Etnik Yapılaşma Halk ve Toplum 08 Şiiri ...

Bayram Kaya
2924

ŞİİR


13

TAKİPÇİ

İnançlara dair öznelliklerin, diğer bir yanlışlarıda şunlardır.

Öznelliklerimiz, daha çokta etnik inanmalarımız, inançlarımız, Sadece geçmişin anısal ilişki gelişmelerini, bir birini tutmaz gibi çelişkilemiştir. Bu çelişmeleri formüle eden ajanda olarak kutsal kılıp tam anlamıyla tabulaştırılmıştır. Örneğin düğünler, bunun entipik klasiğidir. Bir düğünün mum yakıp dönme kına gecesi, eşikten atlama, ayna kırma ayna tutma gerdek gecesi, gelin atabindirme m, mezarlık dolaştırmavs. vs. her biri bir birini tutmaz törenlerle bezelidir. Bu tören figürler birleşen her bir etnik ittifak yapıların, unutulmuş, kendi totem aidlik seramoni figürlerinin ittifaklar gibi birleştirip halkın kültürü olmuştur.

Geçmişin, uygarlaşmaya tutum kılan oteritesi olan etnik tabu kılma biçimleri; zaman içinde toplumların inançlaşan, ayin kılan, birleşen etnik yapı ittifaklarınıda içine aldı. Her bir ayin aşaması, içi figürlerle bezenmiştir. Figürler ayrı etnik yapıların, bir araya gelen, yana yana kaynaşan ittifak seramonilerini yansıtır. Bir Hindu'nun abdest kuralları, bir sabinin namaz kuralları, bir Abraham'ın kurban kuralları, bu birleşen toplum etnik totem ittifaklarını açık açık gösterir.

Örneğin eski etnik yapılarda, insan kurbanını da, dahil ederek baktığımızda, kurbanın boynunu kırarak öldüren, kurbanı yüksek yerde atarak öldüren, taşlayarak veya sopalarla vurarak öldüren yapı ve etnik tutumlar görürüz. Ha keza bu etnik grubların kimisi kurbanını yiyeceklerle kutsal bir ıssız mekanda kımıldamaz olarak bırakıp, ölüme terk edep öldürdü., Kimi keserek öldürürdü. Kimi ateşte canlı canlı kızartarak yakmalık sunu olarak öldürürdü. Bunlar gibi bir yığın, her biri ayrı ayrı etnik grup ayini, kurban etme yöntemi vardı.

Tamamını Oku

Bu şiir ile ilgili 0 tane yorum bulunmakta