içimin magmasını dikti bir terzi
bir kerpeten söktü damarımdan çiviyi
kırmızıydı ucu kıpkırmızı bedende
çark dişlileri aldı payını
gücünü geri aldı buzuyan sesin
sihrini bıraktı zirve gözümde
çıplak tenini gördüm
seni gördüm sevgili
artık oyun anlamsız
rok yapıyorum giderken
şimdi sıra sende…
Kayıt Tarihi : 12.1.2006 22:30:00
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
Şunu merak ettim şimdi 'sevgili ' biliyor muydu acaba, biliyorsa ne kadar biliyordu satrancın o çok ince kurallarını. Şiirdeki kahramanla oynamaya cüret etti çünkü.
Rok yapıyor giderken.
Ne ilginç bir hamle.
Nasıl tanımlandığına bakar mısınız.
Şah daha önce hiç hamle yapmamış olacak.
Sonra tek bir şey yapacak ve artık güvenlikte
ve artık ulaşılmaz.
Her ne kadar sevgiliye sıra sende deniyorsa da bundan sonra ne yapsa faydasız gibi görünüyor.
Son bölüm üzerine rahatça konuşabiliyoruz, sevgilinin kalakalmış yüzünü görebiliyoruz çünkü.
Gel gör ilk iki bölüm bir hayli kapalı, bir hayli zorlanmamız gerekecek.
İçimin magmasını dikti bir terzi..
Fakat bu imkansız.
Onarım gibi görünüyor, hayır bu yara iyileşmez.
Canlandırın o ateş tabakasını, o cehennemi ateşi gözünüzde.
Bu kumaş dikiş tutar mı.
Kerpetenin damardaki çiviyi sökmesine gelince..
Nasıl bir acıdan söz ediyoruz biz burada, nasıl büyük bir acıdan Nasıldır o damardaki çivi. Neler yapmaz adama.
Kerpetenle sökülmeyi gerektirecek denli güçlü yerleşmiş ya zamanında yerine.
Kimbilir ne zor çıkmış,
nasıl bir oyuk bırakmıştır kim bilir.
İkinci bölüm, sevgilinin iç yüzünün tüm çıplaklığıyla görüldüğü bölüm. Artık devran seven için döndü.
Ve son bölüm
Ve hamle
Şairin ,'sevgili' diye nida ettiği kişi aslında, erişemediği anlamların kuşanımı içinde kof birisi
Şaire göre bu kofluk açığa çıkmış durumda.
Karşı tarafın aksini gösterecek hamlesi varsa beklediğini ilan ediyor şair .
Bu kısa yalın özetlemeye karşılık, şiirin kendi dilindeki sunumu oldukça etkileyici imgeler ve güçlü bir edebi yapı ile oluşturulmuş
tebrikler
TÜM YORUMLAR (7)