinin bilişim suçlarıyla alakalı emniyet görevlisi, savcı ve hakimlik gibi bir görevinin olmamasına rağmen, gerçekçi yorum yapan yetkili şair üyelere sataşıp fitnecilik yapmasıdır sayın bayan! Eğer bunları bilmiyorsanız ki- bu menfi tutum ve davranışlarınız bilmediğinizi gösteriyor- bunları da bu fakirde duymuş olun ve başkalarının yorumlarına gayr-i ilmi ve gayr-i ahlaki yorumlarda bulunmayın!

  • Cihat Şahin
    Cihat Şahin 29.05.2024 - 12:09

    Asma Yaprağı!
    Biz Müslüman bir şair ve eleştirmeniz ve bu mevzudaki ölçülerimizi her konuda olduğu gibi yine ayetlerden ve hadislerden alırız ki, her gerçek müslümanın böyle yapması icap eder. Yoksa onun müslümanlığı sırf lafta kalacağı için, hesap yerine göçüp mizan kurulduğunda günahları sevaplarına galebe çalanlardan olup, nar-ı cahimi boylayanlardan olur bilesin!

    "AYİNESİ İŞTİR KİŞİNİN LAFA BAKILMAZ" diyen ata sözüne göre sizin de gerçek mü'mine bir şaire ve eleştirmen olup olmadığınız söylemlerinizden değil eylemlerinizden belli olur ki, bu da ancak söyleminizle eyleminizin birbirini tekzip etmemesiyle mümkün olur. Yani, Şuur ve mana demek olan şiirlerin de Kur'an'daki Şuara/Şairler suresindeki uyarılara ve de Resulullah-s.a.v-'in meşhur dört şairine yaptığı tavsiyelere uygun olması icap eder. Yoksa her söyleminden ve eyleminden hesaba çekilecek olan insanın söyleyip, yazdıklarından dolayı o gün çekeceği vardır vesselam.

    Daha önce de dediğim gibi, başkalarının yorumlarına müdahil olarak bedava avukatlığa soyunmak yerine -eğer varsa- kendi görüş ve yorumlarınızı yazın ve lütfen haddinizi de aşmayın! Çünkü siz, benim ne hocamsınız ne de annem falansınız!

    Cevap Yaz
    Selvi Yorulmaz

    haddimimi aşmayayım ne amaçla bunu yazıyorsunuz ben saygısız bı laf kullanamdım bence siz fazlasıyla aşıyorsunuz haddınızı site yönetimi gerekenı yapacaktır dıye düşünüyorum haddimi aşmamam gereken şeylerı ben bılırım haddımı aşmadıgım gıbı haddı aşanları da aştırtmam Allahın izni ile. haddimi aşma lafına gerçekten kızıyorum hadd nedır nasıl aşılır galıba görmemişsiniz siz ama ben terbıyem geregı susuyorum artık duyması gerekenmler duymuyorsa degerli agzımı yormama gerek yok gerçekten

    Selvi Yorulmaz

    anladım yani sizin sürekli yapmış oldugunuz eylemden bahsedıyorsunuz tamam o zaman kendınıze bakmanızı önerırım şiddetle

  • Selvi Yorulmaz
    Selvi Yorulmaz 29.05.2024 - 11:49

    son kez kendımı ıfade edıp konuyu kapatıyorum benım edebıyatla alakamın olup olmadıgını benı tanıyanlar bilir zaten başka da bi şey demıyorum ben. gerçekten sinirlenıyorum çünkü herkes sizinle aynı fıkırde olmayabılır nu ilk degıl her gunun şiirine bı ayet ve hadisle bi şeyler yazıyorsunuz ayet hadis düşmanı gıbı görünuyoruz sizin yuzunuzden. sizin ilham meselesidir herkesin ilhamı ruh hali farklı boyuttadır sizin buna saygınız yok ben ona tahammül edemıyorum npkta . benımle aynı fıkırde olan da çok insan var. kendınıze saygı beklıyorsunuz haklısınız ama herkesın yazıdıgı şiire de siz saygı duymak zorundasınız küdfür hakaret ahlaksız laflar içermediği sürece .

    Cevap Yaz
  • Cihat Şahin
    Cihat Şahin 29.05.2024 - 11:42

    Asma Yaprağı mahlaslı bayan!
    Biz adama kesinlikle yalan söylüyorsun demedik. Eğer dediklerin yalan ise bunun neticesi vahimdir manasına gelen bir Hadis-i şerifi hatırlattık ki, gerçek eleştirmenlik bunu icap ettirir.
    Eğer sizin gerçekten şairlikle ve eleştirmenlikle bir alakanız varsa, her yazılana onay vermek yerine yazılanları iyice analiz ederek, yalan ve yanlış olan bir tarafı varsa onu ya tashih ya takbih ya da tenkit etmeniz gerekir. Başka türlü davranmak kişinin ancak edebiyat ve şiirle bir alakasının olmadığını ortaya koyar ki bu şuur-u İslami demek olan şiirle ve bunun naşiri olan şairlikle asla bağdaşmaz!

    Cevap Yaz
    Selvi Yorulmaz

    son kez kendımı ıfade edıp konuyu kapatıyorum benım edebıyatla alakamın olup olmadıgını benı tanıyanlar bilir zaten başka da bi şey demıyorum ben. gerçekten sinirlenıyorum çünkü herkes sizinle aynı fıkırde olmayabılır nu ilk degıl her gunun şiirine bı ayet ve hadisle bi şeyler yazıyorsunuz ayet hadis düşmanı gıbı görünuyoruz sizin yuzunuzden. sizin ilham meselesidir herkesin ilhamı ruh hali farklı boyuttadır sizin buna saygınız yok ben ona tahammül edemıyorum npkta . benımle aynı fıkırde olan da çok insan var. kendınıze saygı beklıyorsunuz haklısınız ama herkesın yazıdıgı şiire de siz saygı duymak zorundasınız küdfür hakaret ahlaksız laflar içermediği sürece .

  • Selvi Yorulmaz
    Selvi Yorulmaz 29.05.2024 - 11:19

    ne alakası var ya bıktık ınan kı adam ne guzel şiir yazmış nasıl yalancılıkla ıtham edrrsınız sız

    Cevap Yaz
  • Cihat Şahin
    Cihat Şahin 29.05.2024 - 04:35

    "YALANCILARIN EN KÖTÜSÜ, ÖLE BİR ŞEY GÖRMEDİĞİ HALDE, BEN RÜYAMDA ŞUNU GÖRDÜM, BUNU GÖRDÜM DİYE GÖZLERİNE YALAN İSNAT EDEN KİŞİDİR." -Hadis-i şerif meali-

    Cevap Yaz
    Selvi Yorulmaz

    ne alakası var ya bıktık ınan kı adam ne guzel şiir yazmış nasıl yalancılıkla ıtham edrrsınız sız

Bu şiir ile ilgili 17 tane yorum bulunmakta