Dost Şeref 20/01/1950-2015
Dört Mevsim misali Gezer Çingene
Bahar geldiğinde köylerden köye
Dört mevsim misali gezer çingene
Çingeneler bahar yaşam hediye
Dört mevsim misali gezer çingene
Sokakta karşılaştım.
Satarken güllerini,
Alırken alın terini.
Yırtıktı elbisesi,
Ayağında terliği.
Devamını Oku
Satarken güllerini,
Alırken alın terini.
Yırtıktı elbisesi,
Ayağında terliği.
SU GİBİ ŞİİR GRUBU 6.HECE ŞİİR DEĞERLENDİRME PROJESİNE KATILDIĞINIZ İÇİN TEŞEKKÜR EDERİZ.....
______ŞİİRİNİZE YORUM DESTEĞİMİZ...
Zekâi BUDAK
Konu hakimiyeti: İYİ
Üslup: AKICI ve KOLAY ANLAŞILIR
Hece: 6 + 5 = 11 Hece Vezni (Bazı yerlerde 4 + 4 + 3 = 11 olmuş)
Hece sayısına riayet edilmiş fakat duraklar düzensiz. Bazı yerlerde duraklar (4 + 4 + 3) gibi olmuş. Ancak, şiire hangi durak düzeninde
başlandıysa onunla devam etmelidir. Kâfiye oluşturma yetersiz. Meselâ, üçüncü dörtlükte, “dağlarda” ve “yollarda” kelimeleri kâfiyeli değil.
Çünki, ismin (-de) hali olan (-da) ekini ve çoğul eki olan (-lar) ekini çıkardığımızda geriye kalan (dağ) ve (yol)
kelimeleri ses benzeşimi göstermezler. Ayni şekilde, dördüncü dörtlükteki (yut) , (kork) ve (yurt) kelimelerinden (kork) kelimesi de kâfiye oluşturmaz.
Keza, yedinci dörtlükteki (yan) ,(ocak) ve (kucak) kelimelerinden (yan) kelimesi diğerleriyle kâfiye oluşturmuyor.
Son dörtlükte de, (büyü) , (gül) ve (gör) fiil kökleri ses benzerliği taşımadığı için kâfiye olamazlar.
GRAMER ve İMLA: “Çingeneler bahar yaşam hediye” mısra’ında anlam eksikliği mevcut. “Korkunun altın da kıskançlık yatar” mısra’ında,
ismin (de) hali olan (-da) eki birleşik yazılmalıdır. Yani “Korkunun altında kıskançlık yatar” şeklinde. Son dörtlükteki mahlâsın aldığı ek,
(‘) kesme işareti ile yazılmalıdır. “DOST ŞEREF im yaşadıkca görüyor” şeklinde değil de “DOST ŞEREF’im yaşadıkça görüyor” şeklinde olmalıdır.
Son dörtlükteki (paylaştıkça) ve (yaşadıkça) kelimelerinde (-ça) ekinin yazımı, sehven olsa gerek, (-ca) olarak yazılmış.
Hıfzı ÖZBEKMEZ
Konu Hakimiyeti: Konuya hakim bir şiir yazılmış.
Hece ve Redif Yazımları: 11 li hece ile yazılmış çok sık kullanılan bir hece sayısı ile yazılan eser akıcı bir dille kaleme alınmış.
Burhanettin AKDAĞ
6+5_11 li hece şiiri. Ayak dörtlüğünde redif ayak kullanılmış. “çingene” sık kullanılmış. Kafiyelerde mükerrelik ve uyumsuzluk var.
(bah, dağl, yoll) , (yurt, kork, yut) , (yaş, kış, aç) , (yan, ocağ, kucağ) , (büy, gül, gör) .
Bir de, 5. dörtlüğün 1. dizesinde “altın da” ifadesi “altında” yazılmalıdır. Bazı kafiyeler aynı anlamıyla aynı dörtlükte kullanılmış.
Anlatım günlük kelimelerle nesir gibi olduğundan manayı bütünleyemiyor şiirin genelinde.
Mehmet NACAR
Durak ve uyak hataları var. Konu hakimiyeti iyi.
Ahmet AKKOYUN
zayıf bir şiir kafiye yönündende oldukça fakir
sıradan bir masal havası var şiirde şiirin ayakları kırık gibi
ŞİİR ÇALIŞMALARINIZDA BAŞARILAR DİLERİZ....
Hollanda'da yaşadığı halde her zaman yurdunun sorunlarının giderilmesini kendisine görev edinen iyi insan Dost şeref'i bu yzdığı şiir nedeniyle bin kere daha kutluyorum.
Harika bir çalışma omuş dostum...
Ayrıca mesajımı kulandığın teşekürler...
Mutluluklar paylaştıkca büyüyor
Bahar geldi tüm canlılar gülüyor
DOST ŞEREF im yaşadıkca görüyor
Dört mevsim misali gezer çingene
YÜREĞİNE DOSTUM
TEBRİKLERİMLE VE TAM PUANLA SELAM VE DUA.
Bu şiir ile ilgili 4 tane yorum bulunmakta