2-]İnsanlar ittifaklar dönemiyle ego özlü yolun (temel düzlemimize ilişkin haz ve elemi olan yolun) “üretimse olacak çevrim girişmesini” bir iyice başarmanın tabu ve totemlerini var etmiştiler. Tabu ve totem kavranışı, eski dönemlerdeki sosyal öznenin, yaşamın kavranıştı eğitim öğretim süreçleridirler.
Bu aynı tabucu, totemi zemin üzerindeki düğümlerin; zaman içinde toplum ve halk diye ayrışan iki ve daha fazla noktasının birbirine yansıma, rengi veren dallanma girişmelerini var ederler. Aynı düğümlü, aynı geçmişe sahip olma iken, dallanmalar aynı geçmiş üzerindeki, ufak niceleyişti sapmalarının faz farkıdırlar. İnsanlık böylece uygarlıklarını geliştirebilmiştirler.
Ego ihtiyaçlarının giderilmesi artık zorunluluktan bir görevinizdir. Egonun ihtiyacı olan sağlananlarına değin çabalarınız da; yani kişilerin doğrudan nesnelere yönelik davranışları da; vücudunuz dışındadır. Sosyal ve toplumsal etkili yapılar üzerinden kurallaşan bir biçimlenişlerle edim eşmiştirler. Egonuza dek sağlasan göreviniz, sosyal ödevcil ve toplumsal görev olmakla farklılaşır bir yaşantı aşıştırlar artık.
Bu yaşantılım görev yine benin ihtiyacının giderilmesi içindir. Ama dıştan üzerinde dolaşılacakla ancak gerçekleşen bir zaman mekân kalıbını, araya almış olacakla; edimsel olan bir görevdirler. Bu nedenle; in organik süreçlerin çekikleştiği bu gibi yöney eştiricilerin çekim merkezi olmaları vardır. Bu nedenle vücutsal bütünlüğe dek organik özelliklerin çevrim olacakla işlev faaliyet devinmeleri dışta vücut-vücut girişmesi yapmıştırlar. Bize göre dıştan bakışla, sosyal yapı ve toplumsa yapı her biri organizma-organizma (vücut-vücut) organizesi oluşla, bir tutumsa görevi yerine getirmesinin potansiyelidirler.
çatı katındaki odanın
kuytu bir köşesinde
kumaşındaki eski yağmurların
hüzünlü kokusuyla
Bu şiir ile ilgili 0 tane yorum bulunmakta