Sen, her gün köşe başlarında
Yırtık urbanla kirli ellerinle
Avuç açan, sefil insan.
İnan yok farkımız birbirimizden.
Sen belki tüm yaşamınca dilenecek;
Beklediğin beş kuruşu biri vermezse,
ben hiç böylesini görmemiştim
vurdun kanıma girdin itirazım var
sımsıcak bir merhaba diyecektim
başımı usulca dizine koyacaktım
dört gün dört gece susacaktım
yağmur sönecekti yanacaktı
Devamını Oku
vurdun kanıma girdin itirazım var
sımsıcak bir merhaba diyecektim
başımı usulca dizine koyacaktım
dört gün dört gece susacaktım
yağmur sönecekti yanacaktı




Kalplere ve dillere nokta atışı yapmış şiir güzel bir vuruşla bitmiş bayıldım çok guzel
BEN NE OKUDUM AZ ÖNCE MÜKKEMMEL GERÇEKTEN
Mükemmel
Ben de yemin ettim. Bir daha dilenmeyeceğim. Elimi boş bırakıp bir de elime basıp geçen birinin gördüğü sadece bir dilenci ise; o dilenmenin yüceliğini göremeyecek kadar körse, vazgeçtim dilenmekten.
Saygı ile
Doğrudan da şeir insanı valeh edir????
bence cok guzel su anda okuldayim yurt disinda herkes dersi ninlerken ben ise victor hugonun siiirleri dinliyorum
Cok anlamli sir cok guzel
Çok anlamlı bir şiir.
Bayıldım..... çok güzel değilmi...
Ama ben, tüm yaşamım boyunca
Tek bir kez dilendim,
Bir acımasız kalbin sevdası ile alevlendim.
Öylesine boş öylesine açık kaldı ki elim,
Yemin ettim bir daha dilenmeyeceğim.
Şair bunu yaşamının bir deneyimi olarak mı söyledi. Ya da düşünerek mi tasarladı.
Neyse ne! Bu duygu bundan daha güzel anlatılamazdı.
Bu şiir ile ilgili 64 tane yorum bulunmakta