Deneme Şiirlerarası Yolculuk

Rahim TAŞ
132

ŞİİR


2

TAKİPÇİ

Deneme Şiirlerarası Yolculuk

Şiirlerarası Yolculuk

Duygularımıza cemre düştüğü an tohumlar ekmiştik yüreğimize. Soğuk ve durgun geçen dönemde hep hazırdan yediğimizden, kelime hazinemiz tam takırdı. Açlık kapıya dayanmıştı. Üstelik ektiklerimizin hasatına da daha çok zaman vardı. Doğduğumuz şiirden, harfi, kelimesi altın, doyacağımız büyükşiirlere gitmek gerekiyordu. Nasıl olsa vasfımıza uygun bir dize bulma ihtimali vardı büyükşiirlerde. Dize olmasa, kelime, kelime olmasa hece ile yetinebilirdik. Ne de olsa kıt kanaat okumaya alışmış, asgari harflerle yaşamayı öğrenmiştik.

Duygularımızın uçan halısının havası inmiş lastiklerini şişirip yola koyulduk. Küçük dizelerden oluşan Aşk şiirlerine ulaşmıştık. Rakımı düşük, kelime olamamış heceleri oluşturan harf nüfusunun yoğun olduğu aşk şiirlerinin arasında mola verdik. Harfler ya ş(aşk) ın ya savaş(k) halindeydiler. Acıkmıştık, bir şeyler yemek istedik. Pişmiş aş(k) a su katıldığını gördük. Kokuşmuşluğu tiksinti vericiydi. Sifonu bozuk dörtlüklerin ortasındaki enkazda Tosun eserlerini imzalıyordu hayranlarına. Öfke ile yolculuğumuza devam ettik. Sürekli göç alarak imla plansız bir şekilde büyümüş şiirlerin içinden geçtik. Ne harfler ne heceler ne de kelimeler bir birleriyle kaynaşmamıştı. Şiire yabancı bir şekilde dizelere yerleşmişlerdi. Bir süre sonra doğdukları şiire kesin dönüş yapacak gibiydiler. Bunlardan türeyen yeni nesil harfler ve heceler ise hangi şiirin duygusuna göre büyüyecekleri kararsızlığının ikilemi içindeydiler.

Varoşları bol şiirlere doğru ilerliyorduk. Meyvesi duygu olan tek bir ağaç yoktu. Bu şiirlerde bütün yük dişi harflerin sırtındaydı. Erkek harfler şiirin ortasında bir dizenin etrafına çöreklenmiş, pişpirik oynuyor, noktalama işaretlerinin ince belli, sırma saçlı, al yazmalı bardaklarla ikram ettiği çayları yudumlayıp, yan gelip yatıyorlardı. İmla hatasına rastlamamış şaşırmıştık. Şiir çıkışında anladık ki, imla yokmuş şiirde. İrili ufaklı şiirler, dizeler, kelimeler aşarak büyükşiire ulaşmıştık. Yaldızlı ışıklarla parlıyordu büyükşiirin heceleri. Kiminde sakindi, kiminde koşturmaca içindeydi harfler. Hecelerden dışlanmış harfler, şiirin boş alanlarına çadır veya gecekondu kurmuşlardı. Her türlü ihtiyaca cevap verebilecek durumdaydı büyükşiirler. Fast food dizelerden tutun da, işportaya düşmüş ihraç fazlası kelimelere kadar her şey vardı. Her dize kendine uygun olanlara hizmet ediyordu. Lüks dizelere kolay girilemiyordu. Eğer kendi şiirinden gelmiş bir tanıdık veya bir hemşeri kelime elinden tutmuyor, kılavuzluk etmiyorsa büyükşiirlerde barınmak mümkün değil. İşte o zaman anlaşılır ki, büyükşiirlerin harfi hecesi altın değilmiş.

Şiirlerarası hızlı gidilse de şiiriçinde sürat yapmamak gerekiyordu. Kontrolsüz virgüllerden çıkan harfler sağa sola bakmadan dalıyordu dizelere. Her an bir travma riskiyle karşı karşıya kalınabilirdi. Ayrıca her şiirin kendine göre bir özelliği, bir güzelliği vardı. Gerek bunları ve gerekse kelimelerin, dizelerin mimari yapısını, şiirin doğal, kültürel zenginliklerini iyice görmek için Şiiriçinde yaya dolaşmak en güzeli.

Geri dönme zamanı gelmişti. Eli boş dönmek olmaz diye düşünüp, ağlak kelimelere sattığım mendillerden, eksozuna boğulduğum hecelerin camlarını silmekten biriktirdiklerimle kendi şiirime döndüm. Oh be, hecesini, kelimesini sevdiğim canım şiirim, nasıl özlemişim seni.

Yiyip içtiğin senin olsun, okuyup gördüklerini anlat diyenlere “Şiiriçinde sürat yapmayınız, hatta yaya dolaşınız” diyorum.

15 Haziran 2006

Rahim TAŞ

Rahim TAŞ
Kayıt Tarihi : 15.6.2006 09:44:00
Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Şiiri Değerlendir
Yorumunuz 5 dakika içinde sitede görüntülenecektir.
  • Aynur Özbek
    Aynur Özbek

    Gerçek sanatçı, toplumun en az bir adım önünde yürür. Tepkilidir. duyguludur, duyarlıdır. Duyarlığını dile dökmeyi bilir. Konuya işaret etmeyi bilir ve de. Ortada bir şey yokmuş gibi davranıp, kontolsüzceİ; esen her rüzgarda savrulmaz.

    Bu yazının da öyle bir işlevi var :)

    Şiir öykülerininin paylaşılmaya (dolayısıyla yaklaşımın sonuçları itibariyle düşünürsek şiirde hıza davet edildiği ) bir zamanlamada yapılması oldukça gerekli bir uyarıyı gerçekleştiriyor ' şiir' e sahip çıkmak adına.

    'ŞİİRİÇİNDE SÜRAT YAPMAYINIZ', diyor.

    Duyarlığınızı dile getiriş şeklinizden ise ayrıca hoşlandım.

    Sevgi ve saygılarımla
    Aynur Özbek Uluç

    Cevap Yaz
  • Neslihan Üzel
    Neslihan Üzel

    Altında imzanız olmasa da bu Rahim Taş yazısı derim. Uslubunuza sağlık...emeğinize, yüreğinize saygılar.

    Cevap Yaz
  • Hülya Arısan
    Hülya Arısan

    Rahim bey, çok güzel olmuş kaleminize sağlık....

    Ben sizin bu tarzınızı da çok seviyorum ve öyle ki ,
    ilginç bir yanı da buram buram şiir kokması....herşeyi ne kadar da değişik anlatmışsınız.....okurken insan oradan oraya gidiyor ve biraz da dudaklarda tebessüm bırakıyor....

    Tebrikler....

    Saygılar.

    Cevap Yaz

TÜM YORUMLAR (3)

Rahim TAŞ