Derinin derininde, dipte esmer hayatlar
Yalnızlık avlusunda, ipte esmer hayatlar..
Kapattım gözlerimi kulaç açtım maziye
Uçsuz bucaksız ufuk, eşlik ettim geziye
Sen benim sarhoşluğumsun
ne ayıldım
ne ayılabilirim
ne ayılmak isterim
başım ağır
dizlerim parçalanmış
Devamını Oku
ne ayıldım
ne ayılabilirim
ne ayılmak isterim
başım ağır
dizlerim parçalanmış
O güçlü kaleminden güçlü ve içimsi içsellikle güzel sanatın şiirsel yansıması… Güzel yüreğine teşekkür bu eser için sevgili Refika dost…
NE GÜZEL BİR SANAT ESERİ..OKUMAK BİLE AYRICALIK BENİM İÇİN..KALEMİNİZ GERÇEKTEN ÇOK GÜÇLÜ REFİKA HANIM..TEBRİK EDİYORUM..SEVGİLER.
Doğrusu Osman Öcal dostumuzun yorumu ve sizin çalışmanız ders niteliğinde. Keyifle okudum. Kaleminizi kutlarım.
Bir triyole okuyalım derken karşımızda aynı ayakta iki ayrı triyole çıktı. ne mutlu bu değerli çalışmaları yapan kaleme.
tebriklerimi sunuyorum.
TRİYOLE:
Toplam on mısralık bir şiirdir. Anlam olarak çok güçlü, ancak aralarında kafiye bağı bulunmayan iki mısralık bir beyit ile başlar. Sonra aralarında kafiyeli üç mısra yazılır, başlangıç beytinin ilk mısrası hiç değiştirilmeden bu üç mısranın sonuna aktarılarak; giriş beytinden sonra gelen ilk dörtlük elde edilmiş olur. İlk dörtlüğün bütün mısraları bir biriyle olduğu gibi, giriş beytinin ilk mısrası ile kafiyeli olmak zorundadır.
İkinci dörtlük de ilk beytin ikinci mısrası üzerine kurulur ve dörtlüğün bütün mısraları bir biri ile kafiyeli olur. Dikkat edilirse giriş beytinin ilk mısrası birinci dörtlüğün sonuna, ikinci mısrası ise ikinci dörtlüğün sonuna HİÇ DEĞİŞTİRİLMEDEN aktarılmaktadır. Şiirin bütünlüğü bu giriş beyitinin mısraları ile korunmaktadır.
Bu açıklamalardan anlaşılacağı gibi şiiri kafiye düzeni:
AB, aaaA, bbbB.
Şeklinde olur. Büyük harfler ile yazılan kafiye düzeni mısranın hiç değiştirilmediğini anlatmak içindir.
Triyole, Servet-i Fûnun ve Fecr-i Âti şairleri döneminde sevilerek kullanılmıştır. Günümüz şairlerince de hâlâ sevilen, duygu ve düşüncenin etkili bir şekilde ifade edilmesine imkan veren bir nazım türüdür.
Triyole yazarken dikkat edilecek en önemli husus: Giriş beyti ile dörtlüklerin arasındaki anlam bütünlüğünün korunmasıdır.
Ustalığınıza zaten sözüm olamaz Refika hanım... şiirin tadı, akıcılığı okuru sarıyor. Kutluyorum sevgi ve saygımla...
Yıllara öfkelenip tutukladım güneşi
Anladım ki sensizlik karanlığın bir eşi
Gelinen bu noktada bırakmalı güreşi
Pehlivanlık indinde kalpte esmer hayatlar..
Bütün kıtalar biribirinden güzel.Zevkle hoşlanarak okudum.Okuduktan sonra bende bir memnuniyet ve bir tatlı his kaldıTebrik ederim
çokkkk uzun üredir şiir yürekli kardeşimi görmemiştim...
ne güzel süpriz oldu...
harika bir çalışmayla dönmüş aramıza...
çok beğendim...
saygılarımla selamlıyorum...
Bu şiir ile ilgili 7 tane yorum bulunmakta