aşkımız işte ben böylesine aşk derim
herkes nâzım’ın sanır
aşklar yaşandıkça şiiri şirin’e ferhad sanır
sığmazlık işte ben böylesine sığmazlık derim
herkes nâzım’ın sanır
gurbetler yaşandıkça şiiri sılasına öksüz kalır
Sen benim sarhoşluğumsun
ne ayıldım
ne ayılabilirim
ne ayılmak isterim
başım ağır
dizlerim parçalanmış
Devamını Oku
ne ayıldım
ne ayılabilirim
ne ayılmak isterim
başım ağır
dizlerim parçalanmış
Bu nasıl Tuğrul Asi Balkar aşkıdır ki bir başka şiirini koydunuz.Yorumlardan anlaşıldığına göre bu şiir de
15.2.2010 da günün şiiri olarak asılmış ve bendenizde
aşağıdaki yorumu yapmışım.Günün şairi parayı bastıranlar mı seçiliyor acaba? Seçme kriterlerinizi açıklasanızda meraktan kurtulsak.Eğer ben de terkedersem siteyi size kimler yorum yazacak :)))
:(
Yakındır ya bu gün ya da yarın bende terki diyar ederim.
Olur biter..
kanra545
Bay, 73
15.02.2010 03:01
Yüz yıl ne ki şairim,
insan ruhu yüz yılı bir an sanır.
Ölüleri ya iyilikleri ile anarız
Yada susarız.
Ben susu/yorum.
susuyorum
su gibi
şiir istiyorum.
Başka bir şaire övgü yazmak mı???
Bence aşırı gereksiz bir düşünce. Şairi ilgiyle izleyenler onun değerini yeterli derecede bilir zaten ve dolayısıyla reklama hiç gerek yoktur..
Bahsettiğim gibi,konunun zemini sağlam olmadığı için şiir de zayıf kalmış . Günün şiiri için çok zayıf bir şiir bence.
Tüm şiir sevenlere saygı ve sevgiler.
Fikret Şahin
Yitik bir rüya ve tükenmez bir riya şiiri.Şiir de; insanı etkileyecek duygulardan uzak, soğuk, sıkıcı, basit.Adeta kişisel bir hezeyan...Saygı ile...
Enver Özçağlayan
Tabu kültürü fenadır. Her zaman diliminde kullanılmaya, istismar edilmeye müsaittir..
Tarihî şahsiyetlere, ya da ünlü kişioğullarına şiir yazma geleneği sürdükçe tabu kültürünün edebi yönü de devam edecektir..
Hazindir ki bazı insanlar, toplumlarının kimi gelenekleri ile, daha doğrusu tabu saılan dinamiklerle mücadele için bütün yaşamlarını tehlikeye ataralar. Bu öyle bir mücadele şekli alır ki, bu savaşçıların bazısı henüz hayatta iken , bazısı da öldükten sonra tabu halini alırlar. Çünkü tabuları yıkmak için bir dine, bir görüşe, bir akıma taraf olmak gerekir ve ne zaman ki taraf dediğimiz olgu çoğunluk haline glirse tabu olmayı da getirir beraberinde.. Bir de bunun zıddı sözkonusu olabilir elbette; bastırılmış ve yok sayılmış, zulme düçar bırakılmış kimi yanlış inanışlar da tabu, hatta totem hatta din oluverirler..
Kimi zaman da tabuları yıkmak adına verilen tavizler beraberinde süpürücü bir yozlaşmayı getirir..
Yukarıdaki şiirin şiirsel değeri çok düşük ama tema olarak batnında gizlediği faşizan duygular had safhada..
Bir insanın milliyetçi olduğunu ispatlamak için şovenizme ve o insanı totem halinde anlatmaya gerek yok bence..
Yoğunluktan dolayı kopuk kopuk yazdım, eksik ve hatalı bir görüş ileri sunmuş olabilirim..
Nazım kalır da, şiir gider...
uzun uzun yolları vardır çünkü şiirin
biri, birinden beter!..
NAZIM HİKMET
Mâbetleşir fabrika,
Dişliler ilahlaşır.
Kızıl komün tefrika,
Nâzım'da silahlaşır.
Soymuş ruhunu Hikmet,
Hayal maddeyi aşmak.
O çıplak kemik ve et,
Var-yok makinalaşmak.
Sesi ecnebi sesi,
Proleterya, evrim.
Ütopyadır nefesi,
Yapar kâğıttan devrim.
Stalin gördü günü,
Halklar görmedi murat.
Kızıl çilenin ünü,
Sana Moskova'da at.
Marks'ın önünde siper,
Durulur mu cancağzım?
Türk Rus'a olur mu er?
Bize Lenin ne lâzım?
Mehmet SERTPOLAT
takım tutar gibi şiir yazmak............AİDİYET
nazımı -devrimi-sol kelimelerini çıkarın....
necibi-dirilişi-sağ kelimelerini çıkan kelimeler yerine yazın.........şaşırmayın burası turkiye
güzel yorum. manidar sunuş.iz bırakan cümleler.
Tuğrul Asi Balkar'ın mısralarında pek çok şairden izler bulmak mümkündür. (Nâzım Hikmet, C.Süreya, M.İlhan Erdost, Attila İlhan, İlhan Berk vb.) Şiirlerini okuduğumda en çok da Ank. Onur Kitabevi'ni ve Sanat Rehberi Dergisini hatırlarım.
Ve elbette 'İlhan İlhan' gelir aklıma...'Deniz' gelir... Nâzım'ın kabrinin Türkiye'ye nakledilmesi söz konusu olduğunda bir köy mezarı ve bir çınar gölgesi dileyen Nâzım'a itirazı gelir...
'n'olur getirmeyin nâzım'ı
sonsuzluğa yattığı yerden!
küstüreceksiniz yoksa
köy mezarlarını ve çınarlarını /
yurdumun
bir köy mezarı ve bir çınarı
sevinirken /
diğerleri haykırmayacaklar mı
hani benim nâzım'ım?.....'
diye haykıran sesi gelir..
Geçirdiği beyin ödemi rahatsızlığından sonra yazının ASİ çocuğuna -gerçek adıyla - Dr. MUSTAFA ESİM'e bir kez daha geçmiş olsun diyorum.
Şiir iyiymiş, değilmiş ne umurum!
'Vazgeçmeler Ustası' ve aynı zamanda 'Bir Sevinç Depremi' olan Balkar'ı bir sözüyle anmak istiyorum....
'Gelenek ve ortam ortalaması, şaire giydirilen deli gömleği, şair ve okura takılan at gözlüğüdür. Şair ve okur, bunları fırlatıp attığı zaman sağlığına kavuşabilir, kavuşacaktır. ' - T.A.Balkar
Atilla İlhan tarzı, mısralarında şiir tadı, anlamında aşk saklı.
Saygılarımla.
Bu şiir ile ilgili 17 tane yorum bulunmakta