Ey insan,
Öyle yaşa ki;
Hiç kimsenin gözyaşında,
Yüreğindeki kor yangında
Sebep olma.
Ey insan,
Bu dünya zıtlıklarla dolu;
Tahterevallinin iki ucu.
Aldığın karar,
Kimine mutluluk,
Kimine gayya kuyusu.
Doğru yol;
Herkese adil olandır.
İyi görünen değil,
Özü iyi olandır.
Hoşa gitmese de
Zararsız olandır.
Bin yıl yaşasan,
Bir arpa boyu ilerlemediysen;
“İnsanca yaşadım” deme,
Yerinde sayarsın.
Mazlumu ağlatırsan,
Tek bir ahını bile
Ödeyemezsin.
Bir gün gelir,
Ömrün tükenir.
Dönüp bakarsın ki;
Mazlumun celladısın.
Ey insan,
“Ben” davasına tutulma;
Kibir, hırs, kıskançlık ondadır.
“Biz” diye böbürlenme;
Fitne, fesat yine ondadır.
Ey insan,
İyilik bas bas bağırmaz…
Benlikten sıyrılıp,
Sessizliğin içinde duyulandır.
Gümüşgül’üm...
Parmağıyla işaret edenden
Daha kötüsünü görmedim.
Sen de insansın,
“Yanındayım” diyenden
Daha iyisini
Ben bilmedim.
Hamiye Gül
Kayıt Tarihi : 19.04.2026 15:34:00
Şiiri Değerlendir
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.




Bu şiire henüz hiç kimse yorum yapmadı. İlk yorum yapan sen ol!