Alihoca/Ulukışla/NİĞDE
nişanı bir kez ve son kez alacaksın...
hedef rahat…
önce bir “tık” sesi, sonra “pat! ..”...
alnının çatından vurulacaksın!
zulme tarafsız olmak bakarkörlere mahsus:
inleme ney, sus kudüm, semazen sus, semah sus!
Dinle sevdiğim, bu ayrılık saatidir.
Dünya var olalı beri çirkin ve soğuk,
Erken içeceğimiz bir ilaç gibi.
Tadı dudaklarımızda acımsı, buruk.
Bu saatte gözyaşları, yeminler,
Boş bir tesellidir inandığımız.
Devamını Oku
Dünya var olalı beri çirkin ve soğuk,
Erken içeceğimiz bir ilaç gibi.
Tadı dudaklarımızda acımsı, buruk.
Bu saatte gözyaşları, yeminler,
Boş bir tesellidir inandığımız.
çareymiş gibi görünen çaresizlik ancak bu kadar güzel dile getirelebilir..
Kısaca enfes diyeyim..
Saygılar..
teşekkür ediyorum Asım Yapıcı hocamın bu çok özenle kaleme alınmış eleştirileri için ve bütün yorumcu dostlara ayrıca elbette...
şiirimin ham halini aşağıya alırsam eğer daha iyi anlaşılacağımı sanıyorum:
nişanı bir kez ve son kez alacaksın...
hedef rahat…
önce bir “tık” sesi, sonra “pat! ..”...
alnının çatından vurulacaksın!
.....
o kadar yakınım işte sana ey sonsuz hayat!
zulme tarafsız olmak bakarkörlere mahsus:
inleme ney, sus kudüm, semazen sus, semah sus!
an vardır andan içre, doğar o anda karar:
sözcük cinnete tutsak; bombada kundak arar...
ve şiir kan gölünde kaybederken sesini,
şair, darağacına uzatır ensesini...
ancak serbest olarak kaleme aldığım bölümdeki son dizenin şiir sonuna alınmasının, şiire katacağı `anlam kolaylaması` açısından zaruri olduğuna kanaat getirerek öyle bir şekil verme gereği duydum...
konu bundan ibarettir
Bu güzel şiiri burada da okumak ve burada da beğenildiğini görmek beni mutlu etti.Hele asım yapıcı gibi bir şiir ustasının yorum yazması şiirin kaliteli olduğunun ıspatıdır.selam ve muhabbetlewrimle...
Şekil açısından:
Bu şiir herşeyden önce hece-serbest kardeşliğini öncelemesi açısından dikkat çekici.
Şiirin giriş kısmı serbest bir tarzda. Bunu takip eden üç beyit ise 7+7=14 lü divani hece tarzında. ayağı, uyağı, durağı yerli yerinde...Şiirin finalinde yeniden serbeste dönüş var.
Şiir sesi açısından:
Zengin ve tunç dış kafiyeler ve yer yer gözlenen iç kafiyeler sesi kuvvetlendiriyor. Heceyle yazılı beyitlerin durakları seyyaliyeti sağlıyor.
Ancak finalde şiir sesi düşüş göstermiş gibi.
Şiir dili açısından:
Fazla örtük olmayan bir anlatım var. İfadeler olması gerektiği kadar bakir ve yaratıcı değil.
Mısra tekniği açısından:
Özellikle hece ile yazılan yerlerde kuvvetli bir mısra tekniği gözleniyor. Çarpıcı bir mısra tekniği var. Esasen anlatım itibariyle şiir dilinin vasata yaklaşmakta zorluk çekmesine rağmen şiirin hoşa giden bir ahenkle kendini okutturması ya da dinletmesi de burada söz konusu ettiğim mısra tekniğinden kaynaklanmaktadır.
Şiir hece-serbest karışımı haliyle şizofrenik bir duruşa sahip.
Ancak şiirin tamamı hece ile yazılsa okuması daha keyifli olurdu, kanaatindeyim.
Ses, dil ve mısra tekniği açısından şiirin finali zayıfca duruyor.
Genelde iyiydi.
Tebrikler ve başarılar.
Asım Yapıcı
an vardır,
gam son demdedir
isyan eder gölgelerin çakar şimşek gibi
haykırmak istesen de gücün odağına
tükenmiştir nefes suskun sözcüklere
an vardır,
ölüm son demdedir..
o kadar yakınız Rahmet’e....
Demek geldi içimden Sayın Altunsu,
Sevgiler,,
Güzel bir şiir okuduğumda derim ki ....işte hayat...coşarım...her şey daha güzel görünür...hayat çirkin ve güzel, hepsini barındırır..ama şairler böyle anlamlı güzellikleri önümüze serince...çirkinlikler uzaklaşır hatta güzel bile görünür...
Eskiler bilirler bir Asu Maralman vardı...rahmetli Manço, Karaca ....o zamanların bir şarkısı
Maralman halen yaşar ama kim hatırlıyor...onun bir şarkısı vardı bana onu hatırlattınız
'iki kaşın arası'
Şimdi nefis bir ney solo dinliyorum değerli şair...şiiriniz gibi o da gönlüme ilaç gibi...ney nalan ama gönüle deva...gönlünüz şen kaleminiz kaim olsun. :)
zulme tarafsız olmak bakarkörlere mahsus:
inleme ney, sus kudüm, semazen sus, semah sus!
Bu aralar çoğumuz bakarkör müyüz ne?Tüm değerlerimiz birer ikişer gidiyor.Teşekkürler üstad.
Bu şiir ile ilgili 8 tane yorum bulunmakta