Ayten yine camdaydı dün gece
Elinde sigarası üzerinde kiremit rengi sütyeniyle
İki parmağının arasında sıkışmış hayallerini çekiyordu sanki içine
Sanki aralanmış dudaklarından sızıyordu efkarı
Kalkık burnunda uçuşan bakışlarımı ona göstermedim
Çünkü
Ucuz sevdalar treninde hiç Ayten’i görmedim..
Zülfü kimi ayağın koymaz öpem nigârum
Yohdur anun yanında bir kılca i'tibârum
İnsâf hoşdur ey ışk ancak meni zebûn et
Ha böyle mihnet ile geçsün mi rûzigârum
Devamını Oku
Yohdur anun yanında bir kılca i'tibârum
İnsâf hoşdur ey ışk ancak meni zebûn et
Ha böyle mihnet ile geçsün mi rûzigârum
Çok teşekkür ederim bu güzel yazınız için Önder bey, ne kadar doğru vurgular ne doğru cümleler.. Çağa göre hareket etmeyen sanatçıların başına gelmeyen kalmamış ama dediğiniz gibi kalıcı olanlar da onlar olmuş! Açıklama için minnettarım.. Demek ki " Mutluluğa Kaçta Gidiyoruz İsmail" kitabın tamamını okusalar afaroz ederler :) bu da bir gerçek..
Aşağıdaki yorumculardan Ayşenur rumuzlu Pehlivan şiire ucube derken, başka birine bürünüp hem de bir kadın çamur atmak yalancılığı çok daha fazla ucubeliktir bu bir. Aklın hileliğe yetmiyorsa dalavere yapmak insanı yalnızca rezil eder yazı karakterini bir çocuğa gostersen anlar bu da iki! Mesela ben şimdi bir aslan olurum nasıl ceylanı avladığımı anlatırım ağzın açık kalır ya bunu bir aslandan başkası yazmış olamaz dersin !
Ayrıca diğer yorumcu şiir yürekli dostlara çok teşekkür ederim, eksik olmayın..
Sevgilerimle
Sansürün kıskacında yazılacak metinler tarihsel süreç içerisinde tozlu raflarda yok olur. Bir eser okunduğunda sadece zihinlerde canlanacak olan kurgulamaların görsel olanı düşünülerek geri adım atmak yazarın kendine sıkmasıyla eşdeğerdir. Çağa göre hareket edecek olursak maalesef kitabelerde ahlaktan iyi devlet adamlılığından erdemlilikten bin yıl öncede söz edilmiş günümüzde de edilmekte kısaca değişen hiç bir şey yok. Okunan şiir şairin cinsiyetinden bağımsız olarak düşünüldüğünde son derece başarılı. Sanırım okuduğum yorumlarda cinsiyet faktörü üzerinden eleştirel yaklaşımlar sergilenmiş. Eser yazarın kimliği altında değerlendirilmemeli. Bugün okuduğumuz bayıldığımız bir çok eserin yazarları ahlaki değerleri yaşam tarzları v.s hakkında konuşmaksızın sadece dili kurgusu toplumsal mesajı üzerinde etkinliğine bakıyoruz. Güzel ve akıcı görsel sunusu olan bir şiir.
Şairi bir kez daha tebrik ederim
çok güzel betimlemelerle hikaye anlatımı yalın ve akıcı dili okuması çok güzel heycan verici bir şiir
Ayşenur hanım değil Taylan bey o pehlivan anlatabiliyor muyum! Onun derdi şiirle falan değil tek derdi var muhalefet olmak o böyle seviyor ve meyve veren ağaç taşlanır demiş atalarımız:) yozlaşma benim umrumda değil çağa göre hareket etmem içimden geldiği gibi hareket ederim ! Fikirlere saygılıyım..
Ve çok teşekkür ederim değerli katkılarınız için . Eksik olmayın. Selam ve saygılarımla
evet,
bu kadar yozlaşmanın arttığı bir dönem için biraz fazla cüretkar olmuş.
orhan veli de yazmış ama o dönemle şimdiki biraz farklı. insanlar çok değişti.
Ayşenur hnma katılıyorum , alınmayın lütfen.
esenlikler her vakit
Bir Canan SERGÜL klasiği tebrik ederim kayıp şair
Bu şiir ile ilgili 6 tane yorum bulunmakta