Boğazı kesilmiş gibi kırmızı bir gece
Kar gebeliğinde bulutlar
Seninle ilişkim hep özlemece
Zamanın tabiata verdiği şekil ne olursa olsun
Baktığım her şey senden izler taşıyor
Bunda bir hainlik var
Tahliyesi imkansız bir müebbet hapis bu
Neden halâ gelmedi, yoksa
Saati mi şaşırdı bu hıyar?
Gerçi hiç saati olmadı ama
En azından birine sorar.
Cebimde bir lira desen yok,
Devamını Oku
Saati mi şaşırdı bu hıyar?
Gerçi hiç saati olmadı ama
En azından birine sorar.
Cebimde bir lira desen yok,
Bana hiddeti hediye ettin,
Ama şiddeti vermedin ki yok edeyim dünyanın pisliğini
O nedenle
Düzlükte tırmanan birine rastlarsan
Beni görmüş olacaksın…
Bütün hayatımızdaki davranışların temeli bu duygular.
Tebnrikler.
en utanılır günahlarımı sırat köprüsüne astım
güneş bir fahişe gibi sarışındı,üşüyordum
ayhan kırdar'ın yukarıya aldığım dizelerine ait bir yorumda şöyle deniliyordu..
kırdar'ın bazı şiirlerinde görülen kozmik alemle insan arasındaki tezat, bilinç ile içgüdüler arasındaki tezata karşılık düşer. kozmik alem Tanrı'nın bütün varlığı kapsayan akıl ve emirlerinin göze görünen şeklidir..o'nun nizamını hiç bir beşeri fantezi bozamaz.O mutlak otoritedir.ancak insan içindeki çılgın arzu ve hayallerle bu nizama saldırma güdüsüyle de yüklüdür..
Yukarıdaki açıklama oğuzkan hocanın şiirlerine aşağıda belirttiğim ölçüde tekabül etmekte diye düşünüyorum..
Benim yüreğim orospu
Duygularım muhafazakar
Hangisinin cezasıdır kararsızlıklar
'bilinç ile içgüdüler arasındaki tezat' ifadesine dikkati çekmek istedim buraya kadar anlatılanlarla..
aklıma ilk geleni yazdıktan sonra şiire bütüncül bir bakış atmak istiyorum..
şiir bir mekan tasviriyle başlıyor..mekan tasvir edilirken nesneler şairin ruh haline hazırlıyor okuyucuyu
şairin şiirlerinin orijinde teşhir edilen bir 'Ben' durur daima..
bilinçaltında iletişimin oluşması ve 'Ben' in gösterilebilmesini sergilenmesini kolaylaştırabilmek için sevgili vardır ve 'sen' dir adı
yolculuk,malum ve fakat kaybedilmiş olanadır onun şiirlerinde..hissedilen ve bir türlü tanımlamayan bir 'saklı' dır o yolculuğu sürükleyen
Sandığıma gizlediğim evrakın ne olduğunu unuttum
Mutlaka yol haritalarıdır senden uzağa düşmeyi becerdiğim
elinin altındakini arayan bir şairdir o
arayışta inatçıdır ama asla makyavelist değildir
gündelik siyasi söylemin tamamen dışında anlaşılması için söylüyorum onun söylemini, geleneği gözeten ilericilik..hiddetli fakat şiddetli değil,araçlarda amaçlar kadar kutsaldır gidilecek yolda..muhafazakarlık ise batıdaki conserv den farklı
promete..ateşe dağa tırmanarak varmak..ateşe yaklaşınca tekrar yuvarlanmak..bunun kısır döngüsü
oğuzkan hocanın düz duvar veya dağa tırmanmak yerine düzlüğe tırmanması sanırım bu manada kullanılan ilk imge
bilinen tüm felsefi kurgularda, evreni bir bütün olarak izah etme çabası ile bunun asla başarılamayacağı fikrinin biraradalığı vardır, bu çelişki vardır..yaşamanın sürekliliğinin bu çelişki ile var olduğuna inanılır
düz duvara tırmanmak bu imgeyi alırsak,şair kanatimce demek istiyor ki;
benimçelişkim dış şartlardan çok kendi içimdedir. yaşıyorsam yürürüm, tırmanırım..
yaşamak kelimesine kodlanmıştır aramak..
önce tırmanmak vardır,arayış çabası vardır,
sorun bulunmadan çözüm bulunmaz..
sorun oluşturma sanatı doğamda vardır..
işleyişi soruşturmak doğamda vardır..
ilerleme herkesin doğru dediğine doğru demekten geçmez..herkesin doğru dediğini yanlışlayan (Ispatlayan) insanlardır ki bilimsel ilerlemeyi başlatırlar
sanki bunları söylemek istiyor
şiire damgasını vuran 'Düzlükte tırmanmak' imgesi
bitimsiz ve nedensiz çabayla yüklü bir insan olarak tanıdığım oğuzkan hocayı teşhirde gerçekten sembol bir imgedir
terazi kendini tartmasa da insanlara bu özellik verilmiş. oto kontrol..kendimiz tartmaktan ibaret belki şiir yolculuğu boyunca yaptığımız iş....
tebrikler üstadim güzel siirinizi kutlarim saygilarimla
yine enfes bir çalışma...yüreğiniz dert görmesin...bahtiyar arslan
Düzlükte Tırmanan Adam...
Bu şiir ile ilgili 5 tane yorum bulunmakta