Garip Şiiri - Mahmut Işık

Mahmut Işık
1

ŞİİR


0

TAKİPÇİ

Garip

Yıkılasın gurbet çürüye bağın
Kimler icat etti el garip garip
Bütün ovan yansın tutuşsun dağın
Hesaba alınmaz yol gari
..........
..........

Mahmut Işık
Kayıt Tarihi : 9.3.2013 21:31:00
Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Şiiri Değerlendir
ÖNCEKİ ŞİİR
SONRAKİ ŞİİR
Yorumunuz 5 dakika içinde sitede görüntülenecektir.
  • İsmail Aydin
    İsmail Aydin

    herkes aşık veysel ve karaca oğlan olamaz veya mehmet akif olamaz yada fuzuli baki necip fazıl olamaz ve olmak zorunda da deyil şiir yazmak için eline yüreğine sağlık ben beğendim harika olmuş saygı ve selamlarımla

    Cevap Yaz
  • Hamit Körken
    Hamit Körken

    Aşıklık geleneğinden gelen bir kalem.Böyle üç dizeyle şiir yazmaz,bu dizelerin devamının olduğunu sanıyorum.Çünki kullandığı uyaklar zor uyak olsa neyse,kolay uyak olduğu için ,benim bilidğim halk ozanı bu şiiri böyle yarım bırakmaz.
    yinede seçki kuruluna ve günün şiirine teşekkür ve tebriklerimi bırakıyorum.

    Cevap Yaz
  • Osman Nurani
    Osman Nurani

    …kıymetli DEMİRCAN gurbet şiiri hakikaten eski forsunu, eski tacını, eski fiyakasını, eski elem ve ıstırabını yitirmiştir fakat yine de bir mektup meselesi gibi değildir. Oysa CEP telefonuyla beraber mektubun PABUCU DAMA ATILMIŞTIR ama GURBET konusunda her ne kadar gelişen Teknolojiyle birlikte “ıraklar” yakın olmuşsa da yine meşhur bir ATASÖZÜMÜZ “hasır arkası gurbettir” sözü gerçekliğini korumaktadır.

    …şiir halk ozanı geleneğine göre tam bir söylem içermemektedir. Bu doğru. Meşhur teoriye göre kafiye işletilmiş.

    Düştüm gurbet ele mektubum gelmez
    Her kime söylesem dilimi bilmez
    Dönecem vatana dağlar yol olmaz
    Gurbet garip garip dil garip garip

    Halbuki 2. Dörtlüğün 3. Mısrası halk ozanı ağzıyla söylenirse kesinlikle “dağlar yol olmaz” değil de “yol vermez” sözcüğü gelmeliydi ama kahrolası bildik teoriye göre “gel, bil, ol” uyduruğu yani GECEKONDU kafiye gelip konmuş. TÜRKÜ OLARAK SÖYLEDİM çok güzel. Bu belirttiğim yer ve aynı dörtlüğün “dilimi bilmez” kısmı “halımı bilmez” olmalıydı. Bu belirttiğim iki yer hariç şiiri gayet güzel, coşkulu ve de duygulandırıcı buldum.

    …sesimden dinlemek zahmetine katlanırsanız telefonla arayınız size bir TÜRKÜ ziyafeti çekeyim.

    Cevap Yaz
  • Hikmet Çiftçi
    Hikmet Çiftçi

    BOŞA ALMAYI MARİFET SAYARIZ!..

    Malum olduğu üzere, direksiyon başına geçen bizden biri, kim olursa olsun, kendini en büyük sanır. Değil küçük dağları, Erciyes’in tepesinden aşar. Ağrı Dağı da ne ki!..
    En hızlı şoför, en maharetli, en yetenekli sürücü kendidir. Başkaları hep acemi…
    “Öğren de gel!” diye bağırmak adettendir.
    “Bilmiyorsan niye geçtin o direksiyonun başına!..” feryadı da cabası…
    Hele bir de; 1. vites, gaz… 2. vites… gaz… 3. vites... gaz… 4. vites… gaz.. 5. vites…
    Sonra yokuşa aşağı salla!..
    Al vitesi boşa, salınsın mübarek, kendi keyfince…
    Bas gaza… Salla…

    Ne de olsa ustalık işi…
    Fren tutar mı, tutmaz mı?
    İş başa gelince düşünürüz…
    O hızla frene bassan ne olur?..

    Değerli Mahmut Işık hemşehrimiz gaza yüklenmemiş, çoğumuzun yaptığı gibi. 1, 2 , 3… demiş ve ortalama 70 – 80 ile yola devam demiş.
    *
    Koşma tarzı “ozanca” yazanlar, ellerinde saz da var ise ki, çoğu bu geleneğimizi gayet başarılı bir şekilde sürdürüyorlar. Allah razı olsun, söyle babam söyle… Yaz babam yaz… Yahu arkadaş, senin fren pedalı yok mu dilinde… Bir nefes al. Millet de bir nefeslensin.
    Koşmalar genellikle 3 – 5 dörtlük arasında olur. Bu bir edebi gelenektir. Hadi “6” oldu diyelim.
    Peh peh!..
    Adam ne demiş ama. Sekiz, on, on beş!..
    Her şeyi bir şiirde dile getirmiş. Konu dünyalar kadar… Gördüğü ne varsa her şey. İyi de canım, sen çok yazacaksın diye her dörtlükte dünyalarını, bütün gördüklerini yazmak, söylemek zorunda değilsin ya!..

    Konu gurbetse gurbeti anlat. Tıpkı yukarıda olduğu gibi.

    Güzel bir gurbet şiiri.
    Madem geleneğe uyacağız, bu üç dörtlüğün son dizeleri de uygun olmalıydı. Havayı, akışı bozmamalıydı.
    Efendim, kalıpları kırmak lazım.
    O zaman farklı kalıp kullanmak daha doğru olur.
    Ya gömlek giy, ya fanila. Ya elbise giy, ya palto…

    Güzel bir şiir…
    Ağzına, yüreğine, kalemine sağlık değerli ozanım, değerli âşık’ım.

    Kalemin de, sesin de, ilhamın da daim olsun.

    Sevgi ve saygı rüzgarları esenliğiniz olsun.

    12 Mart 2013
    Hikmet Çiftçi

    “GERÇEK DOSTLAR BİRLİĞİ”

    Cevap Yaz
  • Meneviş Köylü
    Meneviş Köylü

    Önemli kültür varlıklarımızdan birisi aşıklık. Teliyle, diliyle hoşgelmiş.

    Kars yöresinde söylenen beddua çeşitlerinden birkaç tane topladım.

    Peştemalın teze iken cırıla
    Oklavın da orta yerden gırıla
    Kocan döğe başın gözün yarıla
    Geriye gidesen dönmeyesen he...

    Yağın tırto olsun südün çürüsün
    Çayırını sel bassın tarlan gurusun
    Gece vahdı gözen horttah görünsün
    Harmanda gemlere binmiyesen he...

    Eğişin kırılsın teşin dönmesin
    İyen yün sarılsın işin dönmesin
    Yarma döğen elliktaşın dönmesin
    Ne yarma ne bulgur yemiyesin he...

    Bir tekne hamurun elinde kalsın
    Mehlenin sıçanı ambara dolsun
    Saçın kül tutmasın ekmeğin yansın
    Pohaça pileyi kurmayasın he...


    Saygılar,

    Cevap Yaz

TÜM YORUMLAR (11)

Mahmut Işık