Dost Bağının Meyveleri Erişti Şiiri - Ge ...

Gevheri
100

ŞİİR


121

TAKİPÇİ

Dost Bağının Meyveleri Erişti

Dost bağının meyveleri erişti
Ayva benim alma benim nar benim
Çeşmim yaşı ummanlara karıştı
Cefakarım sitemkarım var benim

Yedi derya boz-bulanık selinden
Halk-ı alem aciz kaldı dilimden
Ben bülbülüm ayrı düştüm gülümden
Efgan benim matem benim zar benim

Mail oldum kisvesine tacına
Bend olmuşum siyah zülfü ucuna
Mansur gibi asılırım saçına
Kakül benim, perçem benim dar benim

Gevheri der kime gönül katayım
Gevherimi nadanlara satayım
Dost bağında bülbül gibi öteyim
Gülşen benim güller benim har benim

Gevheri
Kayıt Tarihi : 9.9.2003 11:49:00
Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Şiiri Değerlendir
Yorumunuz 5 dakika içinde sitede görüntülenecektir.
  • Mehmet Tevfik Eltas
    Mehmet Tevfik Eltas

    Müthiş güzellikte dizeler.
    Rabbim rahmet eylesin.

    Cevap Yaz
  • Hüseyin Pelit
    Hüseyin Pelit

    Güzel

    Cevap Yaz
  • Hasan Çekmecelioğlu
    Hasan Çekmecelioğlu

    Şairi saygıyla anıyorum. Şiirleri yorumlarken, kendileri gibi düşünmeyen herkesi tekfir eden ve sürekli ayrıştırıcı dil kullanan şahsiyetleri Allah ıslah etsin inşaallah.

    Cevap Yaz
  • Selim Güneş
    Selim Güneş

    kaleminize yüreğinize sağlıkhocam çok güzel olmuş

    Cevap Yaz
  • Bedri Tahir Adaklı
    Bedri Tahir Adaklı

    Vahdet'ül Vücut aslında kalbi bir harakettir.
    yani akıl ve mantıkla izahı zordur. Yani bize
    yanlış gibi gelen BAZI ifadeleri, sekir veya şatahat
    halinde (Sarhoş gibi) söylenmiş sözlerdir.
    Yanlış olsa bile onlar mazurdurlar. Biz aynı
    şeyi söylesek mesul oluruz. Çünkü ayetin
    serahatini incitmişlerdir. Sapık denmesi yerine
    kendinden geçen bir kimsenin söylediği sözler
    olarak kabul edilmelidir. Çünkü içlerinde ehl'i
    keşif zatlar bulunmaktadır. Pek ekseriyeti içine
    alamamış ve pek fazla itibar görmemiştir.
    Sebep ise "La Mevcuda İlla Hu" demeleridir.
    Yani mevcudat yoktur Ancak Allah vardır demek
    olan bu ifade eşyanın her biri Allah'ın bir parçası
    gibi kabul edilmiş eşyayı inkar etmişlerdir.
    Hal bu ki EŞYA YARATILMIŞ VE VARLIĞI DA
    SABİTTİR. Bizim için Eşya ise Allah'ın isimlerinin
    tecellisi olup görünmeleri ise cilveleridir. Esma-i
    İlahiye'nin aineleridir. (Allah'ın İsimlerini gösterir)

    Şiirin ise Vahdet'ül Vücut meşrebiyle hiç bir alakası yoktur.
    Bazıları şiiri bahane edip fikrini söylemek istemiş ve bu görüşe
    sataşmak istemiştir.
    Şiiri zamanımıza taşıyıp paylaşanları TEBRİK EDİYORUM.

    Cevap Yaz

TÜM YORUMLAR (11)

Gevheri