Eşrefoğlu al haberi
Bahçe biziz gül bizdedir
Biz de Mevla’nın kuluyuz
Yetmiş iki dil bizdedir
Erlik midir eri yormak
Irak yoldan haber sormak
Cennetteki akan ırmak
Coşkun akan sel bizdedir
An vardır uçup gezer
Teni tenden seçip gezer
Zahit bizden kaçıp gezer
Arı biziz bal bizdedir
Kimi sofu kimi hacı
Cümlemiz hakka duacı
Resul-i Ekrem’in tacı
Aba hırka şal bizdedir
Adem vardır cismi semiz
Aptes alır almaz temiz
Halkı dehleylemek nemiz
Bilcümle vebal bizdedir
Biz erenler gerçeğiyiz
Has bahçenin çiçeğiyiz
Hacı Bektaş köçeğiyiz
Edep erkan yol bizdedir
Kuldur Hasan Dede’m kuldur
Manayı söyleyen bildir
Elif hakka doğru yoldur
Cim ararsan dal bizdedir
Kayıt Tarihi : 24.5.2016 11:00:00
Şiiri Değerlendir
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
bazı dökümanlara göre eşrefoğlu ankarada bir paşa.
şiirin vesile olduğu söz ortada yok şiir, deyiş her ne ise içeriği aidiyet ve mensubiyeti olduğu kesimi ululama ve yüceltme çabasından başka bir anlam taşımıyor. bunu yaparken de alevi yazarların klişe sözlerinin izleği göze çarpıyor "zahit bizden kaçıp gezer", "abdest alır olmaz temiz" cümleleriyle bir tarafı aşağılarken"edep erkan" vurgusuyla aidiyetini yüceltiyor.
tipik bir savunma dürtüsü muhalif olduğu kesimin elindeki argümanları değersizleştirme, itibarsızlaştırma ve ötekileştirme çabasını yetmişiki dilin konuşulduğu bir coğrafyayı arkasına alarak konuşmaya başlaması hatırı sayılır bir güç olarak otoritenin önüne sürmesi
has bahçenin gülüyüz, cennet ırmakları biziz gibi teolojik desteklerle var olma çabasının ötesinde asıl aktörlüğün mensubiyetinin hakkı olduğunu öne sürüyor.
bu ve benzeri ideolojinin yansıması 23 nisandaki ibb nin afişinde üç büyük dinin temsilcilerinin yanına 4. dinin temsilcisi olarak alevi dedesinin resminin konması olarak karşımıza çıkıyor.
bu gibi deyişlere off süper diyenler diyebilir kendilerini bağlar onlar için ibretiden gelsin o zaman ;
"minareye çıkıp bize bağırma
haberimiz vardır, sağır değiliz
sen kendini düşün bizi kayırma
sizlerle kavgaya oğur değiliz"
hani edep, hani erkan ?
Her çiçeğin, rengi, kokusu, görünüşü, boyu, biçimi, duruşu, ömrü ... kendine has ve özeldir. Çiçekler zaten başlı başına birer değerdir.
Ozanlarımız da bizim çiçeklerimizdir.
.
Şöyle güzel güzel, edebice, edeplice, yerine göre açıklayarak, bazen hedef almadan, kırmadan eleştirerek yorum yazmak takdire şayan.
.
Asıl olan elbette "KUR'AN" olmalı.
Uygulanışı, yani hayata aktarılışı "SÜNNET" olmalı.
Yine Kur'an'a dayalı, Hz. Peygamberimizin söyledikleri gerçek "HADİSLER" temel olmalı.
Bunlar elimizdeyken, uygulaması da bizzat Peygamberimiz tarafından yapılmışken, şekle takılıp eklemeler veya yeni uygulamalar yapmanın gereği var mıydı?
Düşünmeliyiz derim.
Bu konuda Cihat beye katılırım..
.
Osman beyin tespitleri de doğru.
"An vardır uçup gezer"
Bu dize 7 heceli. Halbuki şiir 8 heceli şiir. 'An - Arı' olmalı. Hem ölçü bakımından, hem de anlamca...
.
Hasan beyin dediği gibi;
"Manayı söyleyen bildir" değil, "Manayı söyleyen dildir" olmalı.
.
Saygıyla...
Şairimize Allah'tan rahmet diliyorum.
Eşrefoğlu al haberi
Bahçe biziz gül bizdedir
Biz de Mevla’nın kuluyuz
Yetmiş iki dil bizdedir
Erlik midir eri yormak
Irak yoldan haber sormak
Cennetteki akan ırmak………Cennetteki ol dört ırmak
Coşkun akan sel bizdedir
An vardır uçup gezer……… Arı vardır uçup gezer
Teni tenden seçip gezer
Zahit bizden kaçıp gezer
Arı biziz bal bizdedir
Kimi sofu kimi hacı
Cümlemiz hakka duacı
Resul-i Ekrem’in tacı
Aba hırka şal bizdedir
Adem vardır cismi semiz
Aptes alır almaz temiz……Abdest alır olmaz temiz
Halkı dehleylemek nemiz…….Halkı dahl-eylemek nemiz
Bilcümle vebal bizdedir
Biz erenler gerçeğiyiz
Has bahçenin çiçeğiyiz
Hacı Bektaş köçeğiyiz
Edep erkan yol bizdedir
Kuldur Hasan Dede’m kuldur
Manayı söyleyen bildir
Elif hakka doğru yoldur
Cim ararsan dal bizdedir
TÜM YORUMLAR (7)