Bir çocuk:
'oh olsun! 'dedi.
Kesik parmağı,
Diğeri;
'öleceğine'verdi?
Utangaç,
Ağlamaklı,
Yaramaz.
Ama,
Pek şirin.
Kabında duramaz.
Önce,
Cesurluğa verdi;
Eveledi geveledi,
Nazar etti başkaya.
Olmuyordu.
Unuttu bunları.
Birden saflaştı.
Korku bu.
Ölecek ya!
Evirdi çevirdi.
Ötekine,
Gizli kalmışları,
Bir bir,
Ortaya devirdi.
O anda,
Suçluluk yükünü
Atmak,
Kendini ötekine,
Acım satmak
Belki.
.
Lakin
Başardı da yaramaz.
Öteki,
Pek duygulandı:
Bakındı,
Kesilmiş parmağa.
Öfkenin alayında iken,
Başladı,
Karaları sarmağa.
Öteki simdi,
Berikinden,
Daha çok ağıtta.
Beriki biraz daha
Rahatta.
Hem acınılmada,
Acımada kesili de.
Ötekine teselli verdi:
'Korkma ölmeyeceğim' dedi.
Sözünü tuttu ölmedi de.
(21.02.1992)
Bayram KayaKayıt Tarihi : 12.12.2006 14:16:00
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
![Bayram Kaya](https://www.antoloji.com/i/siir/2006/12/12/cocukca-27.jpg)
MUHTEŞEM olmuş...
Sevgili kardeşim : Bayram Kaya
Şiirinizi dikkatli bir şekilde inceledim, Tabi bu da şiiri bir kaç kez okumamı gerektirdi... Duygular mısralara ustalıkla taşınmış. ve şiirin bütünlüğüne olan hakimiyetinizi kutluyorum. Pek çok yorumumda belirttiğim bir husus vardı. Bu tip duygu ağırlığının kendini hissettirdiği şiirleri bekleyen bir tehlike var diye. O tehlike de şudur: Şiirin bazı mısraları aşırı duygu yüklenimi ile donanırken bazı mısralar duygu yoksunu hatta içi boş sıradan cümlelere dönüşür. Kafiye ve hece sayısını tutturmak uğruna bazan duygu fakiri mısralar şiirde yer alır. bazan da hiç gereği yokken zorunlu olarak şiirin akıcılığını bozan ekler istenmeden ilave edilir...
Şiiri yazanın bilgi birikimi ve tecrübesinin yanında; ayrıca doğuştan da gelen sezgi ve var olanı daha iyi bir şekilde ifade edebilme yeteği gerekir. Şiir hiçbir zaman şairi hükmü altına almamalıdır yoksa kendi kendini yazdıran bir şiir ortaya çıkar ki böyle bir şiirde bu yapısını şairin bütün çabasına rağmen gizleyemez. Şiirin ilk giriş mısraları şiirin tamamını okutacak şekilde davetkar olmalı, son kıtalar, özellikle final mısraları da kendini unutturmayacak bir donanım ve fonetiğe sahip olmalıdır.
Bütün bunlar göz önünde bulundurulduğunda:
Şiir üzerindeki hakimiyetinizi ve şiire yön verişteki ustalığınızı kutluyorum... Sonuçta nefis bir şiir ortaya çıkmış. Beğenerek ve saygı duyarak okudum.
Tebrik eder başarınızın devamını dilerim. Bu güzel şiirinizi ve şiirdeki ustalığınızı Tekirdağ'dan gönderdiğim Beşinci Tam puan ile selamlıyorum.
Sevgi ve saygılarımla.
Her şey sizin ve sevdiklerinizin gönlüne göre olsun.
Dr. İrfan Yılmaz. - TEKİRDAĞ.
Öteki
pek duygulandı:
Bakındı
kesilmiş parmağa.
Öfkenin alayında iken,
başladı,
karaları sarmağa.
Öteki simdi
berikinden,
daha çok ağıtta.
Beriki biraz daha
rahatta.
DEĞERLİ HOCAM,
MUHTEŞEM BİR ŞİİR. YÜREĞİNİZE SAĞLIK.
BİZİ ÇOCUKLUK GÜNLERİMİZİN SAF HALLERİNE BİR ANLIK GEZİNTİ YAPTIRDINIZ. TEBRİKLER.
SAYGILARIMLA
TÜM YORUMLAR (3)