DiKENSİZ GÜLLER MAYIS/2008 AYI SERBEST Ş ...

Yunus Ermiş
16

ŞİİR


2

TAKİPÇİ

DiKENSİZ GÜLLER MAYIS/2008 AYI SERBEST ŞİİR YAZMA YARIŞMASI JÜRİ RAPORU

DİKENSİZ GÜLLER GRUBU MAYIS/2008 AYI ŞİİR YAZMA YARIŞMASI
JÜRİ DEĞERLENDİRME RAPORUDUR

KONU: Vefa RAPOR TARİHİ:05.06.2008
JÜRİ ÜYELERİ:

Necdet ARSLAN (Başkan)
Turgut UZDU
Cevat ÇEŞTEPE
Mahir DEMİR

1 NUMARALI ŞİİR (ÖMER TEMEL)

Dost Lazım Dost

Geçiyor, zamanla bütün yanıkların acısı.
Geçiyor diye, hergün illa yanmak mı lazım?
Geçiyor, zamanla bütün yanıkların acısı.
Velakin; O acıyı anlamak için, Yanan'la yanmak lazım...
Geçirmek için acıları,merhem lazım,
Merhemi sürecek dost lazım dost! ...

Geçiyor, zamanla ömür muamması.
Geçiyor diye, yaşamamak mı lazım?
Geçiyor zamanla ömür muamması.
’’Güzel bir ömür için; Su, hava, ekmek kadar,
Gönlü, gönlüne yangın,birkaç vefakar lazım.

JÜRİ ÜYESİ: Necdet ARSLAN (Başkan)
PUAN:35

DEĞERLENDİRME:

Vefa; sözde durma,sevgi ve dostlukla durma anlamlı bir sözcüktür.Şiirdeki içerik yarışma konusuyla tam örtüşmüyor.Şair,yaşamı paylaşabileceği bir dosta duyduğu gereksinimden söz etmektedir.Şiirin başlığı da bu çabayı sezdiriyor.
Şiirde belirli sözcüklerin yinelenmesi söz kısırlığı yaratmış.
Hergün,Yanan’la sözcüklerinin yazımı ‘’her gün,yananla’’ şeklinde olmalıydı.
Birinci bölümün sonunda özensiz noktalama yapılmış.Dize içlerinde yer yer büyük harflerle başlatılan sözcükler de vardır:’’ Velakin; O muammayı; Geçtiğine yanmadan yaşamak lazım.’’ Dizesinde ‘O/Geçtiğine’ sözcükleri; ‘’’Güzel bir ömür için; Su, hava, ekmek kadar’’dizesinde ‘Su’ sözcükleri küçük harfle başlamalıydı
.
JÜRİ ÜYESİ:Turgut UZDU
PUAN: 50
DEĞERLENDİRME:
İmla hataları var konu tam oturmamış.

JÜRİ ÜYESİ: Cevat ÇEŞTEPE
PUAN: 10
DEĞERLENDİRME:
Şiirin hangi tonlama ile yada vurgulama ile okunursa okunsun gizli-açık bir melodisi yok. Ayrıca dize başlarındaki ısrarlı tekrar sözcükler (geçiyor) ve şiir dili yada ruhu içinde çok yabancı kalan konuşma dili ağırlıklı (velakin) şiiri her yönden zorlamış. Muamma yaşanacak olmaktan önce çözülme gerekliliğini anlatır sözcüktür ve o da iki ayrı ve gereksiz tekrarda görüyoruz …Puanım sadece şairin emeğine olacak…

JÜRİ ÜYESÜ: Mahir DEMİR
PUAN: 65
DEĞERLENDİRME:
Şiir öz ve anlam olarak çok güzel bence. Üzerinde çalışırsa estetik yönü düzelir ve daha melodik olur. Mısralar uzadığında bir satır aşağıya kaydırabilirsin. Göz zevki açısından da güzel olur.
-

***************************************************************************
2 NUMARALI ŞİİR (SÜNBÜL BULGU)

VEFA

Bir pıhtı kandan teşekkül ettik.
Anne karnında güne, gün ektik.
Dokuz ay dokuz gün bekledik.
Hayata varmak için, sancıyı bildik.

Doğarken ağladık, baktık yüzüstü yere,
Yaratının emri, varmaktı secdeye,
Halis hane niyetler bozuldu niye?
Vefasız kulun şükrüydü böyle,

Fabrika bile yılda bir tatile girer.
Yıl da bir ay oruç tutmayı emreder.
Nefsine amade kul ağzını büker.
Vefası böyle rabbine, durmadan öter.

Darda kaldı mı uzatır el,
Rabbim kurtar da beni gel
Nankörlük unutulur gözyaşı sel
Vefasız çeker saçını tel tel

Yaratanı tanımak emrini yapmak,
Kötüden uzaklaşıp iyiyi kapmak,
Verdiği nimetlerle, huzura varmak,
Rabbin sevgisine vefalı olmak.

Vefadır ahde vefa,
Yakışan budur insana,
Boş sözlerle bulmayın kafa,
Vefa da bulunur sefa,

JÜRİ ÜYESİ: Necdet ARSLAN (Başkan)
PUAN:30
DEĞERLENDİRME:

Şiirde ‘’Kul’un Allah’a bağlılığı; içinde yaşadığı mekanı ve zamanı çok iyi değerlendirmesi,nefsine hakim olması,dinimizin emirlerini yerine getirmesi…’’gibi konular işlenmektedir.
‘’Vefa’’ konusu sosyal boyutuyla şiirde anlatılmalıydı.Çalışmanın son bölümünün,ondan önceki bölümlerle hem ‘’içerik’’ hem de ‘’şekil’’ yönüyle pek ilintili olmadığı sanılmaktadır.
Şiirde özellikle ikinci kıtanın ikinci dizesinden sonra değişik konulara çabukça geçişi yönünde bir telaş görülmektedir.
Bazı söyleyişler anlatımı tam olarak yansıtmamaktadır.Örneğin:
‘’ Hayata varmak için, sancıyı bildik’’ dizesinde ‘’hayata varmak’’ ve ‘’sancıyı bilmek’’; ‘’ Doğarken ağladık, baktık yüzüstü yere’’ dizesinde ‘’yere yüz üstü bakmak’’ bunlardan bazılarıdır.
Dörtlük yapılandırmalarında bazı dizelerin sonraki dizeye düşünce aktarmasında,geçişler yapmasında da bir ilişkisizlik yok değildir:
Şiirde sıklıkla yazım yanlışları yapılmıştır Bunlar: Yaratının (Yaradan’ın) ,’’ Halis hane’’(Halisane) ,’’ Yıl da bir’’(yılda bir ay) ,’’ rabbine’’ (Rabbine) ,…
Şiirde okuyucuyu etkileyecek bir melodi yok.

JÜRİ ÜYESİ: Turgut UZDU
PUAN:50
DEĞERLENDİRME:
Sevgiye bağlılık, sonuna kadar bu bağlılığı devam ettirmek, şiirde borç ve görev anlatılmakta

JÜRİ ÜYESİ: Cevat ÇEŞTEPE
PUAN: 15
DEĞERLENDİRME:
Şiir dörtlüklerle yazılmış ama dörtlük karakterinde olması gereken gerek görünüm ve gerekse ses düzenine uyum yok. Vefa sözcüğünün öncelikle bilinen karşılığı dostluklara göbekten bağlıdır. Şiirde bu tamamen arka plana atılmış… Bazı gereksiz ve yanlış benzetmeler var (fabrikanın yılda bir ay tatili gibi. Şiir zayıf…

JÜRİ ÜYESİ:Mahir DEMİR
PUAN: 60
DEĞERLENDİRME:
Şiir mesaj verirken ahenk ve melodi zayıf kalmış
-

***************************************************************************

3 NUMARALI ŞİİR (MUSTAFA SONER)

OKUL ARKADAŞLARI

Bir telefon rehberi dolusu vefasız tanıyorum.
Ve kapımın zili gibi ölüm sessizliğinde
Özlenecek anlar hatırlıyorum.
Ayaküstü bir selam kadar
Kuru olsa da gözlerim,
Ağlamak istiyorum.
Ağlamak istiyorum.

JÜRİ ÜYESİ:Necdet ARSLAN (Başkan)
PUAN:70
DEĞERLENDİRME:

Kısa bir şiir.Kısa oluşu konuyu şiirselleştirmede yeterli görülmedi.Yalnızlık duygusu görünürde egemen kılınmış bu haliyle.
Şairin telefon defterinde okul arkadaşlarının telefon numaraları yazılıdır.Çoktur arkadaşı.Ancak,arayıp sormadıklarından şikayetçidir.Bu durum,onlara olan özlemini artırmaktadır. Ağlamak istemesinin nedeni bundandır.
Şiirin:
‘’Ve kapımın zili gibi ölüm sessizliğinde
Özlenecek anlar hatırlıyorum.
Ayaküstü bir selam kadar ‘’ bölümünde teknik yönden bir kurgulanış aksaklığı var gibi.
Şair,şiirin herhangi bir yerinde sözünü ettiği kişileri zaman zaman aramış olduğunu söyleseydi ‘’vefa’’ duygusu daha da somutlanırdı.Hatta şiir’’ Kendisin de suçlu olduğunu’’ele veriyor.
Şiirin başlığı daha özgün olabilir,konuyu çağrıştırabilirdi.
Şiirde herhangi bir yazım yanlışı görülmedi.

JÜRİ ÜYESİ:Turgut UZDU
PUAN:80
DEĞERLENDİRME:
Konuya uygun. Biraz daha detaylandırılabilirdi.

JÜRİ ÜYESİ:Cevat ÇEŞTEPE
PUAN: 40
DEĞERLENDİRME:
yalnızlık ve verilen örneklerle vefasızlık kısa bir şiir olmasına rağmen güzel eşleştirilmiş…Ve bunun duygusal sonucu olarak içimden de olsa ağlamak istiyorum ile noktalanmış …Buraya kadar anlatım güzel belki ama yeterli değil. benzer dize yapısı ile ikinci bir bölüm eklemesi ile şiir sağlam bir destek görürdü ve daha iddialı olabilirdi.

JÜRİ ÜYESİ:Mahir DEMİR
PUAN: 65
DEĞERLENDİRME:
Şair kısa bir şiir kesiti sunmuş, mesaj ve şiir kuvvetli ama eksik bir tat gibi kısa kalmış. Tek bölüm olarak sunulduğundan ahenk ve melodik açısından değerlendirilememiştir. Kısa şiirler güzel olabilir ama tadını arttırmak için bu şiire bir bölüm daha eklenebilirdi. Şairin bunu göz ardı etmeyeceğini umuyorum.

4 NUMARALI ŞİİR (HAMDİ ORUÇ)

Fedakar Köpek

Bir yaz günüydü
Bir kuyu başında
Bir köpek dikti gözlerini
Dedi ki bana:
-Şu kuyudan su çek
Sula beni
Can gelsin canıma

Suladım onu
Ve döndüm piknik çadırıma
Bir iyiliğime bin teşekkür etti
Sanmayın çekip gitti

Ne can köpekti o
Çadırımın önünde
Bir hafta bekçilik yaptı
Ayrılırken piknik yerinden
Üzülmüştüm o köpekten ayrıldığım için

JÜRİ ÜYESİ:Necdet ARSLAN (Başkan)
PUAN:40
DEĞERLENDİRME:
Şiirin başlığı ‘’Fedakar Köpek’’ …Konuyla uyum açısından ‘’fedakar’’ sıfatının yerine ‘’Sadık’’ sıfatı daha uygun düşerdi.Kaldı ki,köpeğin herhangi bir fedakarlığı da şiirde belirtilmiyor.
Şiirde bir öykü anlatılıyor.Zaman,mekan,kişiler belli.
Şair pikniktedir.Yörede gezinen bir köpek susuzluktan yanmaktadır.Şair,yakınındaki bir kuyudan su çıkarmıştır ve köpeği sulamıştır.Köpek,yapılan iyiliği unutamamıştır.Artık,çadırı koruyacaktır.Ayrılık zamanı gelmiştir.Şair,köpeği orada bırakarak evine dönmek için yola düştüğü için üzgündür.
Şiirde ‘’vefa’’ duygusu ‘’köpeğin’’ kişiliğinde verilmektedir.Köpek ‘’bir insan gibi düşünülerek konuşturulmuş’’ ve böylece ‘intak’ yapılmıştır.
Okuyucuyu bilmem ama,öykünün finalinde köpeğin bir başına bırakılmasını
Konuyla örtüştüremedim.
Şiirin özellikle bölüm başlangıçlarında noktalama işaretlerinin kullanılmayışı dikkatlerden kaçmıyor.
Şiirde ‘’bir,köpek,piknik,çadır’’ sözcükleri kullanılış çokluğu yönüyle dikkat çekiyor.Şiirinin finalindeki ‘’ Üzülmüştüm o köpekten ayrıldığım için ‘’dizesi vurucu,okuyucuyu sarsıcı değil.

JÜRİ ÜYESİ:Turgut UZDU
PUAN: 60
DEĞERLENDİRME:
Yapılan iyiliğe karşılık vermek işlenmiş. Vefa sevgiye değişmeden aynı şiddetle bağlılık olsa gerek.

JÜRİ ÜYESİ:Cevat ÇEŞTEPE
PUAN: 15
DEĞERLENDİRME:
Serbest şiir ile bak geçen gün ne oldu şeklinde başlayan ayak üstü anlatılarını birbirine karıştırmamak gerek. Bir köpeğin vefası oysa bu anı bütünleştirilip ne kadar doyurucu bir anlatıma kavuşturulurdu bu hali ile çok zayıf kalmış

JÜRİ ÜYESİ:Mahir DEMİR
PUAN: 60
DEĞERLENDİRME:
Şair olayı şiir dili ile aktarırken şiirin rengi biraz kaçmış. Şiirde vefa kelimesi geçmiyor ama köpeğin davranışı bir vefa örneği olmuş.

5 NUMARALI ŞİİR (NAİME ÖZEREN)

AHDE VEFA

“Yıldızları topladım gözbebeklerinden
Saçlarının her bir teli ipekten
Öksüz bir çocuğum senden ayrıyken.
Sensiz geçen günlerimi yok saydım
O yüzden bak büyümedim meleğim
Günleri say, yakında döneceğim.”
Bilmem kaçıncı kez okurken
Düşürdü titreyen ellerinden.
Yazıldığı kağıt artık sararmış
Dizeler gözyaşlarıyla yıkanmış
Bu nedenle birbirine karışmış
Kutsal bir yazıt gibi eğilip
Koklayarak aldı düştüğü yerden
Sakladı itinayla yine Gülçehre…

Kuş sesleri geliyordu açık pencereden
Mevsim bahar mıydı ne?
Oysa yüreğinde zemheri ayazı
Yıllardır dindiremediği bir sızı.
Eğer mevsim baharsa
Neydi bu zamansız yaprak dökümünün hızı?
Ah anladım; onlar, umut ağacının yaprakları…

Konsolun üzerinde eski, el oyma bir ayna
Hırsla dağıttı saçlarını, baktı aynaya
Taradı şuursuzca belki bin defa
İpek miydi her bir teli hala?
Gözlerindeki yıldızlar sönmüştü oysa zamanla
Yüreğine kırağılar yağmıştı
Artık O’na her mevsim hep hazandı…

Loş odasında bir çeyiz sandığı
Yıllardır kapalıydı kapağı.
Uzandı açmaya, eli geri geri gitti;
Bir nişan yüzüğü, bir mendil, birkaç dantel,
Hapsetmişti gelinliğini ve gençliğini
Sırlarıyla birlikte sandığına Gülçehre…
Ne kısmetler çıkmıştı da
Bakmamıştı hiçbirine göz ucu ile.

Salondaki c.d çalardan
Madame Butter Fly sesleniyordu
Kendininkine benzeyen kaderiyle.
Yurt dışına görevli giden nişanlı
Evlenip dönmüştü Alman Erika ile
Niyet etti etmesine de
Harakiri yapamadı bir türlü Gülçehre
Günahtır diye…

Küçük bir evleri olacaktı bahçe içinde,
İki çocuk isterlerdi; biri kız, biri oğlan
Eğer Rableri verirse hediye.
Oysa ne diller dökmüştü giderken vefasız nişanlı;
“Sensiz nasıl geçer o uzun geceler?
Sensiz yaşamak bana ölümden beter
……… ………….. …………”
Yalanmış demek ki bütün yeminler
Tutulmazsa neye yarar vaatler?

Gözlerinden güz yağmurları düşerken yere
Aldığı son mektubun sıcaklığı hala yüreğinde
Anlayamadı bir türlü, sordu Gülçehre:
“Nişan yüzüğün bile duruyor bende,
Ahde vefa bu mudur?
Bu mudur sence? ...”

JÜRİ ÜYESİ: Necdet ARSLAN (Başkan)
PUAN:50
DEĞERLENDİRME:
Öyküsel bir şiir.Gülçehre’nin nişanlısı, görevli olarak yurt dışına gitmiştir.Oradan yazdığı mektupta ‘’Çok yakın bir zamanda döneceğini’’ bildirmiştir.Nişanlısı aylarca,yıllarca yolunu gözlemiştir.O mektubu her okuyuşunda ağlamış,gözyaşları satırları bozmuştur.Mektup zaman içinde sararmıştır.Vefasız nişanlısı bir gün yurda yanında bir kadınla dönmüştür.Bu,yurt dışında evlendiği karısı Alman Erika’dan başkası değildir.
Şiire genel bir söyleyiş yerine, daha özgün bir başlık verilebilirdi.
Çalışma,dil hakimiyeti bakımından güzel bulundu.Anlatım şiirsel ve akıcıdır.Olayların ve onlarla ilintili duyguların birlikte verilişinde herhangi bir sorun yoktur.’’Yazıt’’ yerine başka bir sözcük kullanılsa daha iyi olurdu.Çünkü yazıt ‘’ Bir kimse veya bir olayın anısını yaşatmak için bir şey üzerine kazılan yazı, kitabe’’ anlamlıdır.
Şiirdeki:
‘’Salondaki c.d çalardan
Madame Butter Fly sesleniyordu
Kendininkine benzeyen kaderiyle.’’ Bölümünde ‘’ Madame Butter Fly ‘’örneği yerine daha doğal bir ezgi düşünülebilirdi.Çünkü şiirdeki durum ile Puccini’nin Madam Butterfly adlı operasındaki içerik ‘’olay kahramanlarının evli oluşları yönüyle’’ uyuşmamaktadır.
.Noktalama işaretleri titizlikle kullanılmıştır.’’CD’’ için kullanılan ‘’c.d’’ kısaltması yanlış yazılmıştır. Şiirde bundan başka herhangi bir yazım yanlışı görülmedi.
‘’Vefa’’ konusunun iyi işlendiği müşahede edildi.

JÜRİ ÜYESİ: Turgut UZDU
PUAN: 70
DEĞERLENDİRME

JÜRİ ÜYESİ Cevat ÇEŞTEPE
PUAN: 20
DEĞERLENDİRME:
Olması gerekenden çok daha aşağılarda kalmasına rağmen şairin şiir içinde ses uyumunu yakalamak için ısrarlı çabası var.
Bunu şiir için olumlu görsek bile mesela; “Salondaki c.d çalardan” dizesi ile bir başka yanlış ses kaynağını da tam ortaya oturtuvermesi çok yanlış.
Oysa farklı bir (mesela ikili beyitler şeklinde) hikayeyi bozmadan yapılacak bir anlatım şiiri etkileyici kılabilirdi …
Ayrıca giriş bölümünün tırnak içi anlatısı şiir ana teması ile birleştirilmemeliydi…
JÜRİ ÜYESİ:Mahir DEMİR
PUAN: 50
DEĞERLENDİRME:
Şiir okurken çok soğuk ve öykü gibi.
-

6 NUMARALI ŞİİR (Rumuz:SUKUUT)

NE OLDU BİZE

Bir zamanlar sıcacıktı buralar buskesen ayazlarda bile..
Ne bir hazset delebilirdi,ne bir fesat,ne de bir hile..
Öyle kalın duvarları vardı ki sevginin vefayla örüldüğü.
Görülmezdi hiç haksız yere defterlerin dürüldüğü.

Ecdada vefa vardı:Emaneti korunur ihtimam ile.
Nazlanırken anaya,babaya öff! gelmezdi dile.
İllaki alınırdı selam,hatırlıydı; yeter ki verile.
Örtülürdü üstü ayıpların,dualar edilirdi dil ile.

Düşene tekme vurulmaz,verilen başa kakılmazdı.
Yetim başı okşanır,garipler yalnız bırakılmazdı.
Çalan çırpan dalkavukla çıkar için el sıkılmazdı.
Adımlarımız emindi! Taşa dikene takılmazdı.

Ne oldu bize de yitirdik sarsılmaz vefamızı?
Nasıl kaybettik afiyet içindeyken devamızı?
Ne oldu bize kurudu mu gözyaşlarımız bile?
Unuttuk mu yoksa destanlaşmış sevdamızı? ....

JÜRİ ÜYESİ:Necdet ARSLAN (Başkan)
PUAN:55
DEĞERLENDİRME:

Bir sorgulama şiiri ‘’NE OLDU BİZE’’ Zaten bu yönü, şiirin adından da belli oluyor.
Şair,içinde bulunduğu zamanla ‘’geçmiş’’i karşılaştırıyor.’’Bir zamanlar’’ dediği dönemin güzelliklerinin birer birer yok oluşuna değiniyor.Toplumsal yaşamın gittikçe başkalaşan durumundan insanları suçluyor; onları ‘’vefasız’’ olarak nitelendiriyor.
Şiirin şekil görüntüsü itibariyle ‘’hece şiirine’’ benzediği izlenimi var.Bu izlenimi kuvvetlendiren durum özellikle dize sonlarındaki ses yapılandırmalarında aramak olası.Bir de bölümlerin dörtlükler halinde düzenlenmiş olması…
Şiirde birkaç yazım yanlışı görülmekte.Bunlar: ‘’buzkesen ‘’ (buz kesen) ,’’hazset ‘’(haset) ’tir.
‘’ Düşene tekme vurulmazdı’’ şeklindeki ifade ‘’ Düşene tekme atılmazdı’’olarak kullanılası daha uygun olurdu.
Özensiz olarak kullanılan noktalama işaretleri de vardır.Birinci ve ikinci dizelerin sonlarındaki sıralı iki iki nokta, son dizedeki yan yana dört nokta bunlara örnek olarak gösterilebilir’’Ayrıca ‘’ Ne oldu bize kurudu mu gözyaşlarımız bile? ’’ dizsinde ‘’Ne oldu bize’’ bölümü öteki önermeyle vir gülle ayrılabilirdi.Şiirin okuyucuyu sarsacak duygu değeri yeterli değildir.
Şiir,’’vefa’’ konusunu işlemekte yeterli görülmemiştir.

JÜRİ ÜYESİ:Turgut UZDU
PUAN:70
DEĞERLENDİRME:

JÜRİ ÜYESİ:Cevat ÇEŞTEPE
PUAN:35
DEĞERLENDİRME:
Şiir ilk iki dizede çok basit kelime hataları ile başlıyor (buzkesen yerine buskesen, haset yerine hazset) gibi…Dörtlükler kendi içinde konu ile ilgili uyumu sağlamak için zorlanmış. İlk 3 Dörtlüğüne tamamını nostaljik bir anlatımla ahh nerde o günler diye yüklenmesi şairin bugünlerin zıt yapısını tek dörtlüğe sıkıştırmasına neden olmuış. Bu da temasal anlatımı çok zafiyete uğratmış…

JÜRİ ÜYESİ:Mahir DEMİR
PUAN: 50
DEĞERLENDİRME:
Şiirde bir çok imla hatası mevcut.
Şiir mesaja boğulmuş. Bu tür mesaj içerikli şiirlerin hece ile yazılması taraftarıyım. Şair bu yöne daha yatkın görünüyor.

7 NUMARALI ŞİİR (FURKAN ÇAĞRI)

Bilemezsin

Nereden bileceksin
Hep gecenin koynunda büyüdüğümü
Karanlıkların emzirdiğini ümitlerimi
Ve hayatı sarsan depremin gözlerim olduğunu
Nereden bileceksin.
Her akşam gülleri avuçlarımda kuruttuğumu
Duygularımın nehirlerini tersine akıtıp
Rüyalarımda suladığımı çölleri.
Şiirlerimi hep gözlerimin uçurumlarında yazdığımı
Hislerimle tutuşturduğumu kelimeleri
Yangınlar çıkarıp sözlerimde
Ellerimle söndürdüğümü.

Dur bekle; daha boşaltmadım çığlıklarımın içini
Daha yakmadım elemlerimi yürek yangınlarımda
Kahrolası yalnızlığımı anlatmadım açık yüreklilikle
Bilemezsin ki yalnızlığım nasıldır,
Nasıl koparırım yıldızları yerinden.
Ayı karanlığa nasıl serdiğimi bilemezsin
Ve dertlerin üzerine yüzümü.
Şafakları sökerim de haberi olmaz kimsenin
Sabahı nasıl çekerim bilemezsin
Bilemezsin gece olmadan gündüzün kıymetini

JÜRİ ÜYESİ: Necdet ARSLAN (Başkan)
PUAN:85
DEĞERLENDİRME:
Duygu yönü mükemmel bir şiir.Konuyu biraz sevda sahiplenir gibi olmuş.Sözcükler özenle seçilmiş,serbest şiire çok uygun devrik tümceler kullanılmıştır.Şiirde akıcı bir dil kullanılmıştır.Bazı yerlerde soru işaretleri kullanılmaması şiirde görülen eksikliktir.
Şiir kusursuz denilebilecek niteliktedir.

JÜRİ ÜYESİ: Turgut UZDU
PUAN:70
DEĞERLENDİRME:

JÜRİ ÜYESİ:Cevat ÇEŞTEPE
PUAN: 75
DEĞERLENDİRME:
Bu şiir “vefa” yı anlatmaktan çok bir yalnızlık /sevda serenadı. Ama özenli betimlemeler şiire, şiirsel tadı vermiş. Ana tema şiir içinde bir yada iki dize ve hatta sözcük ile kendisini gösterseydi çok daha olumlu not alırdı.…

JÜRİ ÜYESİ:Mahir DEMİR
PUAN: 50
DEĞERLENDİRME:
Vefa manası ile şiire hakim olmamış.


8 NUMARALI ŞİİR (HÜSEYİN SALMAN)

AHDE VEFAN BU MU

Sevgimde zaaf aradın,
Bakışlarınla hep sınadın,
Sana dostum demiştim.
Ahde vefan bu mu?

Herkes gibi bende sevdim,
Derdini ben derdim bildim,
Niçin sevgimi yetim koydun.
Ahde vefan bu mu?

Tutunca ellerini yüzün gülerdi,
Söyleyemediğini o gözlerin söylerdi,
Şimdi bir taş olmuş yüreğim...
Ahde vefan bu mu?

Seni kalbime şah yaparken bile,
Umrumda değildi düşsem de dile.
Seher vakti sordum seni bülbüle.
Ahde vefan bu mu?

Yazarken bile ateş yüreğimde.
Bir masumiyet vardı sevgimde,
Şu sağır gecenin bu sessizliğinde,
Ahde vefan bu mu?

İşte tufan sonrası suskun bir gece,
Kahır dolu sözlerimde ağlıyor hece,
Aşk dediğin çözülmeyen bilmece.
Ahde vefan bu mu?

Çığ düşürdün tel tel olmuş saçlarıma,
Gelirsin diye sakladım seni uykularıma,
Şafağın tekmeleri inerken duygularıma.
Ahde vefan bu mu?

O büyülü gülüşün kâbusum olmuş,
Gözlerin tapusunu alsam ne olurmuş.
Zamana direnmek hayelmiş, boşmuş
Ahde vefan bu mu?

Çaresiz derdin çaresi yok nafile.
Sensiz bir an duramazsam bile,
Kul olmalı kul, sadece Allah'a köle.
Ahde vefan bu mu?

JÜRİ ÜYESİ: Necdet ARSLAN (Başkan)
PUAN:80
DEĞERLENDİRME:
Şiirde,sevgilinin ‘’vefasız ‘’oluşu anlatılmaktadır.Sevgiliye değer veren,onu önemseyen fakat onda aradıklarını bulamayan bir sevgilinin şaşkınlığı anlatılmaktadır.
Yazım yönünden yanlışlıklar görülmektedir:’’ Herkes gibi bende sevdim’’ dizesinde ‘’de’’ bağlacı,’’ben’’ kişi zamirinden ayrı yazılmalıydı.’’umrunda’’ sözcüğü ‘’umurunda’’,’’ hayelmiş’’ sözcüğü ‘’hayalmiş’’ şeklinde yazılması gerekirdi.
Şiirde sıklıkla kullanılan sözcükler vardır:bile,ben,bu ‘’ Çaresiz derdin çaresi yok nafile.’’ Dizesinde ‘’yok nafile’’ grubunda özensiz kullanım vardır.’’ Söyleyemediğini o gözlerin söylerdi’’ dizesinde ‘’o’’ işaret sıfatı kullanılmasa da olurdu.’’ Şu sağır gecenin bu sessizliğinde
‘’ dizesinde ‘’sağır/sessizliğinde’’ sözcüklerinin bir arada kullanılması duruluğu bozmaktadır.’’ Şafağın tekmeleri’’ tamlamasında ‘’tekmeleri’’ tamlananının yerine akla uygun bir başka sözcük kullanılabilirdi.’’ Çaresiz derdin çaresi yok nafile.’’ Dizesinde ‘’çare’’ tabanlı iki sözcüğün birlikte kullanılması kısırlık yaratmıştır.’’ Sensiz bir an duramazsam bile’’ dizesinden sonraki dize,ileti özelliği taşımamaktadır.Son dize ile,onu izleyen ‘’Ahde vefa bu mu? ’’ uygunluk taşımamaktadır.’’ Gözlerin tapusunu alsam ne olurmuş.’’ Dizesinde ‘’gözlerin’’ sözcüğü ‘’in’’ tamlayan ekini alsa dah iyi olurdu.’’ Çığ düşürdün tel tel olmuş saçlarıma,’’ dizesinde ‘’çığ düşürmek’’ anlamı tam olarak yansıtmamaktadır.

JÜRİ ÜYESİ:Turgut UZDU
PUAN:100
DEĞERLENDİRME:
Yarışma konusuna uygun bir şiir. Tebrikler.

JÜRİ ÜYESİ:Cevat ÇEŞTEPE
PUAN: 55
DEĞERLENDİRME: Şiirin nakarat dizesi “ahde vefan bu mu” bölüm içi dizelerin yapısına uygun değil. Kısa ve soluksuz kalıyor. “Şimdi bir taş olmuş yüreğim...” dizesinde yüreğim sözcüğü yüreğin olmalı bence …
Son dizeleri şiirsel yönden dikkate almazsak şiir ne demek istediğini anlatmakta vasatı yada biraz üstünü yakalamış …

JÜRİ ÜYESİ:Mahir DEMİR
PUAN: 70
DEĞERLENDİRME:
Şiirde vefa kelimesi ile bir bütünlük var, tekrarlı cümleler şiirde güçlü ses havası yapmış ama şiirde hayalmiş yerine hayelmiş kullanılmış, Şiir bu hali ile ham diye düşünüyorum. Üzerinde iyice çalışırsa konusunda iyi bir şiir olabilir.

9 NUMARALI ŞİİR (Rumuz: gökçe)

VEFALI DOST

Senin gösterdiğin vefaya az rastlanır
daima köse başında beni beklersin,
dost sen hangi tarihin insanısın,
git desemde asla gitmezsin.
Ne zaman başım sıkıssa sana koşarım
geri cevrilmeyeceğimi bilirim
vefalısın gene o köşe basında beklersin,
daima gülerek hic ağlamadan bilirim.
Diğer dostlar gibi değilsin;
onlar vefasız cıktılar,
sen vefalısın, bırakmazsın
onlar vefasız cıktılar.
Kaç kere kovdum seni
gitmedin gidemedin
hep o köşede bekledin,
yüzündeki gülümsemeyi eksitmeden
Sen vefasız değilsin cünkü bırakmazsın,
sözünde durursun sözünün arkasındasın
huyundan mıdır? nedir? bilmem
kızmak istesende kızamazsın.!
Çok teşekkür ederim sana dost
daima o köşebasında olduğun icin
beni kötü günde bırakmadığın için
ve daima vefalı olduğun icin.

JÜRİ ÜYESİ: Necdet ARSLAN (Başkan)
PUAN:40
DEĞERLENDİRME:
‘’Başı sıkıştığı zaman yanında olduğu,yardımına koştuğu bir dostunu ‘’vefalı ‘’bulmuş şair ve onunla ilgili duygularını şiirine taşımıştır.
Şiirde bazı sözcüklerin yazımları yanlıştır.Bunlardan ‘’desemde’’ ve’’ istesende’’ sözcüklerinde ‘’ de’’ bağlacı ayrı yazılmalıydı.’’sıkıssa’’ değil ‘’sıkışsa’’ olmalıydı.’’cevrilmeyeceğimi’’ sözcüğü‘’çevrilmeyeceğim’’ şeklinde yazılmalıydı.’’Cıktılar’’ sözcüğünün ilk ünsüzü,’’ ç’’ olmalıydı.’’ Eksitmeden’’in doğrusu ‘’eksiltmeden’’dir.’’cünkü’’,’’çünkü’’ şeklinde kullanılmalıydı.’’köşebaşında’’ şeklindeki söz grubunda bileşenler ayrı yazılmalı ve ‘’köşe başında’’ biçiminde tamlama olarak değerlendirilmeliydi.

JÜRİ ÜYESİ:Turgut UZDU
PUAN: 60
DEĞERLENDİRME

JÜRİ ÜYESİ: Cevat ÇEŞTEPE
PUAN: 15
DEĞERLENDİRME:
Gerek anlatım ve gerekse şiirin olması gereken sesi olarak çok zayıf kalmış…o vefalı dostun kimliği hakkında belirli bir ip ucu yok. “sen” kim?

JÜRİ ÜYESİ:Mahir DEMİR
PUAN: 50
DEĞERLENDİRME:
Şiir imla hatası içeriyor ayrık yazılması gereken ve ç ile ş harflerinin yerine c ve s harfleri kullanılmış. Şiir ahenk yönünden zayıf
-

10 NUMARALI ŞİİR (SAFİYE KORKMAZ)

VEFA SOKAĞI

Bir yağmur başladı
İliklerime dek sokağın
Başıydı...

Bir ümit
Ananem bakın bakın
Bakınırken
Bekleyişin yer saat ve kişisizliğinde
Git git git
Sade bir semte
Takın
Vefalı olsun adın
Yakınırken

Ey damlayan buhur
Adını da al başucumuzdan
Küllerinden tutuşmasın saçlarım
Savur savur savur
Yokluğunu taçlarım

Vefa sokağındayım

Yar vefasız
Ser vefasız
Kul vefasız

…ve ‘yağmur’ dindi
Vefa’lı olan yalnız senindi

Ben yolun sonundayım.

JÜRİ ÜYESİ:Necdet ARSLAN(Başkan)
PUAN:50
DEĞERLENDİRME:

‘’VEFA SOKAĞI’’ Bir solukta okunan şiirlerden.Şiirde ‘’Vefa’’ konusunun tam olarak işlendiğine kanaat getiremedim.Şair,değinmelerinde konuyu gizlemiş gibi geldi bana.
Şiirin kurgusunda da yapısal sorunlar var.Bu sorunlar,özellikle dize bağlantılarında görülüyor.Örneğin:
‘’ Bir yağmur başladı
İliklerime dek sokağın
Başıydı... ‘’ bölümünde ‘’Başıydı’’ bağımsız dizesi ‘’boşlukta’’ duruyor.
Bir başka bölümde:
‘’
Bir ümit
Ananem bakın bakın
Bakınırken’’
‘’Bakınırken, bir önceki dizeyle birlikte düşünülmeli ve öyle yazılmalıydı.İlerleyen dizde ‘Takın’’ da öylelerinden.Bu şekilde kullanış Şair’in tutumundan kaynaklanıyor sanmaktayım.
Şiirselliğin doruğa çıktığı bölüm de yok değil:
‘’ Ey damlayan buhur
Adını da al başucumuzdan
Küllerinden tutuşmasın saçlarım
Savur savur savur
Yokluğunu taçlarım ‘’
Şiir sanki bu bölümle birlikte başka bir yörüngede dönmeye başlıyor.
Sonrasında bağımsız dize olarak şiirin ortasına oturan ‘’Vefa sokağındayım’’ ile ‘’konuyu mı yoksa Şair’in bildiği’’ başka bir duyumsayışa mı vurgu yapılıyor; burası tam belli değil.Yağmurun dinmesiyle birlikte ortaya konulan yargının neyden beslendiği açık değil.
‘’Ben yolun sonundayım.’’la final yapılıyor.’’Yolun sonunda olmak’’ hem içinde ilerlenen yolu,hem ömrü,hem de bitirilen bir sevdayı çağrıştırıyor.Bu ‘giz’’ şiirde az çok sezdirilmeliydi.

Şiirde üçlü sözcük sıralamaları dikkati çekiyor:’’Git git git’’ ve ‘’Bkın bakın bakın’’ dizeleri buna örnek olarak verilebilir.’’Başucu’’ sözcüğünün yerine daha uygun bir sözcük kullanılması yerinde olurdu.’’ Vefa’lı olan yalnız senindi.’’dizesinde hem ‘’Vefa’lı’’ hem de ‘’senindi’’ sözcükleri
Tam olarak anlaşılmıyor.Şiirin başlığı da ‘bir semt’’ adına vurgu yapmak için kullanılmış hissini uyandırıyor.
Şiirde salt iki yerde noktalama işaretinin kullanıldığı görüldü.

JÜRİ ÜYESİ:Turgut UZDU
PUAN:90
DEĞERLENDİRME:

JÜRİ ÜYESİ:Cevat ÇEŞTEPE
PUAN: 10
DEĞERLENDİRME:
zayıf bir anlatım. Bakın bakın bakınırken gibi şiir karakterine uygun olmayan ifadeler, tanımlamalar var. Şiirin finali de tamamen anlatımdan kopuk.

JÜRİ ÜYESİ:Mahir DEMİR
PUAN: 70
DEĞERLENDİRME:
Şiir serbest teknik olarak çok güzel. Ama vefa kelimesinin manası bu ustalığa göre acemice serpiştirilmiş. Ah bir de o olsaydı şiir harika olurdu. Şiirde azda olsa kopukluk var.
-

11 NUMARALI ŞİİR (FATIMA HÜMEYRA KAVAK)

T/Utkum/sun Sen! ..

Gözlerinin daldıgı yerdegim
bakışlarında düşlerindegim
bal rekli hüzmelerindegim
parlıyan aşk yıldızım
ben hala seninlegim

Her göz kırpışımda
hicrana bir gemi dalar
yanıyor hasret ateşiyle
yangınlarda yüregimdeki irem
kirpiklerimden süzülürken elem
vefa salınır tuğbâ dallarında
ruhumda sevinçle uçar turnâlar

............. Ah yar! sevgi agacım
gözlerimde dalga dalga serapsın
gel aşkım sana muhtacım
hüznün rengi mor salkımlarda/n
sevgi olup damlarken
oysa ben sana susadım
kuru toprak gibi
çöl oldum açım! ..

T/utkum/sun sen! ..
gel vefalım gel can yoldaşım
seni öyle sevmişim ki hayat iksirim
sana ölesiye alışmışım
gönlüme yazmak söyle dursun
kalbime kazımışım! ..

30.01.2008 01:47

Vefa: Sevgi bağlılığı.
Hayat iksiri:Âb-ı Hayat hakiki aşk ve gerçek sevgi âb-ı hayattır.

JÜRİ ÜYESİ:Necdet ARSLAN (Başkan)
PUAN:70
DEĞERLENDİRME:

Şiirin ‘’Konu’ya çok yakın durduğu,lirizmin sağlandığı,ses armonisinin yetkin olduğu,okunduğu zaman etkiler bıraktığını söylemek mümkün.
Ayrıca,Şair’in sözcüklerin bazılarını kullanırken ikili anlamları çağrıştırması bakımından ‘kesmeler’’yapması son derece özgün bir uğraş olarak değerlendirilmiştir.Bu uğraş şiirin başlığında ‘’ T/Utkum/sun Sen..’’şeklinde görülüyor.
Şiirin genel akışı sonlanırken:
‘’ gel vefalım gel can yoldaşım
seni öyle sevmişim ki hayat iksirim
sana ölesiye alışmışım
gönlüme yazmak söyle dursun
kalbime kazımışım’’ şeklinde yapılan finalde ‘’hayat iksirim/ kalbe kazımak’’ anlatımları ‘’vefa’’ nın tam anlamıyla yetkinleştiği yer olarak altı çizilmektedir.

Şiirde ses,musıki,lirizm..gibi okuyanı ve dinleyeni büyüleyen doyumsuz bir lezzet vardır.Şair,konuyu ince bir işçilikle şiirde buluştururken aşk’ı da yüceltmekte oldukça başarılıdır.Bunu sağlarken algılayışlarla ilgili çok renkli benzetmeler,imgeler de şiire ustalıkla dahil edilmiştir.
Bu başarının şiirin biçim dokusunda bazı özensizliklerle gölgelendiği de dikkatlerden kaçmamaktadır.
Tamamen teknik yöntemlerden kaynaklandığı sansının hakim olduğu bu ayrıntılardan bazıları ‘’g/y’’ ünsüzlerinde netleşiyor.Örneğin:’’yüreğimde’’ sözcüğünün ‘’yüregimde’’ şeklinde yazılması; ‘’düşlerindeyim’’ sözcüğünün ‘’düşlerindeğim’’ şekline dönüşmesi; ’’renkli’’ sözcüğünün ‘’rekli’’ olarak kullanılması; ’’parlayan’’ sözcüğünün ikinci sesleminde gereksiz yere ‘’geniş ünlünün darlaştırılarak ‘’parlıyan’’a dönüştürülmesi; özgün biçimi ‘’Tuba’’ olması gereken sözcüğün ‘’tuğba’’şeklinde kullanılması gibi.
Şiirin,işaretlenen aksaklıklardan arındırıldığı zaman yetkin bir eser olacağı kuşkusuzdur.Şiirin altındaki ‘’Açıklamalar’’ bölümü,ilgi duyanlar için yararlı görülmüştür.

JÜRİ ÜYESİ:Turgut UZDU
PUAN:65
DEĞERLENDİRME:

.
JÜRİ ÜYESİ:Cevat ÇEŞTEPE
PUAN: 10
DEĞERLENDİRME:
Şiirin başlığındaki ayraç kullanımlı anlatıma yada anlatılmaya çalışana gerek yoktu. tutkumsun şeklinde yeterki bir başlık kullanılırdı. Bunun hemen altında da 5 kısa dizelik bölümde 6 adet kelime hatası ile şairin bir yarışma şiiri için gerekli özeni göstermediğini görüyoruz. Açıklama bölümü ise fazlası ile gereksiz …Şiirin anlatımındaki zayıflıkta eklenince…..

JÜRİ ÜYESİ:Mahir DEMİR
PUAN: 60
DEĞERLENDİRME:
Aslında vefa konulu bir şiir bekliyordum. Şiir içinde vefa kelimesinin geçmesi yeterli değil. Şair şiiri yazarken Türkçe yazıma hiç dikkat etmemiştir. Serbest şiir konusunda fena değil. Eleştirilen yönleri düzeltir ve şiir üzerinde çalışırsa serbest yazma konusunda ustalaşabilir bence. Şairde o ışık var bence

12 NUMARALI ŞİİR (İHSAN GÜRBÜZ)

SENİ SEVİYORUM DÜNYA

Ben de insanım...
Sorumluyum tüm yaptıklarından insanların...

Hey gidi sevgili dünya...

'Yalan dünya...'
'Kahpe dünya...'

'Çivisi çürük,
Tabanı delik dünya...'

Neleri yakıştırmadılar sana...
Sağır mısın?
Duysana...
Sana yaptıklarını
Yüzlerine vursana...
Susmasana! ...
Konuşsana! ...
Anlatsana! ..

İşçinin emeğiyle,
Çiftçinin teriyle doyanları...
Kürk için,
Deri için
Hayvanlara kıyanları...
Çalanları,
Talanları..
Soyanları...
Köle yapıp insanlarıı...
Kendini kral sayanları...
Silahları,
Kırbaçları,
Prangaları...
Demir, paslı kapıları...
Kalın, yüksek duvarları...
Anlatsana! ...
Susmasana! ...
Konuşsana! ...

Yiğitlerimize kıyan darağaçlarını,
Dikenli telleri,
Zincirleri...
Kahpe pusuları,
Hain mayınları...
Kopan kolları,
Titreyen elleri...
Şehitleri,
Gazileri...
Beli bükük nineleri,
Gözü yaşlı anaları,
Sevdiğine doyamadan dul kalan
Meryemleri, Sunaları...
İşte bütün bunları,
Bütün bunları! ..
Anlatsana! ..
Susmasana! ..
Konuşsana! ..

Bir tarafta soğana şükredeni,
Bir tarafta Allah'a kahredeni...
Sen misin sorumlusu bütün bunların?
Sen misin hepsinin nedeni?
Hey gidi koca dünya...
Durmasana! ..
Anlatsana! ..
Konuşsana! ..

Süper güç sayıp kendilerini,
Dünyayı parselleyenleri...
Kanlı postallarıyla onur çiğneyenleri...
Barışa kefen biçenleri...
Mazlum kanı içenleri...
Vampirleri...
Hadi,
Durmasana! ..
Susmasana! ..
Anlatsana! ..
Konuşsana! ..

Hey gidi koca dünya...
Güzel dünya...
Garip dünya...

Bu kadar feryadın, ahın,
Sebebi sen değilsin...
Yok hiç senin günahın...

Sen böyle değildin...
Güzeldin, iyiydin...
Seni bu hale insan getirdi...
Seni insan bitirdi...

Ben de insanım...
Sorumluyum tüm yaptıklarından insanların...
Onlar adına sana sesleniyorum...
Bizi affet diyorum...

Vefasız sanma beni...
Ben vefasız değilim...
İnsanım...
İnsanlık adına özür diliyorum...
Ve üstüne basa basa söylüyorum:
SE-

SE-
Vİ-
YO-
RUM...

JÜRİ ÜYESİ: Necdet ARSLAN (Başkan)
PUAN:75
DEĞERLENDİRME:

Bir ileti şiir.Şair olanca açıklıkla bir ‘’özeleştiri’’ sunuyor şiirinde.Ozanca sorumluluk onunkisi…
Şiirde özellikle içinde bulunduğumuz çağa/ döneme değgin sorgulamalar var.Evrenimizde herkesçe kanıksanan ‘’global’’ sorunlar/sorunsallar şiirde mercek altına alınıyor.
Çevre sorunlarında,ekolojik dengelerin alt üst oluşunda,emek/sermaye hesaplaşmalarında,hukuk/hukuksuzluk ikileminde,kalkınma,güçlü olma yarışlarının acımasızlığında,ölümlerde,kıyımlarda asıl suçlunun ‘’insan’’ olduğu gerçeğinden hareketle ‘’dünya’’ya dokundurmalarda bulunulmakta ve ondan duyarlı bir birey edasıyla:
‘’ Sen böyle değildin...
Güzeldin, iyiydin...
Seni bu hale insan getirdi...
Seni insan bitirdi... ‘’ dizeleriyle asıl suçlun ‘’biz’’olduğu ortaya konulup:
‘’ Ben de insanım...
Sorumluyum tüm yaptıklarından insanların...
Onlar adına sana sesleniyorum...
Bizi affet diyorum... ‘’ sözleriyle özür dilenmektedir.

Şiirin son bölümüne kadarki yapısında ‘’vefasızlık’’,finalde ise:
‘’ Vefasız sanma beni...
Ben vefasız değilim...
İnsanım...
İnsanlık adına özür diliyorum...
Ve üstüne basa basa söylüyorum:
SE-

SE-
Vİ-
YO-
RUM...’’ şeklinde anlamlandırılan ‘’vefa’’ya vurgu yapılmaktadır.

Şair düşüncelerini açarken herhangi bir zorlanma içinde değildir.Bu düşünceler bir duygu sağanağından beslenerek bireyselliğe dayalı bir önem sırasıyla sunulmaktadır.Vurgu yapılan konular tamamen gerçekle bağdaşmaktadır.Şiirin bu yönü ‘’inandırıcılığı’’ öne çıkarmıştır.
Şiirin okunuşunda herhangi bir pürüz etkisini göstermemiştir.Şiirde özgün dize tertipleri dikkat çekmektedir.Şiirin başlığı,içerikle uyumludur.’’ insanlarıı...’’ sözcüğünün yazımından başkaca hatalı bir yazım görülmemiş,bazı dize sonlarında yan yana kullanılan iki noktalara bir anlam verilememiştir.

JÜRİ ÜYESİ:Turgut UZDU
PUAN:60
DEĞERLENDİRME:

JÜRİ ÜYESİ:Cevat ÇEŞTEPE
PUAN: 75
DEĞERLENDİRME:
Vefa sözcüğü bu şiirde karşılığını buluyor. Ayrıca “Ben de insanım... Sorumluyum tüm yaptıklarından insanların... “ diyerek güçlü bir ses çıkarıyor.Sağlam mesajı ile de vasat üstü bir çalışma.

JÜRİ ÜYESİ:Mahir DEMİR
PUAN: 80
DEĞERLENDİRME.
Şiir tekniğine diyeceğim yok. Kullanılan üç noktalar süs gibi olmuş anlamını yitirmiş. Mesaj kuvvetli ve şiirin ruhuna yayılan mesaj son bölümde vücut bulmuş vefa kelimesi ile. Son söz ise “ Seni seviyorum “ bölünerek yazılmasını tasvip etmiyorum. Birkaç ufak hatadan dolayı puan kırdım. Şair şiirde ustalaştıkça küçük hatalar daha büyük olarak göze batar.

Yunus Ermiş
Kayıt Tarihi : 7.6.2008 13:38:00
Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Şiiri Değerlendir
Yorumunuz 5 dakika içinde sitede görüntülenecektir.
  • Aynur Avcı
    Aynur Avcı

    Merhaba Efendim
    Kalem emektir.Sizi kutluyorum.Sevgiler.

    Cevap Yaz
  • Safiye Korkmaz
    Safiye Korkmaz

    Emeği geçen bütün ustalarıma sevgiler selamlar...Saygımla efendim...

    Cevap Yaz

TÜM YORUMLAR (2)

Yunus Ermiş