Temeli Dünya'lık.
Fikir yansıması başka başka.
Yercil sonurtu
Özlemlere has, rüyalık.
Yersel öğeler içimlenmiş
Anlamsal
Eğitimsel!
Güneş damgalı biçimlenmiş.
Anlayamaman değil,
Anlıyor olman anormal evreni!
Bak, dos doğru belirlenmişsin, çevrenli.
Bildiğin anda verililiğini.
Söylettiklerimizden, bildiklerimizin
Sınırlıklarından ari ve muazzamdır YAR.
Pek çokta yaşamdaki tanıklığıdır bizde
Yaratılış; kopya GERÇEĞİNDEN önce VAR.
Karadaki yaşamın sudakini,
O hazır, el altındakini, zahmetsizi ansıması.
Yerdeki çevreselliğin dayatması
Yinede aksi olanı, emeli; *
Özenip bezenip de yansıması.
Kurgu ve hayalciliğin temeli.
Ne müştakı müberra ki temeli,
Yaşamın emekliliğe dengi, ne demeli.**
Belki bir boyut ve boylamdakine gidiş
Kayıtlılıktaki hazsal ve anlamlı hak ediş
Yaradan'ın son bulmamış ki
Yaratışlık devamdır kararı.
Özü yaratılışı değişme olanın rantı
Anlıkladır, istemeyeceği istikrarı
Yaşamdır ki hem istikrar hem çalkantı.
Gözü kavrayamayan
Özü de sözüde kavrayamaz.
Sözün bittiği yerdeki ikilem cinneti
Kim istemezki andaki o cenneti.
Cennet cehennem, birlikte yetti
Cennetine baktı cehennem niyetti
Hafifçe tebessüm etti
Cennetse, bakıldığında sancılanıyordu
Cennet bir önceki cennetten çıkıyordu
Cehennemse yol açtığı cennetten habersizdi.
06.08.2007
Bayram KayaKayıt Tarihi : 17.9.2007 11:04:00
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
SONUÇ: Hayal rüya -cennet cehennem şiirde canlı varlıktaki arkai yaşam anımsama anı geçmişidir. Anlam benzeşmesi nedeni ile ikili sözcük gruplarının anlatımından yararlanıldı. Dinsel anlamı seçkin ve müstesnadır bu sözcüklerin. Onları içermez ve onlarla olumlu olumsuz, hiç ilgili değildir. Biraz bilimsel gerçek, biraz şair hayali birleşince böyle yazıldı. 1-Cehennem bir olduruş ilkesi. Başlangıcın muazzam şiddeti var, ve oluş bunu içerir oluşa adeta kazınmıştır. 2-Cennet ise cehennemden aldığı oluş ilkesi ile, devinerek, ivmelenerek varlaşan yaşamsallık. Birde canlı varlığın önce yaşamış olupta, değişen çevre koşullarının alışılan, rahat uyumdaki şartların, yeni uyumsuzlanan şartlarla kıyaslandığındaki duyumsama gensel hatırası. ? Son bentin sondan ikinci beyitinde cennet: her adım her olgu; bir önceki adım ve olguda çıkar, anlamına “”adım ve olgu “” manasını almıştır. ? ? Son beyitte cennet “”sonuç -belirlenen”” anlamında olup cehennem ise “”neden- sepep -belirleyen “”anlamı almıştır; “”belirleyen yol açacağı belirlenenden “” habersizdi gibi çıkarsınmalı. * EMEL: Dilimizde “”her insan kendi kurdunu içinde taşır”” diye, müthiş bir felsefik anlatlım, tam da buna denk düşer. Tamlık gibi, akılcı gibi, olandaki kusurun zorlaması. Emel burda bir kayıtlıkla (ister istemezlikle) seçme ve yönelimi,anlamında. Güzellikteki kusura yönelmedir. **Emekliliğe: Emek verir oluş(luktur) a, zahmete söylem. Sudaki hazır, karaya nazaran zahmetsiz beslenir oluş söylenmekte.
Özü de sözüde kavrayamaz.
Sözün bittiği yerdeki ikilem cinneti
Kim istemezki andaki o cenneti.
Cennet cehennem, birlikte yetti
Cennetine baktı cehennem niyetti
Hafifçe tebessüm etti
Cennetse, bakıldığında sancılanıyordu
Cennet bir önceki cennetten çıkıyordu
Cehennemse yol açtığı cennetten habersizdi.
kutlarım bayram bey değişik bir yaklaşım ve anlatım
mühim olan bir şeyler verebilmek
kırşehir'i görünce
dedim bir açayım
az da olsa var hemşerilik
çıkar hacı bektaş ilinden şairlik
ozanlık gardaşlık
saygılar sevgiler
osman karahasanoğlu
............sıkı şiir..
HANDE
Gözü kavrayamayan
Özü de sözüde kavrayamaz.
Sözün bittiği yerdeki ikilem cinneti
Kim istemezki andaki o cenneti.
Şiirin sancaktarlığında sevgi ve dua ile.
Tam puan
Sancak Sönmez
TÜM YORUMLAR (13)