Titreşir bir bir ışıklar
Karanlık kaplar her yanı.
Bir büyük yıldız kaşıklar,
Göklerde sonsuz zamanı.
Ve üçler, kırklar, yediler,
'Sofraya buyur' dediler.
ne olur kim olduğunu bilsem pia'nın
ellerini bir tutsam ölsem
böyle uzak uzak seslenmese
ben bir şehre geldiğim vakit
o başka bir şehre gitmese
otelleri bomboş bulmasam
Devamını Oku
ellerini bir tutsam ölsem
böyle uzak uzak seslenmese
ben bir şehre geldiğim vakit
o başka bir şehre gitmese
otelleri bomboş bulmasam
sade ve fakat bir kaç dizesi dışında çarpıcı. sarsıcı olmayan bir şiir...ziya gökalpin çocuklar için yazdığı ala geyik şiirindeki hava var diyecektim ki..vazgeçtim...ondaki efsanevi atmosfer bu şiirden zengin...mesela nasıldı ?....şöyleydi sanırım bazı dizeleri..
Bir de baktım, melekler,
Başlarında çiçekler.
Devlere el bağlıyor,
Gizli gizli ağlıyor.
Canımsın....
hehh.. tam kırılacak zamanı buldun Muzo..
ben caapon dersem anla ki o sensin..
o kadar da ingilizce biliyorum yanisi..
:)
şu cihat beyin önü kesiliyor bence yorum yapamasın diye..
bir kerre rahat bırakalım şu insanı..
şiirler hakkında görüşü ne bilgisi ne sergilesin rahatça..
adamcaaz tam tahlile başlıyor..ordan burdan çatlak sesler yükselmeye başlıyor..
şiir tahlili öyle sanıldığı gibi birşey değildir arkadaşlarım..
abdestsiz şiir tahlili yapılamaz..
şiir tahlili demek şiiri yazan şairin kalbi vukusuna ermek demektir..
o şiiri yazarken hangi melek gelip kulağına ne fıslamış..
şiir tahlili yapabilmek için kalp gözünüzün önceden açılması gerekir..
kalp gözünün önceden açılması için ise önceden yapılması gereken bir dizi hareket vardır..
mesela şiir mutfakta okunmaz,yazılmaz..
neden..
çünkü mutfakta ekmek kırıntısı sovan kabuğu olubilir..
şiir akşamüstü kapı eşiğinde ezan vakti okunmaz,yazılmaz..
neden ? içinde eşik geçmemiş kelimeler akla gelebilmiş olubilir..
şiiri okumak ve anlamak temiz bir iman gerektirir..
efendim,
bir tane adam gibi bir batıllı şair gösteriniz bana lütfen..
hiçbirinin duyarak yazdığı bir insani şiir var mı Allah aşkına..
şiir yazabilmek için önce insan olmak gerekir..
bana insan gibi insan bir batılı şair ismi verin o zaman..
cihat betin kavgası da budur aynen..
yaz abisinin..
dinlen dinlen şiir yorumu yaz..
HAŞA Kİ BİZİM SEMAHIMIZ
OYUNCAK DEĞİLDİR.
O BİR AŞK HALİDİR
SALINCAK DEĞİLDİR.
HER KİM Kİ SEMAHI
BİR OYUN SAYAR
ONUN NAMAZI
KILINIR DEĞİLDİR
HÜNKAR HACI BEKTAŞİ VELİ
'Alevilerin temel ibadeti olan CEM ayinlerinin ayrılmaz bir parçası da semah dönmektir. Semah cemin belli bir aşamasında bağlama eşliğinde kadın ve erkek canların çalınan ezgiler eşliğinde birlikte yaptıkları dinsel törenlerdir. Semah dönülmeyi,cem ayininden ayırmak olası değildir. Semah dönmek,cem ayini içinde yapılan 12 hizmetten biridir.
Cem ayini sırasında törenin bazı bölümlerinde ve özellikle son bölümünde dedenin işareti ile kadın ve erkek canlar semaha kalkarlar. Semah dönen canlar duygunun,sevginin,aşkın doruk da olduğu bir duygulu an yaşarlar.
Semah dönenler adeta kendinden geçercesine büyük bir aşkla,şevkle,huşu içinde ayrı bir dünyaya yolculuk edercesine izleyen canları da büyüleyecek tarzda su gibi akıp giderler.
Alevilerin döndükleri Semahı onların ibadeti olan cem ayinlerinden ayrı düşünmek ve incelemek yanlıştır. Aleviliğin kutsal kitabı olan İmam Cafer Buyruğu ve halk arasında yaşayan mevcut inançta semah 12 hizmetten biri olarak yapılır. Yani Semah Alevilerin yaptıkları bir ibadetin parçasıdır.
Ülkemizde son üç beş yıldır Alevilik kendisini tanıtmaya başladığından beri,semah dönmek daha da bir güncellik kazanmıştır. Yüzyıllarca gizli saklı yapılan cem ayinlerinin bir parçası olan semah,yapılan çeşitli törenlerde,şenliklerde folklorik gösteriler içine konmuştur. Bu durum ilk başta Alevilerin hoşuna gitmiş. Kendi kültürlerinin tanınmasına hizmet eder düşüncesi ile seyirci kalınmıştır. Yapılan semahlar alevi olan ve olmayan kesimlerce tanınmış ve beğeni kazanmıştır.
Çünkü alevi ana babadan doğup da bugün cem görmemiş bir kuşak oluşmuştur. Bu kuşak bir anlamda semahları dışa açık alanlarda yapılan etkinliklerde izleyerek Aleviliği örmeye, öğrenmeye çalışıyordu.
Ama dışa açılmanın sınırı içkili toplantılarda semah dönmek olmaya başlayınca iş bir anlamda çığırından çıkabilirdi.
Bu nedenle semahlar,Alevilerin ibadeti olan cemin bir parçasıdır.”O” nun yeri orasıdır. Semah ibadetin bir parçasıdır. Semah dönmek bir eğlence aracı olamaz. Semah içkili,eğlenceli toplantılara ise asla meze olamaz. Semah dönmek cem ayini dışında , olsa olsa çok ağır başlı bir biçimde özüne uygun bir tarzda;Hacı Bektaş Veli Anma Törenleri, Abdal Musa Anma Törenleri gibi ağırbaşlı etkinlikler dışında yapılmamalıdır.
Bu kaygımı ifade ederek semahın kaynağı olan Hz. Muhammet’in Miraca gitmesi ve Kırklar Meclisi’ ne uğramasuyladır.Hz. Muhammet kırkların yanına uğramıştır ve sarığı yere düşmüştür kırklar sarığı alıp öptükten sonra 'Ya Allah'diye semaha durmuşlardır.SEMAH OYNANMAZ DÖNÜLÜR.Aleviliği tarihsel kaynaklarımıza dayanarak vermeye çalışalım. Çünkü Alevi inancında ;Cemin ve semahın kaynağı olan Kırklar Cemi dir. Bu kaynağı bilmeden Cem ve Semah anlaşılmaz.
Kırklar meydanına vardım
Gel beri ey canlar dediler
İzzet ile selam verdim
Gir işte meydan dediler
Sıdk ile tevhit edelim
Çekilip Hakka gidelim
Aşkın dolusunu içelim
Kalalım mestan dediler
Düşme dünya mihnetine
Talip ol Hak Hazretine
Ab-ı Kevser şerbetine
Keşkülünü ban dediler
Şah İsmail HATAYİ
MERTÇİL TUNCELİ
Naci ağbi, dünkü şiir yorumun da ''SÜRTEN JAPON'' benzetmen var ya..üstüme alındım sazan gibi... :))
Bana kırgınsan mesaj at.
Bence kocca bi hayal kırıklığı olur...bu işin erbabı var...iş başa düştü Onur hanım . .. kaçışın yok :)
Saygı ile.
:)
Ben de bayağı bi merakla bekliyorum. :))
bak bu yine olmamış Cihat bey..
yine kısa devreli bir tahlil..
hadi bakalım..bu gün çok yoruldun..bir de seçim yorgunluğu eklenince..tabiidir..
yarın bir daha yorumla bak..sen bile kendini tanıyamayacaksın bu gidişle..
sevgili arkadaşlar,
bu şiiri Cihat Şahin,Hakçı Cihat,diğer adıyla hak şahini Cihat şahin yorumlayıncaya kadar lütfen yorumlamayınız..
kendilerinin,şiirin tahlili ve çözümü maksadıyla bu sayfaya teşriflerini bekleyelim lütfen..
Cihat bey..
sahne sizin buyrunuz..
Bu şiir ile ilgili 61 tane yorum bulunmakta