Yaladı geçti teğeti, vuran, vuran
Sönmeyen dalgaların çiz bir köpüğü
-
Fazıl Hüsnü'de bir çocuk imgesi;
Aldı götürdü,
Yeni doğan kuşları
Yıldızlara, ki
Biri de onlardan oyunlarında kendi oldu;
Cevap verdi
Görünebilir kimliği adsız gök,
Yıldıztozları düştü gökten,
Bırakamadı bu gençliği, cıvıl cıvıl, yeryüzüne kondu.
Bıraktı bize kendini. Ne mutlu
Sevinci
Dallara bağlanmayan
Özgür kuşlar
Uçuyor hep, bağdaş kuran dallarda
Ve acıkınca yemek yemeye kalkan
-örüyorlar sevinci- ve dallarda bağdaş kuran;
Gelip gidip,
Gelip gidip oyunlar oynayan.
Şefkatle, meşakatle,
Öten çocuklar, ötüşen şenlik,
Çarpıştırdıkları avuç bilyeleriyle.
Hiç yokolmayan bu kucaklaşmalarda!
Sergiledikleri doğaç hünerdeki
Yaşamak cesaretiyle.
Kayıt Tarihi : 21.10.2008 03:54:00
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
Ustanın ölümü üzerine Şiirlerinden bazıları (bu şiirin doğmasına ilham tanıyan bazı) : Zaman Parıltısı, Dört Yapraklı Yonca, Geri verin, Öldürdüğümüz, İlk suç,Çocuk kuş, Oyun Ölmeden önceki vasiyeti, Kadıköy’deki evinin müzeye çevrilerek gençlerin gelip oraya oturmaları olmuş. Sezgi döneminde kendine has bir şiir dili ve biçemi oluşturmaya çalışırken, “Us” döneminde ise güçlü bir Türkçe tutkusu olacaktır. Dilin arılaştırılması çabalarına katılır, evrensel temalara ağırlık vermeye başlar bu dönemde. Çokça çocuk şiiri yazması ise ’70 sonrasına denk düşüyor. Kitapları dillere çevrilirken, yurtiçi ve hem de uluslararası birçok ödüller kazandı. “Sanat eseri hem bir saat gibi içinde bulunduğumuz zamanı, hem de bir pusula gibi gidilmesi gereken yönü işaret etmelidir.” F. H. Dağlarca * Bazı facebook Dağlarca kısaları: ANLAYAMADIĞIM Beklerken Sevgi büyüktür sevmekten Geldi mi Sevgiden büyüktür sevmek 'Arkası Siz' adlı kitabından (Şükrü Kırkağaç) Fazıl Hüsnü Dağlarca - 'Ben niye sevin medim mi diyorsunuz Karanlığın çoğalmasından sevinmedim Gözün gözü görmemesinden sevinmedim Aydınlığın yenilgisinden sevinmedim Güzelliğin görülmeyeceğinden sevinmedim Doğru yolun eğri yola karışacağından sevinmedim İyi yüzle kötü yüzün ayırt edilemeyeceğinden sevinmedim' Fazıl Hüsnü Dağlarca (Şükrü Kırkağaç) 'Doğumlar' - 'Bilinir de söylenmez Yaşam sevişme yeri Yalnızken anlaşılır Güzelliğn değeri' 'Sevginin Uyandırdığı' Fazıl Hüsnü Dağlarca (Şükrü Kırkağaç) - 'İnanç nerede başlar Korkudan mı Doğadaki güzellikten mi Kendini sevmekten başlar inanç' 'İnanmanın Türleri' 'Orda Karanlık Olurum' adlı kitabından Fazıl Hüsnü Dağlarca (Şükrü Kırkağaç) - Tanrı'yla Ben O İşinin ozanı Ben Tanrısıyım İşimin Fazıl Hüsnü Dağlarca (Şükrü Kırkağaç)
![Akın Akça](https://www.antoloji.com/i/siir/2008/10/21/cocuk-kus-ottu.jpg)
''Ben niye sevin medim mi diyorsunuz
Karanlığın çoğalmasından sevinmedim
Gözün gözü görmemesinden sevinmedim
Aydınlığın yenilgisinden sevinmedim
Güzelliğin görülmeyeceğinden sevinmedim
Doğru yolun eğri yola karışacağından sevinmedim
İyi yüzle kötü yüzün ayırt edilemeyeceğinden
sevinmedim'
Fazıl Hüsnü Dağlarca
(Şükrü Kırkağaç)
'Doğumlar' '
fazıl hüsnü dağlarca'nın bu şiirinin bence mantıksal bir eşdeğeri şimdi aklıma geldi -daha doğrusu önceki günler..- ve buraya eklemek istedim. aşağıda..
-
Rönesans Dönemi (Robert Browning)
Abt Vogler
Yeryüzünde kırık kavisler; gökyüzünde kusursuz bir çember.
İstediğiniz ya da umduğunuz ya da hayal ettiğimiz her şey
varolacak;
Görüntüsü değil,kendisi varolacak.
Sırtını asla çevirmeden ileriye doğru yürüyen,
Bulutların dağalacağından hiç kuşku duymayan,
Hak yenilse bile,kötünün zaferine asla inanmayan biri
-
sanatın evrenselliği, hayat akışlarının, çeşitli evrensel koşulların benzerliğini de gözler önüne sermesi bakımından önemli.
namık cem
TÜM YORUMLAR (2)