Ben berceste mısraı buldum
Hey ömrümce söylerim
Gözden, gezden, arpacıktan olsun
Hey ömrümce söylerim!
Bizsiz Ilgaz'ın çam ormanları güzel değildir.
Hayda günlerim hayda!
Ne hasta bekler sabahı,
Ne taze ölüyü mezar.
Ne de şeytan, bir günahı,
Seni beklediğim kadar.
Geçti istemem gelmeni,
Devamını Oku
Ne taze ölüyü mezar.
Ne de şeytan, bir günahı,
Seni beklediğim kadar.
Geçti istemem gelmeni,
ŞİİR : Dost - Enver Gökçe 20.11.2011 16:47:00
Seninle Köylüm, Seninle İşçim
bu toprakları kanla yarattık
kanla vatan yaptık
her zerresine destanlar yazdık
seninle köylüm
seninle işçim
bir ülke yarattık:
toprağı altın
ormanları gümüş
kendimizde ne varsa kattık
seninle köylüm
seninle işçim
aç kaldık
çıplak kaldık
karnı toklar yarattık
aydınlar yetiştirdik
cahil kaldık
seninle köylüm
seninle işçim
Hasan Buldu
Şaire Allah'tan rahmetler dilerim.
Bir ülke işçi ve köylü olmadan kalkınması mümkün değil. Yani biz olmazsak, ülke olmaz.
Herkese saygılar.
‘’Sanat ölçülebilen coşkunluktur.’’ Demiş Longinus. Bence Kovaya dolup taşan su gibi bu şiirde de coşkunluk taşmış. Devrine ve şairin içinden geçtiği şartlara göre düşünüldüğünde şair sağ olsa şimdi böyle şiirler yazar mıydı? Diye sormak geldi içimden. Bir şey var ki sol şiir her zaman konjonktürü iyi kullanmıştır. Bu ülkemizde de böyledir. Dünyada da böyledir.
Şiir aslında hem öyledir, hem böyledir değerli dostum Ali Oğuz Bey. Şiir sözcüklerin sıvı halidir. Nasıl ki sıvılar bulunduğu kabın şeklini alır şiir de bazen şairin kendi iç sesini aşar, bulunduğu ortamın sesini verir. Şairin tabiatta, halkın içinde, yaşamın içinde duyduğu sesleri farklı tonlarda da olsa diğer insanlarda duyuyordur. Şiir söylendiği vakit belki de iyi duyamayanlar duyumsamış olur.
Selam ve muhabbetlerimle
hocam sinyali yoruma ihtiyaç duymayan bir metin olarak almış şiiri..âlâ..bunu hangi nosyonlarla böyle dedi bilinmez...
çok çok şu geliyor aklıma..kendi iç sesini duymaktan çok sesini duyurmaya çalışan bir şairin çırpınışı rahatsız etmiş olabilir onu..
aslında ben de ne yazabilirim diye düşününce şiirin altına; şiirin kendisiyle ilgili söylenebilecek çok şey olmadığının farkına vardım..
zira şair 'sol şiirin' bütün seslerini kendi sesiyle harmanlamadan koymuş gibi geldi ortaya..
buna rağmen şu görüş savunmaya değer bir görüş olabilir;
bu ülkede 1950-80 arası sesini kuvvetli duyuran sol şiirin bizatihi kendisi bir harmandır..bu harmanın bir bileşeni 1930-40 arası halk evlerinin çıkardığı sanat mecmuası vasıtasıyla tabanını genişleten ve adına önceleri milli edebiyat ve daha sonraları inkılap edebiyatı dedikleri türdür..
diğer komponent ise açıktır ki sosyalist imgelere dayanan sembollerdir...sembol derken tabi ki sembolist şiirden bahsetmiyorum..bu kelimeyi aynı divan edebiyatının mazmunları gibi ortak algı oluşturmaya yarayan simgeler olarak düşünüyorum...
bu simgler en puslu sosyal zeminlerde bile bu şiiri seçebilmemize yarayan sis farları gibidir..yeri geldiğinde 'halk' , yeri geldiğinde 'özgürlük' ve hatta yeri geldiğinde 'eylül' ve 'mamak'...
bunları bir beğenmeme ifadesi olarak da söylemiyorum hani..kendi simgelerini yaratabilen şiir akımları başarılıdırlar..halk evlerinin yapmayı başaramadığını sonraları bu 'sol şiri' yapmıştır...ve şiirden beklediğim duyguyu ise fazlasıyla vermiştir bana..
en baştaki konuda ise bir şeyler söylenebilir mi diye düşünüyorumçç
yani ainyali hocamın ısrarla üzerinde durduğu;
'şiir iç sesini duyabilmek midir yoksa dışarıya sesini duyurabilmek midir' mevzuunda..aklıma ismet özel'in bazı dostların dilinde marş gibi okunan sözü geliyor;
'' ben şiirle kendimi konuşuyorum '' (ismet özel)
e ben de katılmıyorum ama..başka fasla bırakalım bunu..
iyi bir pazar geçirir umarım dostlar...
saygılarımla...
Saygı ile.. Şairimiz Enver GÖKÇE, coşkusuyla tam şair. 'Dost' başlıklı şiirini, söyleşi tadında, hazla okudum. Bu büyüklerimiz sayesinde hem şiiri hem de düşünce dünyamızı zenginleştirdik.
Daha önce değinmiştim; gençlik heyecanı, kimi alanlarda aklımızı dirsekleyip kendine yol açmak istiyor. Bu da kimi hüzünlerin bizi sarmalamasına yol açıyor. Şairimizi rahmetle anıyorum. Antoloji.cpom/da kayıtlı 'Biz İnsanlar' başlıklı şiirimle kendisine eşlik etmek istiyorum:
' Biz güçlüyüz, biz zavallıyız;
' Bir aferin için bin kişiyi teperiz.
' Alkış tutarız kimine, kapanırız eteğine;
' Bakmadan gidişine
' Kutsal diye taparız...
*Nadir ŞENER HATUNOĞLU: matematikçi-bilim uzmanı*
Dolaştık durduk ilden ile...tebrikler
Sevgilerimle...
Şiirin yazımı ve şiirin konusu bana Nazım Hikmet'in şiirlerini anımsattı.
Şiirin bir bütün olarak yazılması ve anlatımı çok hoş olmuş. Bizsiz hibir şey yok. Zira bizsizTürkiye de yok. Şimdi değil,bişnlerce senedirher zaman her yerde varız. Türkiye'de ve Dünya nın her yerinde varız. var olacağız.
Kavgalar: gez,göz,arpacıktan mı çıkıyor? Hayır. Emeği paylaşamama,
ve Ben üstünüm... Kavramlarından çıksa gerek. 'Yurtta sulh dünyada sulhu' çok iyi bilenlerdenizve çelik gibi sabırlıyız.Yinede şiiri okumaktan zevk aldım. öğrendiklerim oldu .Şaire rahmet diler. saygılar sunarım.
Şair Enver Gökçe, Ankara-Seyranbağları Güçsüzlerevinde sonladı yaşamını. Çok varsıldı, şiirleriyle, düşünsel dünyasıyla...Seçici kurula teşekkürler.
aklıma Okan Bayulgen geldi...*şu şehir isimlerini zikretmekten vazgeçemedik ne yazık* ...demişti......
O demiş bizimde aklımızda kalmış....
Gel günlerim gel de dol
Gel Aydınlım İzmirlim,
Gel aslanım Mamak'tan
Erzincan'dan Kemah'tan
Düşmanlar selam ister
Gözden, gezden, arpacıktan!
Adana'nın pamuğu dokumada;
Diyarbakır, Afyon, Kütahya fabrikada
Ümit işkencede mahzun
Tenim, ayaklarım uryan
Ekmek işkencede mahzun
Ve Divrik'in demiri arabada
İşçi-köylü ve işçi birarada
Söyle türküler yadigarı kardeş
Söyle ağrılar yadigarı kardeş
Neden alınterleri
Nimetler, haklar haram oldu sana
Gel günlerim gel de dol
Gel Aydınlım İzmirlim
Gel aslanım Mamak'tan
Erzincan'dan, Kemah'tan
Düşmanlar selam ister
Gözden, gezden, arpacıktan
..
işte insana dair harika bir anlatım...
kutlarım akıcı hoş anlatımlı bir şiir vefakar olana vefalı vatan diler şairin yüreği. emek verdiğin bağın üzümünü yemeli insan. tam puan.
Bu şiir ile ilgili 36 tane yorum bulunmakta