Kim görmüş o cenneti, cehennemi?
Kim gitmiş de getirmiş haberini?
Kimselerin bilmediği bir dünya
Özlenmeye, korkulmaya deger mi?
Dert içinde sevinci bul da yaşa;
Haksız düzende haklı ol da yaşa;
Biri bir koca görür rüyasında:
Yüz lira maaşlı kibar bir adam.
Evlenir, sedire taşınırlar.
Mektuplar gelir adreslerine:
$en Yuva Apartmanı, bodrum kati.
Kutu gibi bir dairede otururlar.
Devamını Oku
Yüz lira maaşlı kibar bir adam.
Evlenir, sedire taşınırlar.
Mektuplar gelir adreslerine:
$en Yuva Apartmanı, bodrum kati.
Kutu gibi bir dairede otururlar.
Anlaşılan Türk toplumunu yıllarca hep böyle ninnilerle cebindeki paraları değerleri çalmanın yöntemini bulmuşlar şöyleki: sen aç kal, kafana her gün bombalar atsınlar, çoluğun çocuğun kanını döksünler ve toplum teşekkür etsin... Ömer Hayyam Tanrının varlığından mutlaka emindir çünki tam sayıları tanrı yaratığı irrasyonel sayıları ise insanların icat ettiği kabul görmüş bir durumdur. Ömer Hayyam bunu bilirde söyler sözünü. İşte size Fuzul-i den bir söz der ki Ya rabbim araplara dilin en kutsalını verdin iranlılara isanın ruhunu şu Türkçe şiir yazan kulundan lütfunu eksik eyleme... Sorarım Fuzul-i kafir mi (Lütfen hırsız dincilere ekmeğini çaldıran onları trilyonluk yapıpta sonra terkedildiğini farketmeyenler benim yorumumdan rahatsız olsun.)
..Ve de tabi ki, dini yanlış anlatıp istismar edenlerin eksilmeyen varlığı...
'Hayyam'ı genelde ataistler sever ya da dinden kendini dışlayabilmiş olanlar. Çünkü onların ekmeğine tereyağı sürer Hayyam'ın şiirleri... Ama Hayyam'ı gerçek anlamda tanımayanlardır bunlar tıpkı dini tanımadan ileri geri konuştukları gibi; Hayyam'ı da ataist sanarlar... Hayyam matematikçidir, zamanın en önemli aydınlarındadır. Zamanında o kadar yobaz ve mantıksızlıklar görmüş ki demiş ben şuncacık akılları zekamla us-landırayım. Ve zamanının en cesur, nükteli şiirlerini yazmış... O zamanda yazmış şimdi bile zordur böyle şiir yazmak demokrasilerde bile... Zeka ve felsefe ürünü şiirler ama temaları ne olursa olsun düzensiz sevgidir... Onu dinsiz sanmayın sanarsanız şiirlerini anlamamış olursunuz tıpkı dini anlamadığınız gibi.... Onun her rubaisi o dönemlerde yapılmış bir yobazlığın mantıksızlığın ürünüdür. Onun şiirlerinin sevilmesinin eskimemesinin güncel olmasının sebebi de dinin ve dinden korkanların eskimez ve sürekli güncel oluşudur.
Varlik icinde yasayanlar birgün kafayi kaldirip tahtaya carpinca anlayacak ama o zaman is isten gecmis olacak,tebrikler sevgiler.
şiir dogru okundugunda hiçbir inkara varılmadığı aksine ikinci dörtlükte hakikatin ta kendisinden bahsedildiği açıkça görülmektedir . şaire inkara vardığı doğrultusunda haksızlık etmeyelim.
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
evet, şairlerin çoğu sâdece zanna uyarlar
kimisi de hiç isâbet ettiremez nedense..
şair burda kendince bir cennet-cehennem delili
arıyor ve gidip-dönen biri olmadığından inkâr ediyor..
ama; yokluğun da bir delili olması gerektiğini,
gidip-dönen ve dünyanın sonunun yokluk olduğunu
haber veren biri var mı onu düşünemiyor..
o güzelim şair akla haksızlık bence...
'''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''
gören varmis anlatmis: cehennemde ates, cenette huri varmis.
Çek Şarabı Sev Güzeli
cennette huriler varmış kara gözlü
içkininde ordaymış en güzeli
desene çoktan cennetlik olmuşuz
bak biryanda şarap biryanda sevgili...
Ömer Hayyam
hayatimin siiri.
olmayan bir şeyin ne değeri oşsa gerek
olmayan bir şeyin ne değeri oşsa gerek
Bu şiir ile ilgili 42 tane yorum bulunmakta