Seni aradım ömrümce
Bekledim birdenbire çıkıvermeni
İstiridyeden çıkan inci misali
Gel dinlediğim efsane sevgili
Tanrı’mın vaat kelamı doğmalı
Canıma can güzel!
Ben senin için semaya gizlendim.
Bir asker yüreğiyle gözetlerim.
Bir ses, su dalgalanışına,
Kanatlanıp uçarım sana.
Gelip kollarıma almalı
Güzel müşfik sarmalı
Neşem kalbe dolmalı
Canan gönül vermeli
Canıma can güzel!
Gizemli bir aşk buhuru
Solur gibi kokunu
Hissediyorum ruhunu.
Canıma can güzel!
Hayat sevince güzel
İşte geldim yanına
Sevdim çiçek çiçek
Yazdım canan canan
Özlem petek petek
Solmaz gülüm dilek
Seni sevmek erek
Vazgeçmem emelden
Sevdamı saklarım ben
Abdullah Bedeloğlu
Canıma can güzel!
Seni aradım, su kenarlarında,
İstidriyeden çıkan inci misali,
Bekledim, sudan çıkıvermeni.
Efsaneleri yudumlayıp içmişsin.
Tanrı sözüne, tanıklık etmişsin.
Ete kemiğe bürünmüşsün.
Tanrı kulu olup görünmüşsün.
Ben göklerde bekçi, asker
Yüreğim, gözüm bir kıpırtı gözler
Deniz suyu dalgalanışına,
Kanatlanır uçarım sana
Canıma can güzel!
Gizemli bir aşk buhuru
Solur gibi kokunu
Hissediyorum ruhunu.
Seni sordum toprakta, suda, gökte!
Tenhalar, kalabalıklarda, şehirler, kırlarda
Seni aradım her yerde.
Sen neredesin, nerede?
Abdullah Bedeloğlu
Abdullah Bedeloğlu
Kayıt Tarihi : 18.11.2009 02:06:00
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
![Yıldız](/Content/img/y_0.png)
© Bu şiirin her türlü telif hakkı şairin kendisine ve / veya temsilcilerine aittir.
Botticelli, Sandro (1445 Floransa - 1510 Floransa) İtalyan ressam,desenci ve gravürcü. Afrodit resmi bu ressama aittir. Önceleri öğretmeni Fra Filippo Lippi’ye özendiysede ilk yapıtlarında Verrocchio ve Pollaiolo’nun etkileri görülür.1481 de IV. Papa Sixtus tarafindan, Roselli,Ghirlandaio ve Perugine ile birlikte, Sistina Sapelinin süslemelerinde çalışmak üzere Roma’ya çağırıldı. Orada büyük bir ayrıntı zenginliğiyle, Musanın yaşamından sahneleri canlandıran üç fresk ile İsa’nin igvasi’nı yaptı. Ama neredeysa bütün sanat yaşamı Floransa’da geçti. Bu kentte Mediciler için, hümanizmasını şiirli alegorilerle ortaya koyan, konusunu mitolojiden alan bir dizi tablo yaptı.(1478 Venüs‘ün Doğuşu) .Bu arada,kiliseler dinsel dernekler ya da özel kişiler için çok sayıda tablo siparişi aldı.(Meryem’in Taç Giymesi, 1488, Uffizi) . Botticelli çoğu zaman büyük madalyonlar(tondi) içine yerleştirdiği,zarif ve özgün kompozisyonlar yaratmasına firsat veren Madonnalarda yaptı (Samdanli Madonna, Berlin; Magnifat Madonna’sı, 1485, Uffizi; Narli Madonna,1487; Uffizi) . Son yapıtlarında daha sert bir anlatımcılık çabası ve yer yer Floransada Savonarola’nın vaazlarıyla yaratılan ahlak bunalımının etkileri sezilir.Ayrıca figürlerdeki yoğun anlatım gücü ve çizgilerdeki kesinlikle dikkati çeken desenlere İlahi Komedya’yı resimledi. Rönessans resim sanatının gelişmesinde Botticelli‘nin büyük payı vardır.
![Abdullah Bedeloğlu](https://www.antoloji.com/i/siir/2009/11/18/canima-can-guzel-2-ozlem.jpg)
TÜM YORUMLAR (1)