Ey Benim Ahududum Gülce Triyolemsi

Osman Öcal
730

ŞİİR


21

TAKİPÇİ

Ey Benim Ahududum Gülce Triyolemsi

Toprağa düşen yazım alev yanaklı suzan;
Bir yanımda kar gülü bir yanımda son hazan.

Yüreğime serin su devşirilse umudum,
Gözlerin kara elmas ey benim ahududum;
Ne közümde nazar var ne küllenip uyudum,
Toprağa düşen yazım alev yanaklı suzan.

Dünlerim özgün tanık yarınlar kefil ömre,
Aşk oduyla kavrulan Vuslatî Yunus Emre.
Diz üstü insin bahar ne toy kalsın ne cemre;
Bir yanımda kar gülü bir yanımda son hazan.

Osman Öcal
Kayıt Tarihi : 12.11.2012 21:36:00
Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Şiiri Değerlendir
Yorumunuz 5 dakika içinde sitede görüntülenecektir.
  • Cihat Şahin
    Cihat Şahin

    Şiir kılıfına sarılarak, avama vahdet el-vücut felsefesinin savunucularından Yunus Emre denen Müşrik şeyhin methi senası yapılmış.
    Biz, şiirde edebi kaidelere riayetten önce, verdiği mesaja bakarız ki bu mesajların şiirin gerçek manası olan İslami şuurla, hikmetle, mana ile ve de hakikat ile dolu olması lazımdır. Ne yazık ki bu şiirde bu özellikleri müşahede edemedik. Aynı şiirin tekrar günün şiiri seçilmesi ise ayrı bir skandal örneği!

    Cevap Yaz
  • Mustafa Ceylan
    Mustafa Ceylan

    Tri=Üç
    Triyolemsi(ÜÇLEME)
    Evet;
    Rahmetli AKİF, batı'nın tekniğine kendi duygu ve düşünecelerimizi söyletmeliyiz der ve asrın idrâkına söyletmeliyiz İslâm'ı diyordu. GÜLCE EDEBİYAT AKIMI' da bu söylemde hareket ederek, dünya şiiri ile Türk şiirini buluşturmaya; hattâ Türk şiirini hak ettiği o eski ve muhteşem yerine ve daha ilerilere çıkarmaya azmetmiş bir edebiyat topluluğu...
    Batı'nın Triyolesi'nde ilk iki mısra(beyit) kafiyeli değildi. Ve bu iki mısra aynen öteki iki kıtanın uyak-ayak mısraını teşkil ediyordu(4. mısra). Gülce, batının bu tekniğini bizim Divan edebiyatımızın BEYİT kafiye yapılanışa uygun olarak ve hece'mizin sihirli kanatlarıyla yeniden ele almış, ilk iki mısraı-kendi aralarında kafiyelenişini sağladıktan sonra, şiirin mimarisini oluşturmuştur.
    Evet;
    Yeryüzünde 100'den fazla ülkede TÜRK HECE ŞİİRİ'nin etkisi var. Hattâ Fransız edebiyatı tamamen bizim hece şiirimizden mülhemdir diyebiliriz. Batı'nın veya uzak doğunun şiir mimari yapısını hece'mizle harmanlamak; biraz daha Türk Hece şiir'nin etkisini oralarda hissetirmek gereki diye düşünmekteyiz.
    Gülce - Üçleme(Triyolemsi)kısa, öz, anlaşılır ve kolayca yazılabilen bir şiir türü...

    Osman ÖCAL ise GÜLCE EDEBİYAT AKIMI'nın kurucularından. Türk kültür ve sanatına bıkmadan hizmet vermeye çalışmakta. Bu çalışmasında da üstad, ustalığını sergilemiş...
    Usta'ya ve seçici kurula teşekürler, selamlar, saygılar...

    Cevap Yaz
  • Osman Öcal
    Osman Öcal

    Şiirime olumlu veya olumsuz yorum bırakan tüm şairlerimize teşekkür ediyorum. OLUMSUZ YORUM BIRAKANLARIN İSE NEDENLERİNİ YAZMALARINI İSTERDİM.

    Sayın Mustafa Benkli bey nazireniz aşağıdaki linkte paylaşılmıştır. Saygılarımla.

    http://www.gulceedebiyat.net/konu-gulce-triyolemsi-ucleme-24810.html?pid=29144#pid29144

    Cevap Yaz
  • Mustafa Benkli
    Mustafa Benkli


    Eh şairlik bu Aziz dost! Kendimi şair diye takdim edemem lâkin şairler meclisinde hep dost gördüm gönlümü… Dün tevâfuk eseri tanıdım zâtınızı ve şiirinizin nefisliği husûsen de tarzı cihetiyle tefekkürüme girdi, meşgul etti beni… Tefekkür ilham verir ya, bu kabilden içime bir şeyler doğdu şiirinizin tarzından; kalıba vurmadım ama, sanki “aruz” tarzında bir hava estirdi bana… Düşündüklerimi yazayım dedim; Baktım, benimki de aruz esintisi verdi keza… Aruz; mâlüm, daha çok, Arapca- Farsca yanında husûsen de Osmanlı Türkçesi vezni… Ama elbette ki, öz Türkçe –kısa (açık) heceli kelimelerle de yazmak isteyenin de yazmazı isteyenin hakkı! Daha çok Abdülhak Hamit’de mi vardı ne Türkçenin açık heceliliğine uygun, “feilin”, feilatün-feilatü, mefailün-mefailü,mefâilün, mefâilü, mefaîlü,… mef’ûlü-mefulün, mefûlün, müstef’ilü, müstef îlü, müstef’ilün… (feilün=failün=fa’lün) V.S. kalıp hareketleriyle aruz kalıpları terkibine uydurarak açık kısa heceli kelimelerle de yazabilme usulü… Bizimki de ona uyduysa şöyle bir kalıp çıktı gibi geldi bana:

    Müstef’ilü mefâilü feilâtü mefailün(=fâilün=fâîlü=fâ’lün=feûlün…)
    _ _ . . . _ . . . . _ . . . . _ (= _ . _ _ . . _ _ . _ _ …)

    Ve haddimiz olmayarak ilhâmen, GÜLCE triyolemsi (Üçleme) şiirinize nazire kabilinden sanatınaza saygıma atyfen bir takdim:

    Tefekkürüme girdi bu gece dünkü şiiriniz
    Kanatlarınızın dibine giren iki periniz

    Bir nezdinize Kargülü diğerine de Sonhazan
    Âşık yüreğinin yanışını temin_eden Suzan
    Dünyâmıza ziyâlarını saçan o iki Can’dan
    Tefekkürüme girdi bu gece dünkü şiiriniz

    Herhalde Peri Sultanı gibi iki zerâfetin
    İnsanda ne keder ne de zarafete halel halin
    Bir zerreyi dahî bırakamayan zarif narin
    Kanatlarınızın dibine giren iki 'peri'niz

    Size selâm, size sevgi ve saygılar…. Allah(C.C.)’a emanet olun Efendim!

    Mustafa BENKLİ

    Cevap Yaz
  • Refika Doğan
    Refika Doğan

    Kısıtlı zaman sorunundan ziyade bu sayfalarda bir zaman yapılmakta olan yorumların seviye ve üslup olarak aşağı çekilmesi ve (şiire-edebiyata-şaire bir şeyler katmaktan çok uzak) laçkalığı dolayısıyla uzaklaştım yorum ve paylaşımlardan.

    Pek tabii ki yakın çevrem de bunun bilincinde olarak saygı duydu tepkisel uzaklığıma.

    Oysa bugün bu sayfalarda gerek kalem gücü gerekse dostluğuna değer verdiğim ve GÜLCE çalışmaları çerçevesinde omuz omuza çalıştığım bir dostun, Sayın Osman ÖCAL' ın değerli bir çalışmasının Antoloji yönetimi ve şiir dostlarınca seçkiye değer görülerek yine bu sayfalarda paylaşıma sunulmasıyla gurur duydum!

    Yorumda ve fark edilmekteki geç kalmışlığım adına değerli şairimizden ve yorumlarıyla katkıda bulunan çok değerli şiir dostlarımızdan özür dilerim!

    Gülce' nin Üçleme dediğimiz 'Triyolemsi' nazım türüyle kaleme alınan bu değerli dizelerin güçlü kalemini kutlarken,
    Yine;

    Gülce Edebî çalışmaları içinde yer almakla birlikte, seçkiye dayanak olan değerli şairimiz Osman Öcal’ ın şiiri ve öz yaşam öyküsü hakkındaki katkıları ve şiirin nazım şekli olan 'Gülce Triyolemsi-Üçleme' hakkındaki açıklayıcı bilgi paylaşımı ile takdire şayan bir dostluk ve paylaşım örneği gösteren çok değerli öğretmen -şair dostumuz, Sayın Melahat TEMUR Hanımefendi' ye teşekkürlerim, saygı ve sevgim…

    Bu anlamlı güzel paylaşımlarla dilerim şiir kazansın, dostluk ve edebiyat…
    Başarılarınızın devamı dileklerimle, dostça...

    Cevap Yaz

TÜM YORUMLAR (22)

Osman Öcal