dön kendine, gözlerimi yüzünde
vur kendini kimsesiz yolara ömrünün
eysarı gök bulutu, ey ızdırap gülşeni
zaman definesini taşı dagarcığında
yoksa aşkı bir belelı vadiye çekersin
eline geçince ruhun dizginlerini
Bir ayak sesi duymayayım
Kapıya koşuyorum
Gelen sen misin diye
Bir siyah saç görmeyeyim
Yüreğim burkuluyor
Ağlamaklı oluyorum
Devamını Oku
Kapıya koşuyorum
Gelen sen misin diye
Bir siyah saç görmeyeyim
Yüreğim burkuluyor
Ağlamaklı oluyorum
Bakıyorum,bâzıları çok atik...
Överken de yererken de fanatik...
Ne anladın,söyle,dersin ;söylemez
Çakaralmaz silahında bir tetik...
Prof. Dr. Nurullah Genç hocamla -gerek sanal ortam olsun, gerekse reel ortam olsun- birçok kere görüştüm.
Yirmi yaş büyüğümdür. Türk Edebiyatı'na kazandırdığı bunca şiiri yazan o elleri ve yüreği öpmek de isterdim; fakat etraftakiler farklı düşünür diye buna yeltenmedim.
Ve ayrıca, Şair Nurullah Genç'in ellerini ve kalem tutan parmaklarını bilirim. Bu doğrultuda parmaklarının ucundaki tırnaklarını da tahmin ederim ki; ona ve onun sanatına bu ve benzeri ortamlarda karadüzen dil uzatanlar, gerçekte onun tırnağı değerinde bile değillerdir!
Nurullah Genç, husûsiyetle şiir alanında olmak üzere, Türk Edebiyatı'nın en görkemli ve en sağlam kalemlerinden biridir.
En Derûnî saygı ve sevgilerimle...
Abdulkadir Öğdüm
Ben ortada şiir filan göremedim. Eğer cümleleri saçma-sapan devirip, sıralamak şiir yazmaksa sözüm yok. Ayrıca belli başlı 'simgesel' anlamı olan kelimeleri zorla şiire koymak da ne kadar saçma duruyor, göstermiş bu şiir. Kelimeler şiirde kendileri yerleşir, yapboz gibi. Zorla, inadına, kelimeler dayatılamaz.
Okullarda 'şiir ne değildir? ' konusunu işlerken, öğretmenlerin öğrencilerine gösterebileceği bir örnek yukarıdaki yazı.
Yine de yüreğine sağlık...
kanki naber özledim seni turkcell hattım da kayboldu bana ulaşamıya bilirsin bu şiiri sana armağan ediyorum telsim den ulaşırsan ulaşırsın ancak 05464398535
kanki naber özledim seni turkcell hattım da kayboldu bana ulaşamıya bilirsin bu şiiri sana armağan ediyorum telsim den ulaşırsan ulaşırsın ancak 05464398535
Mâna nerde bu yığında ?...
Var mı zamanın bohçası ?...
Hangi keremsiz dağında ?...
Anlamsızlık gül bahçesi ?...
Benzetmeler;yersiz ve uygunsuz...Mesela:Başlıkta,ey sarı gök bulutu diye hitap edilen,belki sarışın biri olabilir bu uygun...Ama ey ızdırap gülşeni uymuyor...Izdırap acı,keder,üzüntü olduğuna göre bunların gül bahçesi nasıl oluyor?...Gül bahçesi benzetmeleri çoğunlukla güzelliği,mutluluğu,ümidi çağrıştırır...Şâirin yaptığı paradoks yadırgatıcı...Birinci kıtadaki mısralar;anlam bütünlüğü arzetmiyor...dön kendine,gözlerim yüzünde;vur kendini kimseziz yollarına ömrünün diye gitse daha anlamlı olurdu...Zaman definesini taşı dağarcığında,yoksa aşkı bir belalı vadiye çekersin...Bunlardan birşey anlayan varsa beri gelsin...Hasılı bütün şiir böyle yadırgatıcı,anlam çıkarılamıyan dizeler ve benzetmeler içeriyor...Şâirin meşhur olması bunları yazmaktan beni men edemiyor...İkinci kıtada:eline geçirince ruhun dizginlerini,umudunu imkânsız çöllere taşır ölüm....dense daha anlamlı olmaz mıydı ?...Ha^sılı hep anlamını ancak şâirin kendisinin bileceği kelime yığınları...Bu şiirden birşeyler anlayan ve beğenen varsa onlara da eyvallah !...
tatsız,
tutsuz,
akıcılık yok,
kalıba uydurma düşüncesi alıp koparmış, şairi götürmüş satırlarında,
ortaya dar kalıplara sığdırılmaya çalışılan,
zoraki, birbiriyle bağlantılı olmayan, birbirini tamamlamaktan aciz devrik cümle ve satırlar yığını ortaya çıkmış,
Öz mükemmel olursa şeklin eksilerini kapatır her tarz şiirde,
ama ne yazık ki öz de zayıf olursa,
şekle öncelik veren şairlerin şiirlerinde şekil çırılçıplak ortada kalır,
Bundan,
Ne şairi ,
Ne de okuyucusu okuyucusu bir zevk alır,
Şiiien sonunda şiirden,
Okuyucunun dilinde buruk bir tat kalır...
Bu şiir ile ilgili 48 tane yorum bulunmakta