Masum kaldın hep, en acımasız cinayetleri işlediğinde bile
Sana kapımı açtım
Sorgusuz sualsiz yatırdım baş köşeme
Dikkatli ol
Zamanımı aldın, iyi kullan
Nakit olarak hem de taksitsiz kartsız
Korkularını bana yendirdin
Hayallerime korkuların bulaştı o yüzden
Düşlerimi sana verdim
Rahat uyumalısın
Işığını söndürüp çıktım odandan
Kimse kalmadı bakacak arkamdan
Sokaklar adımlarımı tutuyor
Aşk bana yüklem olmuyor
Öznesi yoklara karıştı
Kimse hakkını yemesin
Bu yürek çok çalıştı
Başkalarının ne dediği umurumda olmadan şiirler yazdım
Dikkatli ol kelimelerimi aldın
Onları iyi anla
Bana masallar anlatmaya gelin
Gölgesiz ve cadısız masallar
Kötüsüz masallar
Sokağa çıkmaya korkanların olmadığı masallar
Yorulmaktan yoruldum
Senin aklınla yürünmüyor
Aklımı aldın, dikkatli ol
Bir boşlukta asılı kaldın, düşme
Açılması yasak olan kapıları açtım
Saklanıyorum
Ellerime basmayın…
Kayıt Tarihi : 1.3.2006 07:29:00
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
![Oğuzkan Bölükbaşı](https://www.antoloji.com/i/siir/2006/03/01/ellerime-basmayin.jpg)
Öznesi yoklara karıştı
Kimse hakkını yemesin
Bu yürek çok çalıştı
yapılabilecek her şey yapılmış.sıra yapması gerekenlerde. tebrikler sayın Bölükbaşı
üzerine önemli ipuçlarının bir arada olduğuna inandığım bir şiir olarak gördüm bir an için şiiri.
Aslında biz dışımızı içimizde olan ne ise onunla görürüz.
İçimiz nedir?
Varoluşun başlangıcı herkese farklı bir mekanizma armağan eder. Bu mekanizma kendi çalışma üslubu içinde dışımızdan bir şeyleri içimize doğru seçerek istifler, içselleştirir.
Sonra içselleşen bu değerler manzumesi de dahil olarak, bunlarla da kıyas ederek dışımızdan yeni şeylere yönelen bir devri daim içine gireriz.
Ne demek şimdi bu?
Oğuzkan Hoca nın şiirlerinde sevgili kavramına yönelen mekanizma nasıl çalışmış.
Antolojinin söz taraması yapılmasına imkan veren
yapısından istifade ile söylüyorum yaptığım mukayyeselere göre sevgili tanımları örneğin bir divan şiiri kadar asla görsel,resimsel değil.
Örneğin kirpik kelimesi üç şiirinde geçiyor
Adına Dilimin Dönmediği Bir Kokuyu Bırakıp Gittin şiirinde .
Yağmur yağdığında kirpiklerinin ıslanması
Dizesi ile,
Bölük Pörçük şiirinde;
Kirpiklerin mi
Sevdiğim bakışlarının tülleri
Dizesi ile,
Hüzün şiirinde;
o damla nedir
kirpiklerinde yapışan
Dizesi ile kullanılmakta.
Yani bedene ait diğer kelimelerin ise bakabildiğim kadarı ile şairin kendi bedenine ait organların kelimeleri olduğunu da görebiliyoruz.Ama bu örneğin Şair ismet Özeldeki kadar kendi bedenini anlatmaya yönelik abartılacak düzeyde değil
Yani şunu demek istiyorum Oğuzkan hocada sevgili görsel olmaktan ziyade anlamsaldır, mana paylaşımına dönüktür.
Her yerine bu kadar güzel uymuyorum değil mi
Sadece bu akşam üstlerinde
Rüzgarda
Deniz kenarında
Dudaklarına
Ben Akşam üstüyüm şiirinden
vücudunda dolaşan dudaklar beni yakıyor,
ve çiçekler sen kokuyor, gel de delirme/
Bu bir aşk şiiri nden
Bakabildiğim kadarıyla yer yer ve korunan bir ölçü dahilinde Fiziki anlamda sevgili de yer almakla birlikte mesela bu asla bir Süreya nın üvercinka veya aşk şiirindeki doza tırmanmaz.
Mesela bu şiire dönersek; meleksi ve ufuk tanımayacak bir anlayışa davet edilen ve öyle algılanan bir sevgili mevcuttur.
Şiirde geçen en can alıcı dizelerde denildiği gibi derinlik olan insanın anlamı en titizlendiği konudur şairin.
Dikkatli ol kelimelerimi aldın
Onları iyi anla
Saygılarımla
TÜM YORUMLAR (4)