Geçti bunca ay sene,
Değişmedin sen asla!
“Ben “diyorsun sen gene,
Ülfet etmezsin nasla!
Elli yıldır söylerim,
Avamda havasta, hep aynı türkü!
Benlikten dem vurur, na ehil diller.
Kibir’e giydirip, bir samur kürkü,
“Eneli”şarkılar, çalıyor teller!
Malikin mülkünü, temlik eylemiş!
Vermiş ise paye Hak,
Kulu olmak genel hak.
Sakın haddi aşıp da,
Dil demesin; ”ene-l Hak”!
Rabbin arız değil ki,
En Güzele Tabi Ol!
Öyle çok ki, piyasada kem kelam,
Pek çoğunda, yok maslahat ve selam
Nimettir sevgi, hoşsa mihengi!
Ölçüsüz sevgiler, felaket olur!
Hak için olanın, bulunmaz dengi,
Allahsız muhabbet, dalalet olur!
“El hubbu lillah, vel buğzu fillah! ”
“Mürşit ilimdir” diyor. Dinlesene bak Ali!
Kim öğrense o, ilmi; manen eder teali.
En zaruri ilimler, mevcut Ayet, Hadiste,
Mürşit, irşat, hikmetin, budur kısa meali!
Çin’de mukim olsa kul, gelip alsın o ilmi!
O ne ilah ne melek, ne şeytandı ne cindi!
O bizlerden bir insan, getirdiği hak dindi.
Aynen normal ins gibi, evlenir, yer içerdi,
Yani oda bir fani, bizim gibi beşerdi!
Kul taşırsa art niyet;
Olmaz işi hayırlı!
Olur, başa dert niyet;
Olsa hayra; hayır’lı.
Hayır, nedir, şer nedir?
Soruyorsan en hayırlı insanı
O halklara en faydalı olandır
Diyorsan ki kim yapar o ihsanı
Ben de derim o Rabbini bulandır.
Öyle diyor hadisinde son resul
Mal depolar ebeveyn, miras için ayal’e,
Gıpta eder fukara, hayran olur bu hale(!)
Dört gözle bekler ayal; ölsün diye ebeveyn!
Kalanı yemek için, dalar erken hayale!
Haram helal demeden, gece, gündüz çabalar!




-
Hasan Bilgin
-
Özcan Kurt
-
Abdullah Ozdemir
Tüm YorumlarSayın Cihat Şahin mesajlar bölümünden cevap yazmayı bilemedim.Babam da Babam Ah Babam şiirime güzel yorumundan dolayı saygılarımı arz ederim.Hürmetler
Cihan dost şiirlerime yaptığınız yorumlara teşekkür ederim. Cevap yazmayı beceremiyorum. Esen kalınız.
Cihat bey kardeşim,
İçinde Allah ve Peygamber sevgisi olan,
kamil insan olur. Sizin de öyle olduğunuza inanarak, başarılar dilerim.