Kıp kırılmış bir saydam altı üstü kırık
Gibi saray ehliyetli kısmen mahcup
Toplayıp çıkarıp çarpıp suratlarına
Bir devrin geçmiş dönem envanterlerini
Buradan da geçtik asın bizi direğe
Uskumrularla bir solsun derimizin rengi
Nehirlerimiz boşaldığında uzak denizlere
Tuzumuzda kurusun onların da suyu
Geceden ıslatılmış bir yorganım
Bekliyorum tekrar örtmek için üstünü
Tanzim satış edebiyat ürünleri gibi
Biraz yorgun biraz rezil biraz da kirli
Bu belirsizlik ilkesi bu hakikat ekseni
Kenarda unutulmuş dağ gibi yüksek
Yerlerden atlama isteği ile ortaya çıkar
Sen atlarsın ben atlarım onlar da atlar
Faytona koşulmuş saçma atlar gibi.
Kayıt Tarihi : 30.3.2014 01:40:00
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
Hikayesi:
Gül' e
![Baha Öztop](https://www.antoloji.com/i/siir/2014/03/30/gibi-bir-siir.jpg)
Demiş, Ahmet Haşim...
Yani, bir şiirden bize ulaşan nesnellik harflerdir. Harflerin kelime olması ile anlama adım atılır. Anlam ise kendisine doğru adım atılabilen bir şeydir.. Her anlam onu işaret eden sembolün, ancak 'gibisi' olabilir.
Peki, 'gibi'nin aslı,kendisi, mutlaklığı, mutlak değişmezliği, nominal(yalın) hali var mıdır?
Bir baba veya anne bir bebeğin oluşumunda elbet en büyük iki saiktir. Bunu biz yaptık ve bu bebeğin gerçek değişmez eksiksiz mutlak anlamı (bilgisi) bizdedir.. Demeleri ne kadar komikse,bir şiirin nihai ve mutlak anlamının okuyucu veya şairinde bulunuyor zannedilmesi de o kadar komiktir.. Mutlak anlam, mutlak bilgi insanda insanı aşkın bir haldir. Bu durum işte bizi 'GİBİ'ler evrenine, domenine mahkum kılıyor..
Müthiş!
özür..bazen saçmalarım ben..aklıma geldiği gibi yazarım.yazdığım gibi de tıklarım valla...:) benibu türlü konuşturan şiirlerdir müsebbibim...bibimmmmmmm:))dedim ve kutluyorum şair...selam ve sevgilerimle...
İlgi sözcüğünün arapçadan bize de geçen alaka sözcüğü bu bağı daha güzel anlatıyor sanırım. alaka bir çepere tutunan demek..Kuran'da bir sure adı da olan 'Alak' spermi ve onun bir çepere tutunuşunu tasvir eden bir anlam derinliğine sahip..
Bilgiyle ilk buluşma zihinde alacakaranlık, ıslak ve sıcak bir ortam hasıl eder..Baha' nın şiirleri, ilginin bilgi olabilmek için seyrü seferini yani bu karanslak yolculuğunu anımsatıyor bana..Veya enformatik ,katı bilgilerin bir potada eritilerek varoluşun ilkel hali olan ilk elden, birinci elden hali olan o sıcak kızgın sıvı topunu , topacını yeniden elde etmenin trans a geçme hissini veriyor bana..
Gibi şeyler..
TÜM YORUMLAR (4)