Anamız deniz bizim, ben balçık fidanıyım
Aslımız derya deniz,ben suyun buharıyım
Tenime güneş vursun,gökyüzüne çıkayım
Rüzgarlarım üflesin, dağlara ulaşayım
Dağlarında üşüyüp, titreyip sallanayım
Usul usul dökülüp, dağ başına yağayım
işte sana geliyorum
yumuşakbaşlı rüzgarların kanatlarında bir yer bul bana
suyun ışıltılı sesleri aksın bir yanımızdan,
bir yanımızı defneler sarsın...
demir kollarının yumuşaklığında uyanayım sabahları
zeytin ağacının gözlerinde büyürken bir çekirdek
Devamını Oku
yumuşakbaşlı rüzgarların kanatlarında bir yer bul bana
suyun ışıltılı sesleri aksın bir yanımızdan,
bir yanımızı defneler sarsın...
demir kollarının yumuşaklığında uyanayım sabahları
zeytin ağacının gözlerinde büyürken bir çekirdek
Çok yerinde bir dilek ve dua...
O kadar kirlendik ki, şair de umudunu kesmiş olmalı, bizi ne yağmurlar yıkar, ne temizler sabunlar..
Nuh Tufanı kopmalı ki ayrılsın kirlerinden arınamayanlar, yeniden bir nesil doğsun, çıksın ortaya...
İşimiz nelere kaldı.. Hayırdır inşallah Bülent Bey, Kardeşim..
Tebrikler 'düşünce üreten' şiirinize ve size..
Evet... Gerçekten her şey öyle çığırından çıktı ki... Bir arınma, durulma, yenilenme arzusunda şair. Ve kurtarıcı olarak da Nuhun Gemisini arzuluyor, tertemiz, yeni bir nesil yetişsin diye.
Yaratanım kutsasın, dipte balçık olayım
Tıpkı ilk insan gibi,balçığımdan doğayım
Artık dünya kirlendi,gelsin Nuh'un gemisi
Çapaya tutunarak, gemiye ulaşayım
Tüm nesiller toplanıp,kirlerinden arınsın
Beynimiz sıfırlanıp, rektefeden geçilsin
Gidelim yükseklere,neslimiz yenilensin
Günahsız ve tertemiz, yeniden çoğalayım
bölümleri, şairin dileğini en iyi şekilde paylaşıyor okurla. Ne kadar saf ve temiz istekler. Ve ne kadar naif duygular.
Düşündüm de... Acaba öyle bir seçenek sunulsaydı, bulundukları konumu terkedip kaç kişi talip olurdu o gemiye binmeye...
Kutluyorum bu çokça emek verilmiş şiirinizi, güzel yürek sesinizi. Sevgim, saygımla Bülent kardeşim. Nicelerine....
yürek sesiniz bakikalsın üstadım terik ve saygılarımla.
Sevgili Bülent Arıkan Bey,
Şiirin teknik dizgesinde mutlaka bir anlayışın, bir söylemin, bir tarzın biçemsel vurgunun ahengini yaratmış olmasına rağmen sadece dilek-istek kiplerinin sıklıkla kullanılmış olması hafif bir duarksamaya neden oluyormuş gibi farklı duygu uyandırıyor. Elbette geniş zaman düşünüldüğünde böyle olması zorunlu olmuş. Ritmik duyguyu, arka arkaya sıralanan fonetik ses benzerlikleri olarak uygulamış olmak, şiirin 'alliterasyon' ( eş benzerlikte seslerle yaratılan vokalimsi senfonik yapısı) biraz da devrik şiir diliyle dizeler arasına serpiştirilmiş olsaydı, şiirin çok daha güçlü bir şiirsel tempoya ulaşabileceğini düşünüyorum. Kuşkusuz, bu çok başarılı şiirin özel ve çok başarılı bir başka yanı da, dilinmizin başarılı kullanılmış olması, okuyucunun şiirlere ne kadar yakın ya da uzak olması halinde şiiri kolayca anlayabileceği anlamına geliyor. Bu küçük ayrıntıyı daha belirgin tanımlamak için, şarkı sözleriyle şiirleri karşılaştırmanın, ya da nesirle nazım çalışmalarını karşılaştırmanın ayrımlarını esaslıca gözden geçirmeye benzetebiliriz.
Değerli Sanatsever Dost, bir şiir çalışmasının altına şayet varsa, sadece şiirin öyküsünü, yani hangi nedenin etkisi altnda kalınarak şiir çalışmasının yapılmış olduğunu belirtmeniz ve bunun dışında şiirin amaç ve teknik şiirsel yapısı hakkında hiç bir açıklayıcı bilgi vermeden bu yapılanmayı okuyucunun taktirine bırakmanız kanımca daha esaslı bir yaklaşım olacaktır. Paylaşımınız için, şiiriniz ve şiir çalışmanıza verdiğiniz emek için sizleri kutluyorum. Sevgiler ve başarılar. +10
Hem duygu yükü hem de teknik açıdan güzel bir şiir. Yüreğine sağlık. Kalemin daim olsun Şair dost.
Bu şiir ile ilgili 25 tane yorum bulunmakta