De Hele Bana Şiiri - Mehmet Şahan

Mehmet Şahan
2966

ŞİİR


41

TAKİPÇİ

De Hele Bana

DE HELE BANA
.
Bu fani âlemin derdi de fani,
Kalıcı dert var mı? De hele bana!
Kederin, elemin hangisi bani?
Kalıcı dert var mı? De hele bana!
.
Yüce dağ başında kar mı erimez?
Mücevher taşında kâr mı erimez?
Gözlerin yaşında yâr mı erimez?
Kalıcı dert var mı? De hele bana!
.
Güzele, çirkine mubah bir eş var,
Sanma ki herkese günah üleş var!
Karanlık âleme sabah güneş var,
Kalıcı dert var mı? De hele bana!
.
Neler saklı kalır kaşta, ayada;
İsterse can bulur taşta, kayada!
Damarda kan olur aşta, mayada;
Kalıcı dert var mı? De hele bana!
.
Bahar gelir börtü, böcek uyanır;
Türlü, türlü renge çiçek boyanır!
Hikmetine akıl, güç mü dayanır?
Kalıcı dert var mı? De hele bana!
.
Benliğin alacak elimden başka,
Mezara varacak ölümden başka,
Ruhunu saracak bölümden başka,
Kalıcı dert var mı? De hele bana!
.
Pir-î Fanî der ki; gamı, kederi,
Ruha mekân değil kemikle deri!
Hakk’ın takdirinde kulun kaderi,
Kalıcı dert var mı? De hele bana!
.
MEHMET ŞAHAN (PİR-Î FANÎ)
12.09.2020 – İSTANBUL

Mehmet Şahan
Kayıt Tarihi : 12.9.2020 09:12:00
Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Yıldız Şiiri Değerlendir
Yorumunuz 5 dakika içinde sitede görüntülenecektir.
  • Cihat Şahin
    Cihat Şahin

    Kader konusu ve ruh konusu dinin en girift mevzularındandır Mehmet bey kardeşim. Çünkü Allah bu mevzuda bizlere pek fazla bilgi vermemiştir. Ayrıca; Resulullah-sav- kader konusunun tartışılmasını ashabına yasaklamıştır. Yani kader konusuna hiç girmemek daha evladır.

    Cevap Yaz
    Mehmet Şahan

    Selamünaleyküm Cihat Şahin Beyefendi.

    Bu değerli açıklamanız ve katkınız için çok teşekkür ederim. Yontulmamış ağaç parçası sadece "odun"dur.
    Yontulduğu ölçüde istenilen şekle veya nesneye dönüşür.
    Sizin yapmış olduğunuz eleştirileri/açıklamaları da bu çerçevede değerlendiriyor, oldukça da istifade etmiş oluyorum.
    Bu nedenle çok teşekkür ediyorum.

    "Pir-î Fanî der ki; gamı, kederi,
    Ruha mekân değil kemikle deri!
    Hakk’ın takdirinde kulun kaderi,
    Kalıcı dert var mı? De hele bana!"

    Bu dörtlükte her ne kadar "kader" kelimesi geçmiş olsa da kaderin tartışılması veya tartışma konusu olması asla düşünülmemiştir. Aksine, kulun kaderi Allah'u Teâlâ'nın takdirinde; "yani dilediği gibi lütfeder ve dilediği gibi kadir buyurur" denilmiştir.
    Yine aynı dörtlükte "gam ve keder"in bedene verdiği eza ruh ile ilişkilendirilerek kulun imtihanı vurgulanmak istenmiştir.
    Şiirin tamamında anlatılmak istenilen ana fikir her halükarda bütün dertlerin tek tabibinin Allah'u Teâlâ olduğunun anlatılmasıdır.

    Selam ve duam ile Allah'a emanet olun.

TÜM YORUMLAR (1)

Mehmet Şahan