Kaç yasaktan geçtin/çiğnedin
Sakız değildi bilirsin
Sen! bir salyangoz oldukça
Sakın dostum diye gelme bana
Sahte dostluklar parıltıcı yanıltılar
Almasın bu güzelim cümleyi ağızlarına
Çiğnenmesin
Düşen hazan yaprakları gerçek dostluklar
Bir dal kırıldı turnusolunda insan
Gerçek aynada aksinde yansıyan
Zora gelince çıkar ak kara ortaya
Kalırsın kaygılarınla bir başına
Ben o biz harcanırken vurulurken gün şafakları
Titremedi mi yüreğin dili suskular mı bağladı
Ölgün bir zamanda olsa neden doğrulara akmadı
Seninde böylesi olanlar uğramasın sokağına
Uğratma bilesin sakız değil çiğneyesin
Dostsan bütün bütüne gelmeli
Güneşe mavilerle yürümelisin
Haydi durma hay(kır) sarıl sımsıkı dostuna
Doğrular daima hep yalnızdır bunu da unutma.
Vedat K 13.11.2004
Vedat KoparanKayıt Tarihi : 18.11.2004 12:26:00
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
Konu ; genelde insan özelde dostluk....
Şiir her ne kadar şairden bile bağımsızdır dense de : ben şiirin şairin rahminden geldiği için genler gibi görünmeyen ancak onun özelliklerini yansıttığına inanırım.Vedat dost,izleyebildiğim kadar insancıllık,dostluk,barış ve iyi niyet yükünü hep sırtında taşıyan biri olarak nakşettim beynime.....Şiir baştan sona Vedat.....
Şiir serbest tarzda ama sesi uyakla sağlanmış.Serbestin anlatım gücüne uyak hoşluğu eklenmiş.
Kaç yasaktan geçtin/çiğnedin
Sakız değildi bilirsin
Sen ! bir salyangoz oldukça
Sakın dostum diye gelme bana
Sahte dostluklar parıltıcı yanıltılar
Almasın bu güzelim cümleyi ağızlarına
Çiğnenmesin
Düşen hazan yaprakları
Bölüm sesli okunduğunda biraz bozulma oluyorsa da,bunun anlamı oturtma kaygısından kaynaklandığı görülüyor.Bir iyiniyet ve dostluk özlemini buluyoruz dizelerde.sanırım günümüzde tyiten değerler arkasından koşma da diyebiliriz....
Bir dal kırıldı turnusolunda insan
Gerçek aynada aksinde yansıyan
Zora gelince çıkar ortaya ak kara
Kaygılarınla kalırsın bir başına
İnsan,yansıyan,kara başına uyaklarıyla klasik bir yaklaşım göstermiş şair...ilk dizey anlamlı buldum.turnusolla zor bulunan anlatılmak istenmiş,maddi ortamın değişimiyle üst yapıda olan değişiklik,bozulma vurgulanmış...
Ben o biz harcanırken vurulurken gün şafakları
Titremedi mi yüreğin dili suskular mı bağladı
Ölgün bir zamanda olsa neden doğrulara akmadı
Bir hesap sorma dostluktan uzaklaşan,sessiz kalanlara.Bu dizeleri sevdim.her şafağı bir gün olarak düşünmüş ve sezdirmiş.orta dizede öfkeyle coşkuyu aynı anda kullanmış ve her şart altında,ne olursa olsun dostluk korunmalı ile bitirmiş.İsteğin güçlülüğü ve lirizmi güzel....
Seninde böylesi olanlar uğramasın sokağına
Uğratma bilesin sakız değil çiğneyesin
Dostsan bütün bütüne gelmeli
Güneşe mavilerle yürümelisin
Haydi durma hay(kır )sımsıkı sarıl dostuna
Doğrular daima hep yalnızdır bunu da unutma .
Bölümün girişi ritmi bozuyor.hep vurgulama kaygısı çıkmış öne.Güneşe mavilerle yürümek bağdaştırması iyi.Diğer dizeler biraz sıradan.Finalde geniş ölçek bir konu olan dostluk ''yalnız'' kelimesiyle kendini iyi ifade etmiş.
şiirde yoğun imge ve bağdaştırmalar yerine açık ve sade bir anlatım yeğlenmiş.Dil de aynı şekilde sözcüklerle oynanmadan,sanata girilmeden kullanılmış.Burada da derdini iyi anlatma kaygısı yaşanmış.Ancak bu kaygı bazı sözcük ve dizlerin fazladan kullanılmasına neden olmuş (son bölüm örneğin) .Açıklık daha az sözcük ve dizelerle de anlatılabilirdi diye düşündüm.
Sonuçta iyi niyetin,güçlü bir isteğin yoğun vurgulanması olmuş...Güzel şiir tadını alıyorsunuz,sıcaklığı ve hoşluğu seziyor ve anlıyorsunuz...
vedat dost ; iy bayramlar....hep güzellikllerde,dostluklarda,güzel şiirlerde kalalım....
TÜM YORUMLAR (1)