Sen neymişsin be Fazıl neye yararsın
Türkiyemin havası hep İslam kokar
Frenkistanda elbet yaşayacaksın
Türkiyemin havası hep İslam kokar
Buranın kültürüne sen yabancısın
Kabrini dışarıda bak kazmalısın
Dini tören yok diye hem yazmalısın
Türkiyemin havası hep İslam kokar
Sen zaten yabancısın Mozarta devam
Aslında senin için değmez hiç kelam
Millete ters bakana verilmez selam
Türkiyemin havası hep İslam kokar
Fazıl sen kimliğini bak kaybetmişsin
Kuran okuyup dini öğrenmelisin
İslam’ın şartını da hem bilmelisin
Türkiyemin havası hep İslam kokar
Bizler bu ülkemize olmuşuz aşık
Senin gibiler gitse oynarız kaşık
Gidenlerin yolları hem de dolaşık
Türkiyemin havası hep İslam kokar
30.12.2007
Osman KarahasanoğluKayıt Tarihi : 30.12.2007 01:39:00





© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
Ülkesini ve bu ülkenin insanının inancına ters bakan milletine saygısını yitirmiş avrupa hayranının; Türkiye'yi terkedecem demesine binaen Ömer Ekinci Micingirt beyin şiirine bir yorum niteliğinde yazılmıştır.Aşağıdaki yazıda oradan alınmıştır. Resim:Hande Ataizi Ve Fazıl Say Hürriyet Kelebek muhabiri Sema Denker'e konuşan Fazıl Say-Hande Ataizi, ilginç açıklamalarda bulundu... FAZIL SAY İLE HANDE ATAİZİ, İLİŞKİLERİNİ BÖYLE YORUMLADI: MOZART ÇALIP, CENNETE GİDİYORUZ! Fazıl Say, Türkiye'yi Nişantaşı'ndan ibaret zannediyor / Cemil İPEKÇİ ___________________________ ______________________________________________________ Fazıl Say, Türkiye'yi Nişantaşı'ndan ibaret zannediyor 'Bizim Türkiye rüyalarımız öldü. İslamcılar kazandı, biz yüzde 30, onlar yüzde 70. Başka bir ülkeye taşınmayı düşünüyorum.' diyen piyanist Fazıl Say'a tepkiler sürüyor. Sanatçıya en sert eleştiri ünlü modacı Cemil İpekçi'den geldi. İşgal yıllarında bile kimsenin Türkiye'yi terk etmediğini belirten İpekçi, ilginç bir tespitte bulunuyor: 'Fazıl Say'ı tanırım, çok şeker bir insan; ama 'onlar' ne demek? 'Onlar' dediğin çoğunluk, yüzde 70 oy alıyor. Nasıl böyle bir ayrım yaparsın? Bunlar, Türkiye'yi Nişantaşı'ndan ibaret zanneden 40 bin kişilik, içinde benim ailemin de olduğu beyaz Türkler. 65 milyonluk Türkiye'yi görmüyorlar; çünkü belirli bir azınlığın ve dinozorların son çığlıkları bunlar.' İnsanların korku çemberine sokulduğunu belirten Cemil İpekçi, Türkiye'de işlerin belli bir azınlığın isteklerine göre yürüyemeyeceğini vurguluyor. Üniversitelerdeki başörtüsü yasağını da anlamsız bulan İpekçi, 'Kıyafet kanunu bir Mao'nun Çin'inde olmuş, bir de bizde. Dünyanın hiçbir yerinde böyle şey yok.' ifadesini kullanıyor. Türbanın kadını özgürleştirdiğini anlattıktan sonra yakın tarihe atıf yapıyor: 'Ben 60 yaşındayım, bizi düne kadar 'komünizm gelecek' diye korkuttular, şimdi 'İran oluruz' diye korkutuyorlar. Kadın olsaydım 'sırf protesto olsun diye' türban takardım.' Fazıl Say'ın böyle bir şey söylediğine inanmak istemeyen İpekçi, bir sanatçıya sarf ettiği bu cümleleri yakıştırmıyor. Hangi sebepten olursa olsun ülkenin terk edilemeyeceğine dikkat çeken ünlü modacı, Kurtuluş Savaşı'mıza atıfta bulunarak, 'İşgal altındaydı bu ülke, insanlar terk etti mi? inançlarda ve düşüncelerde aynı olmayabiliriz; ama ülkeyi 'terk etme' ifadesini kullanmak çok ağır.' diyor. Türkiye yerine Batı'yı adres gösterenlere, 'Yasak yok, kim nerede mutlu olacaksa orada yaşasın.' diyen İpekçi, Türkiye'de işlerin belirli bir azınlığın isteğine göre yürüyemeyeceğini de söylüyor. Türbanın Türk kadınını özgürleştirdiğini düşünen ünlü modacı, kadın üzerine bir kimlik oluşturamayan geçmişteki politikaları da eleştiriyor. Türbanın kadına kimlik kazandırdığını belirten İpekçi, 'Benim türbanı savunmam ondan. Çünkü daha evvel kadınlar türbanı takmıyordu. Belki başını sadece örtüyordu. Ataerkil aile yapısından dolayı sokağa çıkamıyordu. Şimdi kadın, türbanla birlikte haklarını savunmasını öğrendi. Bir bakıyorsunuz türbanlıların yüzde 80'i okumuş, lisan, dünya ekonomisi biliyor. Başı açıkların çoğu Rolex saatten; evine Moldovalı hizmetçi geldi, gittiden başka bir şey konuşmuyor. ' diyor. Türbanın sadece üniversitede değil tüm kamu kuruluşlarında serbest olmasını isteyen Cemil İpekçi şöyle konuşuyor: 'Bırakın üniversitelerde serbest olmasını, kamuda da serbest olmalı. Kamuda çalışana böyle böyle giyineceksin demek ne kadar doğru? Kıyafet kanunu bir Mao'nun Çin'inde olmuş, bir de bizde. Dünyanın hiçbir yerinde böyle bir şey yok.' Ünlü modacı, Abdullah Gül'ün, cumhurbaşkanı olmasını ise şöyle değerlendiriyor: 'Abdullah Gül, karısının başörtüsüyle değil, kendi beyniyle ülkeyi idare ediyor. Siz oturup 'bize yakışıyor mu? ' diyebilirsiniz. Bu hükümet, 5 yıl önce güllük gülistanlık bir ülke devralmadı. Bir faciayı devraldı. Bugün, çok mutluyum; çünkü Abdullah Gül'ün yerinde durduğu yok. ' İbrahim Balta/Zaman Yayın Tarihi: 16 Aralık 2007 Pazar Ve diyorum ki; Seni, okul birinci olup ödül alırken yaka paça kürsüden indirenler oldu mu? Horlandığın, aşağılandığın oldu mu? Sen hiç 14 yaşında kompozisyon yazıp birinci olunca, ödül almak için sahneye çıktığında sahneden zorla indirildiğin oldu mu? Seni kıyafetin için okula almayanlar oldu mu, okul önünde gözyaşı döktüğün, yarın alacaklar mı diye sabahlara kadar uyuyamadığın oldu mu? Seni, henüz 13-14 yaşlarında kıyafetin için hakkında Milli Eğitim Bakanı emriyle soruşturma açanlar oldu mu? Sen bu vatan için askerlik yaparken, anneni yada yakınlarını başörtülü olduğu için yemin törenine almayanlar oldu mu? Seni, fakülteyi bitirmene birkaç ay kala kıyafetin yüzünden okuldan atanlar oldumu? Sen kıyafetin yüzünden memleketinde okuyamayıp okulu bitirebilmek için yabancı ülkelere gittiğin oldu mu? Sen okumak için isteye istemeye ayakları sürüyerek, Moldova'ya, Romanya'ya yada Hollanda'ya gittin mi, gidip de ana baba hasretinin yanında bir de vatan hasreti çektin mi? Bütün bunları anlayabileceğini sanmıyorum, anlasan zaten yüzde yetmişi olan ötekiler için ülkeyi terk etmeye kalkmazsın. Sen Sivas'a Madımak için senfoni yaptığın gibi, Başbağlar'a da senfoni yaptın mı, İnananları madem o kadar seviyorsun Başbağlar'dakiler insan değimliydi Fazıl, say/gın yok muydu onlara? Fazıl Say/gı nedir bilir misin sen? Hayır bilemezsin! onları anlayamazsın sen, onlar ötekiler. Sen çağdaşsın, sen ünlüsün, sen birçok ödül almışsın, sen büyük adamsın vesselam. İnsan sanatçı olabilir ama ADAM olabilmek erdemliktir. İnsan ünlü olabilir ama inanca saygı duymak erdemliktir. Yani insan her şey olabilir ama insan olmak erdemliktir. Ne demiş? Fazıl Say 'Biz kaybettik'; 'Onlar yüzde 70, biz ise yüzde 30; kızımı da alıp Türkiye'yi terk edeceğim demiş Gitmek istiyorsan git fazıl, kimsenin üzüleceğini sanmıyorum en azından yüzde yetmişinin üzülmeyeceğinden eminim. O yüzden Türkiye'yi terk edeceğim diye tehdit etmene gerek yok. Giderken haber ver seni uğurlayalım bir daha dönmemen için. Avrupa Türkiye'den gidenler için bir cennet, çalışanlar için zordur. Hele de Türkler için söyleyecek Türkleri aşağılayacak sözlerin varsa koş ödüllerine ödül katarsın. Avrupa için bölücü olmuş, pkk lı olmuş fark etmez. Yeter ki Türkiye için bir şeyler söyle, evde veriyorlar, eşte veriyorlar, işte veriyorlar. Gerçi senin ötekiler gibi ev derdi, iş derdi, eş derdi nedir anlayabileceğini sanmıyorum. Git Fazıl git ama dönme, sözünden dönen namerttir...

Selam Lamia hanım efendi.Ben Fazıl tanımam oda beni tanımaz.
CEMİL IPEKCININ VE ÖMER BEYİN Şiirine bir nazire yaptım.Herkesin fikrine düşüncesine yaşantısına saygılıyım.Sixin özgürlüğünüzü kısıtlamalar ne düşünürseniz benimde şiirleri yansıtmamaktadır bundan ibarettir.Elbette şahsi kişiliği yaptığı eserlerden dolayı elbette takdir edir.Bunu kullanarak halkın dini inanç ve yaşantısına dil uzatması aşağılaması ona yakışmaz.
Görüşleriniz için teşekkürler saygılar sunarım...can dost..
TÜM YORUMLAR (2)