Cahildim dünyanın rengine kandım
Hayale aldandım boşuna yandım
Seni ilelebet benimsin sandım
Ölürüm sevdiğim zehirim sensin
Evvelim sen oldun ahirim sensin
Bir ayak sesi duymayayım
Kapıya koşuyorum
Gelen sen misin diye
Bir siyah saç görmeyeyim
Yüreğim burkuluyor
Ağlamaklı oluyorum
Devamını Oku
Kapıya koşuyorum
Gelen sen misin diye
Bir siyah saç görmeyeyim
Yüreğim burkuluyor
Ağlamaklı oluyorum
Gönlüm inanmıyor ayrıldığına……Neşet usta geçti bu dünyadan
Ruhun Şad Olsun Büyük Usta.
Büyük usta büyük ozan... Sadece eserleriyle değil yaşantısıyla da gönüllerde taht kurmuş büyük şair... Allah gani gani rahmet eylesin mekanın cennet olsun
------Merhum Neşet Ertaş, Büyük Usta:
------Anadolu'nun bağrından çıkmış, Abdallık kültürünün ve Aşıklık geleneğinin
en büyük temsilcisiydi. Garip ve bozkırın tezenesi mahlasını kullanırdı.
------Türkü ile Bağlamayı kaynaştıran, Destanıyla küskünleri barıştıran, nice
sevdaları vuslatla buluşturan, Kurtla kuzuyu sarıştıran, Gerçek halk müziğini
bu günlere eriştiren Halkın Ozanı büyük ustaya Allah Rahmet eylesin, mekânı
Cennet, ruhu şad olsun...
Sevdası Vatandı, Sevgisi Millet
İsterdi Toplum da, olmasın zillet
Ağaya, Paşaya Etmedi Minnet
Hakikat yolun da gezdi de gitti.
İnsanı Severdi, Hakka Kul Diye
Hep bilim dedi, mukaddes yol diye
Yaftası yoktu bu sağ, bu sol diye
Manayı mantıktan, süzdü de gitti.
Hürriyet yolun da koştu yoruldu
Zemzem suyu gibi, aktı duruldu
Hazan yeli vurdu, divan kuruldu
Bu Veziri ağlattı, Üzdü de gitti...
Neşet bey, "Evvelim sen oldun, ahirim sensin" ve " Batınım sen oldun zahirim sensin" derken İlk eşim ve ilk göz ağrım sen olmuştun, ölene dek seninle yaşayacak ve seninle ömrümü nihayete erdireceğim demek istemiştir.Yine, " Batınım sen oldun, zahirim sensin " derken de, içimdeki sevdiğim ve kalbime sultan kıldığım eşim sen olduğun gibi dilimde terennünüm ve nakaratım da ancak sensin. Çünkü ben senden başkasına gönül verip de, onunla yuva kurmadım. demek istiyor. Yani bu sözlerin şirk ile bir alakası yoktur. Allah'ın "EVVEL, AHİR, ZAHİR VE BATIN" olması apayrı bir meseledir. Dinden, dilden ve gramerden ve de tefsir ilminden bi-haber olanlar mürşidliğe soyunursa işte böyle şapla şekeri birbirine karıştırır.
Şiirlerinde ve şarkılarında böyle sözleri nakarat haline getiren nice şairlerin, bestecilerin ve şakıcıların gerçek gerçek hayatlarına baktığımızda söylemlerinin eylemlerine hiç de uymadığını hayretle ve ibretle müşahede ettik ve etmekteyiz. Eylemiyle söyleminin birbirini yalanlamadığı şair ve şarkıcı kesimi pek azdır. Eğer bu da bunlardan birisi ise bir şey diyemem. Çünkü hayat hikayesini bilmiyorum.
Şiire gelince, biz her zaman dediğimiz gibi yine, hiç bir şeyde- velev bu sevgide de olsa- ifrat ve tefrite sapılmamalı deriz. Çünkü her şeyin aşırısı da, kifayetsizi de sahibine ve muhatabına zarar verir. Allah-c.c- madem ki, yarattığı kullarının her ihtiyacını en güzel ve en doğru bir şekilde karşılayıp onlara bunları nasıl istimal edeceklerini de bir güzel tarif etmiş, dünya ve ahiret saadetini isteyenler bu ilahi tariflere ve formüllere harfiyen uymalıdırlar. Yoksa iki cihanda da bedbahtlığa mahkum olurlar vesselam.
Garibim can yakıp gönül kırmadım
Senden ayrı ben bir mekan kurmadım
Daha bir gönüle ikrar vermedim
Batınım sen oldun zahirim sensin
Evvelim sen oldun ahirim sensin
Büyük ustayı rahmet ve saygıyla anıyorum.
Hayret!
"ÜZÜMDE ÇÖP ARIYORUZ"
Asıla bakmadan,
Muhtevaya bakmadan!
Bari ahrette rahat bırakın
Ustayı!
Bir fatiha hiç değilse....
Saygı ve sevenlerini taziyeyle anıyorum büyük ustayı...
EVVEL, AHİR, BATIN, ZAHİR bunlar ALLAH için kullanılan sıfatlardır. Sakıncalı bir anlatım... Dünyada kazandırırsa da ukbada mahveder insanı! Şirke girer!..
Büyük ustaya rahmetle.
Bu şiir ile ilgili 37 tane yorum bulunmakta