Git "ÇAPRAZLAMA-GÜLCE EDEBİ AKIMI YENİ N ...

Gülten Ertürk
68

ŞİİR


3

TAKİPÇİ

YORMA kendini boşu boşuna
Adını bile ANMAYACAĞIM
Tek bir kelime istemem SORMA
KANMAYACAĞIM yaptıklarına

VURMA başını azgın taşlara
Al mazini de işte kapın GİT

Tamamını Oku
  • Âşık Çağlari Muammer Çalar
    Âşık Çağlari Muammer Çalar 28.01.2010 - 19:18

    Tebrikler hocam usta kaleminiz varola
    saygılar

    Cevap Yaz
  • Hasan Ulusoy
    Hasan Ulusoy 20.01.2009 - 21:27

    akin etti yoklugunda agri aci mihnet dert
    yillar sonra yanilip sakin karsima cikma
    bekledigin yol yanlis sanma menzilin yakin
    yikma sakin her gonul bir mubarek mekandir..

    sairim dediysek her siiri de becerebiliriz demedik ya. Olduysa oldu, olmadiysa ne yapalim... Varini koyan utanmamis... Gulten hanim sayfanizi dolasip cikarken Ceylan hemsehrimin 'bu nasil siir' diyecegi bir kit'a birakiyorum... selamlar

    Cevap Yaz
  • Şemsettin Ağar
    Şemsettin Ağar 01.12.2008 - 22:30

    GERME gönlümün teli kırılır
    Derman bulup bir daha SARAMAM
    Muhannet elinle gelip DERME
    DURAMAM dalda durduğum gibi

    UMARIM EŞLİK EDEBİLMİŞİMDİR.MUSTAFA CEYLAN HOCAMA DA BÖYLE BİR DÖRTLÜKLE EŞLİK ETTİĞİMİ HATIRLIYORUM.ZOR OLSA DA DENEDİM.SAYGI İLE.

    Cevap Yaz
  • Bilal Esen
    Bilal Esen 06.10.2008 - 22:53

    Bu tür şiirler de güzel belki ama şiir akışı olarak hangisi daha çok haz veriyor okurken o tartışılır sanırım. emeğinize sağlık tam puan. Bilal Esen

    Cevap Yaz
  • Sami Arlan
    Sami Arlan 04.10.2008 - 19:47

    gülten hanfendi şirinizi çok güzel olmuş beğeniyle okudum sevgilerimle sami.

    Cevap Yaz
  • Mustafa Ceylan
    Mustafa Ceylan 03.10.2008 - 23:01

    Saygıdeğer Kardeşim Gülten ERTÜRK, gene 'harika' bir eser daha ortaya koymuşsun.
    Tebriklerimi sunduktan sonra;
    ÇAPRAZLAMA konusunda sayfanızı ziyaret eden ve edecek dostlarımıza müsaadeniz olursa biraz düşüncelerimizi aktaralım.

    Geleneksel hece şiirimizde, son yılların en önemli tutkusu, 'koşma' türü şiir yazmak olmuştur.(kafiye yapısı:
    -a
    -b
    -a
    -b
    *
    -c
    -c
    -c
    -b
    *
    -d
    -d
    -d
    -b kafiye yapılı) Bu tutku, zaman içinde şairin 'kendini tekrarı' getirmiş, 'uyak-ayak' kıskacında bırakan, yeni söylemlere yol açmayan zor bir durum ortaya getirmiştir.

    Özellikle KAFİYE'ler( 4. mısradaki uyak-ayak kafiyeleri), şiirin daha ilk kıtadan itibaren baştan sona kadar NASIL gideceğini ve neler söyleneceğini alenileştirir duruma gelmiştir.

    SON YILLARDA GÖRDÜĞÜMÜZ bu durumdan şikâyetçi olan bir çok şairimiz var.

    Elbette, kendi tarzını ortaya koymuş, alanında GÜZELDEN DE GÜZEL olan ESERLER verilmiş, edebiyat tarihimize kalacak ŞİİRLER kaleme alanlar da olmuştur. O muhteşem-abide eserler dışında GÖRÜNEN GENEL MANZARA, şiir sancısı çeken ve şiiri kendine vaz geçilmez bir kaygı olarak almış olan bizleri düşündürmüştür.

    'Tutku'muzun kafiye ve kalıplarında değişiklik yapmadan, sadece, 'kafiyelerin yerini değiştirerek' YENİ-DENENMEMİŞ bir Nazım türü ortaya koymayı düşündük.

    Böylece, ÇALIŞMALARIMIZ SONUCUNDA;
    -İslamiyet'i kabulümüzden önce kafiyelerin yerinin önceleri mısra başında, sonraları ortada olduğunu, daha sonraları da mısra sonlarına kaydığını;
    -Eskilerin GÖZ KAFİYESİ Mİ, KULAK KAFİYESİ mi tartışmalarını;
    -SERBEST ŞİİR'deki İÇ AHENK-VURGU-TONLAMA konularını dikkate alırsak;

    Bütün bunları bir arada bulundurabilecek, YENİ BİR NAZIM TÜRÜ ile karşılaştk. Bu da ÇAPRAZLAMA idi...

    BÜYÜK HARFLERLE kafiye oluşumunu ortaya koyduğunuz şiiriniz, güzel bir ÇAPRAZLAMA örneği.
    Okurken, bir sonraki mısranın ip ucunu vermediği gibi, yüksek sesle okunduğunda da yeni bir TAD'ın izini zihnimizde bırakmaktadır.

    Böylece ÇAPRAZLAMA adını verdiğimiz bu nazım türü ile HECE şiirimize, yüzyılların süzgecinden akıp gelen ÖLÇÜ ve KALIP yapısını bozmadan, yeni bir nefes alanı sunduğumuz kanaatindeyiz.

    GÜLCE EDEBİ AKIMI'nın ortaya attığı DİĞER NAZIM TÜRLERİ'nde de hep, bu anlayış vardır. Deformasyon değil, bozmadan ileri gitme anlayışı.

    Şimdi;
    Nasıl her yenilik hareketine karşı çıkanlar, dudak bükenler olursa, ŞİİRİMİZE YENİ NEFES ALANLARI OLUŞTURARAK, EDEBİ BİR AKIM OLMA YOLUNDA ADIM ATAN GÜLCE' ye de karşı çıkanlar, beğenmeyenler mutlaka olacaktır. GÜLCE gönüldaşları, şairleri her türlü eleştiriye açıktır. Her eleştiriden ders alacak bir yapıya sahiptirler. Dostların leyhte ve aleyhte eleştirilerini de mutlaka bekler GÜLCE...

    Bu türde;
    Kafiye var, ama, yerleri değiştirilerek, KAFİYE'nin DUYGU KISITLAMASI,bir bakıma yönlendirilmesinin önüne geçilmiş olmakta. ÖLÇÜ-KALIP VAR ve en küçük bir değişiklik yok. Sadece KAFİYELER-sizin de ŞİİRİNİZDE büyük harflerle gösterdiğiniz-işaret ettiğiniz gibi- ÇAPRAZLAMA YER ALMIŞ DURUMDA. şÜPHESİZ ÇOK DAHA DEĞİŞİK ŞEKİL VE TÜRLERDE ÇAPRAZLAMA şiirler yazılabilir ve yazılacaktır da.

    Masanın illâ dört ayaklı ve dörtgen olması şart değil. KALIP, bir araç. Duygu fırtınasını yansıtacak bir gövde. Üçgen veya değişik desen ve YAPI' da masalar, araçlar da olmalı, olabilmeli.

    Bu duygu ve düşüncelerle Gülten ERTÜRK kardeşimi GİT başlıklı şiirinden ötürü kutluyor, selam ve saygılarımı sunuyorum.

    Cevap Yaz
  • Osman Öcal
    Osman Öcal 03.10.2008 - 21:40

    tebriklerimi sunuyorum efendim.aramıza hoşgeldiniz.

    Cevap Yaz

Bu şiir ile ilgili 7 tane yorum bulunmakta